Hurricane600
Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Noll-Koll skrev:2697617Lyssna inte på tokarna som inte använder kopplingen, den sitter ju där av en anledning!
Ja för att man ska kunna slanga slöa skithojar
Noll-Koll skrev:2697617Lyssna inte på tokarna som inte använder kopplingen, den sitter ju där av en anledning!
Nej det är för du inte använder kopplingen! Testa att åk på två hjul och växla, med koppling och utan..vad går smidigast utan ryck och skit? Jo vi vet redan svaret va Lyssna inte på tokarna som inte använder kopplingen, den sitter ju där av en anledning!
Tack, det beskrev det hela oerhört pedagogiskt och lättförståeligt.
Nej det är för du inte använder kopplingen! Testa att åk på två hjul och växla, med koppling och utan..vad går smidigast utan ryck och skit? Jo vi vet redan svaret va Lyssna inte på tokarna som inte använder kopplingen, den sitter ju där av en anledning!
Fan Taz, det har ju till och med jag lärt mig!
Så det är klart du också ska göra det : )
Häng så in i helvete åt det hållet du vill svånga åt bara ; )
Jucka lite med kropen för att titta lite i början bara elelr när du vill tillbaka
Det där är inte alls något bra tips för nybörjare.2697617Nej det är för du inte använder kopplingen! Testa att åk på två hjul och växla, med koppling och utan..vad går smidigast utan ryck och skit? Jo vi vet redan svaret va Lyssna inte på tokarna som inte använder kopplingen, den sitter ju där av en anledning!
Mitt problem är att man e dels grön och dels lite feg. Jag kan gasa upp den på 2án, men sen måste man ju växla efter en stund, och det är just den punkten som jag inte kan än.
Men det jag märkte dom sista gångerna innan jag ställde in hojjen, var att man är lite för "spänd". jag måste nog vara mer avslappnad för att lyckas. Avslappnad och koncentrerad, det tror jag är nycklen till att lära sig. Sen kan det nog vara bra att ha med sig nån som kan, som tittar och ger tips. Eller att man filmar och tittar själv vad man gör för fel. Men i år måste jag fan lära mig!! Har ju 2 Jkpg killar som är proffs i mina ögon, dom får vara dagis fröknar åt mig lite i sommar!
Ja ett vintertips är ju att köpa en mountainbike, cykla runt lite på bakhjulet och öva in balansen. Att försöka hitta nollpunkten med en cykel gör inte lika ont och är inte lika skrämmande som på en stor stark hoj, sen går varken du eller hojen sönder.
Har man väl hittat nollpunkten på en hoj där man kan "wheela" alltså frirulla på bakhjulet bara genom att ha baktyngd och bromsa ner cykeln så är man i mina ögon en bit på väg. Dessutom ser det ball ut när man kommer rullandes på bakhjulet nerför en långbacke....
Sen är ju steget stort till mc sen i sommar men du har i alla fall fått en känsla för hur högt du kan ligga samt vilken kontroll man har när man lärt sig använda bromsen genom att bromsa ner hojen.
Bara ett tips som funkar för mig och för att jag hållt på mycket med cyklar o trixat. Kanske funkar för dig med
... låt den komma upp under dig.
Nej det är för du inte använder kopplingen! Testa att åk på två hjul och växla, med koppling och utan..vad går smidigast utan ryck och skit? Jo vi vet redan svaret va Lyssna inte på tokarna som inte använder kopplingen, den sitter ju där av en anledning!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |