Bakhjulsskola

neeko

Ny medlem
Gick med
23 May 2011
Ort
Göteborg (Hisingen)
Hoj
Honda CBR 929 -01
Detta verkar vara en go tråd. Jag är ny i Gbg och letar efter lite goa gubbar att åka lite hoj med och även lära sig köra lite kontrollerat på det där jävla bakhjulet!
Har absolut inga problem med att få upp maskineriet och köra ett par meter, men jag har övat för lite för att hålla "lugnet" när jag väl är uppe. Har inte kommit till själva "körläget/balans läget" än. Är lite nojjig att ge mig ut själv och öva, om något skulle hända, någon måste ju ringa 112 när det skiter sig ;)

Så är någon sugen på att öva lite och byta lite tips och trix så är jag jävligt sugen!

Ha d!
/neeko
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Detta verkar vara en go tråd. Jag är ny i Gbg och letar efter lite goa gubbar att åka lite hoj med och även lära sig köra lite kontrollerat på det där jävla bakhjulet!
Har absolut inga problem med att få upp maskineriet och köra ett par meter, men jag har övat för lite för att hålla "lugnet" när jag väl är uppe. Har inte kommit till själva "körläget/balans läget" än. Är lite nojjig att ge mig ut själv och öva, om något skulle hända, någon måste ju ringa 112 när det skiter sig ;)

Så är någon sugen på att öva lite och byta lite tips och trix så är jag jävligt sugen!

Ha d!
/neeko

Tips kan ja ej je
Men ja kan kolla på;)
Och ringa 112 i fal att:)

Vart i gbg bor du
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Fan vad bra, skulle du även kunna dra in hojen i vägkanten också så den inte ligger i vägen ;)

Bor på Hisingen, Bjurslätt.

Klart Jag kan :tummenupp
Jag gör allt för att komma nära motorcyklar! :yoparty
Å sen att få se sporthojar köra på ett hjul! Det e de bästa som finns!:Bugar

finns några bra ställen där the polis alldrig e :yoparty

Bor i hisings backa! :) där alla bränder e;)
Ett problem ja har inget körkort!
Får körkortet strax!:yoparty
 
Last edited:

neeko

Ny medlem
Gick med
23 May 2011
Ort
Göteborg (Hisingen)
Hoj
Honda CBR 929 -01
Klart Jag kan :tummenupp
Jag gör allt för att komma nära motorcyklar! :yoparty
Å sen att få se sporthojar köra på ett hjul! Det e de bästa som finns!:Bugar

finns några bra ställen där the polis alldrig e :yoparty

Bor i hisings backa! :) där alla bränder e;)
Ett problem ja har inget körkort!
Får körkortet strax!:yoparty

Vafan du kör ju moppe ju, trodde man var tvungen att köra sporthoj för att vara här och skriva... Är nog mer intresserad av att köra med dom stora pojkarna som har lite mer än 125cc ;)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Vafan du kör ju moppe ju, trodde man var tvungen att köra sporthoj för att vara här och skriva... Är nog mer intresserad av att köra med dom stora pojkarna som har lite mer än 125cc ;)

Kolla i motardtråden, vi är rätt ofta ute i arendal och tränar på helgerna, bara att haka på :tummenupp
 

Dagotto

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
KTM 660 -04 , KTM 525 exc -05
Tänkte kolla om det finns nån nära Mölndal som vill ut och träna lite bakhjul till helgen?
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Jag skall ut ett par gånger i helgen tänkte jag.
Vi får höras i motardtråden eller så skickar du pm.

Mvh Jonas.
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Jag kommer också att köra lite granna på lördag.
Jag måste värma upp mina närmast obefintliga
bakhjulsskillz så jag inte skämmer ut mig på
Pimpstarkörningen på söndag. :gnissla
 

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
R6-99
Detta verkar vara en go tråd. Jag är ny i Gbg och letar efter lite goa gubbar att åka lite hoj med och även lära sig köra lite kontrollerat på det där jävla bakhjulet!
Har absolut inga problem med att få upp maskineriet och köra ett par meter, men jag har övat för lite för att hålla "lugnet" när jag väl är uppe. Har inte kommit till själva "körläget/balans läget" än. Är lite nojjig att ge mig ut själv och öva, om något skulle hända, någon måste ju ringa 112 när det skiter sig ;)

Så är någon sugen på att öva lite och byta lite tips och trix så är jag jävligt sugen!

Ha d!
/neeko

Jag har sökt människor till exakt samma sak... Hojen blev påkörd på parkering men är nu hämtad från verkstan :)

Är lätt på pretty much när som helst förutsatt att jag inte jobbar..! På lördag?? Om folk med bakhjulsskills ska upp till Arendal hakar jag garanterat !

Bör tilläggas att jag är helt "bakhjulsgrön" och hittills aldrig ens testat att få upp den...
 

larssson

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 -Honda CB1000RA
vi är två gubbar som ska ut till arendal och öva lite vid 6-tiden, vi är totalt värdelösa men hoppas på att bli bättre, alltid sköj om fler dyker upp! :krama
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top