Bakistips!

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
korvgubbe skrev:
Ljus öl är ingen fara att bälga i sig... Rödvin innehåller däremot en jäkla massa elände. Har du problem med bakfylla så är vit sprit det bästa(brännvin/renat/vodka/fin HB) det bästa...
..Alkoläsker kan funka...

Undvik däremot:
1. Whiskey (Innehåller mest elände.. syror, finkel å annat.. hur tror ni annars de lyckas få framd en där vedervärdiga smaken och lukten?!)
2. Tequila
3. Rödvin
4. Vitt vin
5. Mörk Rom
6. Ljus Rom
7. Alkohol

japp cider,ljus ljus öl och alkoläsk kan funka, iskall Smirnoff ice,, :banana

solklara kort är ju annars Caprinoshka eller Gin å tonic om dom inte kan blanda Caprinoshka(caiprinia smakar skit =) ) (helt osäker på stavningen ) :hihi
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
DwD skrev:
japp cider,ljus ljus öl och alkoläsk kan funka, iskall Smirnoff ice,, :banana

solklara kort är ju annars Caprinoshka eller Gin å tonic om dom inte kan blanda Caprinoshka(caiprinia smakar skit =) ) (helt osäker på stavningen ) :hihi


Äh.. Caprinoschka är ju bara en fattig variant på den verkliga sommardrinken:
MOJITO! :tummenupp

Ljus Rom , Färsk mynta, Färsk Lime, Iskross, Sockerlag och Club Soda!

...godare än så kan det inte bli!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nu Ligger man här med frågorna igen, va va numret på bussen som körde över mig? Vart tog den snärtiga :tuttar vägen? Vem fan va de jag snacka med på max? Va gjorde jag där? Ska det nånsin sluta snurra?

Usch alla dessa fråger måste vadet svåraste med studentlivet.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Aldrig mera Tequila! Fy fan vad rävig bakfylla man får redan av små mängder - sitter i till dagen efter dagen efter...


Botemedel (nåja, i alla fall lindring) är: Resorb, åksjukepiller, avslagen Cola, färsk ingefära, knäckebröd och sedan när magen kan behålla saker - riktigt flottig mat.
 

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Södra Halland
Hoj
Moddad XJ600s
Jag brukar bli bakfull som inte är av denna världen och då menar jag EXTREMT bakfull. Den enda lösningen jag vet är att stanna uppe ett par timmar efter en hård krogkväll och verkligen bäla i sig vatten. Minst 3 liter.

Det spelar ingen större roll vad jag druckit. Ligger på dödsbädden dagen efter lik förbannat.

Finns bara 2 lösningar som jag känner till: Stanna uppe och drick vatten som om det inte finns nån morgondag och tryck i dig ett par skallebankstabletter av paracetamol-typ ELLER
dra i dig en rejäl grogg så du fortfarande är lite rund om tofflorna när du vaknar.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Innan man somnar dricker man och äter lite. När ma vaknar går man upp å dricker lite till, sen somnar om. Nästa gång man vaknar mår man skitbra. Funkar alltid :fakta
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag får sällan huvudvärk dagen efter, men däremot kan det bli räser satan på magen någon gång då och då... Och då brukar man må dåligt i största allmänhet, trött, hängig och ibland spysjuk också. Och ändå lär man sig aldrig... Jag har dock klarat mig helt från både bakfylla och fyllesjuka nu under nollningen, och då har det ändå inte snålats med drickat! Kanonskönt!:fyllisar

Imponerande trådlyft förresten:D
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Dricka en jävla massa vatten innan sänggåendet, ta dessutom ett par tre treo i förebyggande syfte. Ett bekymmer när man är så där radar, är att öl innehåller ju ca 95% vatten och det är ju lika som vatten typ...
Ett annat tips som inte kan rekommenderas är att dricka en typisk bakfyllebotare, typ bloody mary, INNAN man går och lägger sig. Tyckte att det verkade som en smart idé en gång. Jag var klarsynt nog att inse att jag skulle bli jävligt bakis och tänkte "mota olle i grind". Gick åt helvete...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Som en föregående talare sa så måste den som är bakfull på morgonen druckit väldigt klent.:D

Jag brukar (de få gånger nuförtiden som jag kalasar rejält) vara klappfull fram till ca 14:00 dagen efter och därefter bli klenare och klenare fram till 17:00 då jag måste springa ut och mata räven ett par gånger. Runt sju åtta på kvällen är jag såpass kry att jag blåser grönt på alkometern.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Resorb i all ära. Mycket bra för att hålla vätskebalansen i schack.

Men..

Ska man helgardera sig så är en liten dos antihistamin inte alls fel.
En Aerius alt. Zyrlex när övningarna börjar så kan man avnjuta dagen
efter utan det minsta obehag :tummenupp
 

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Oslo
Hoj
Halvt bobbrad
Ska man helgardera sig så är en liten dos antihistamin inte alls fel.
En Aerius alt. Zyrlex när övningarna börjar så kan man avnjuta dagen
efter utan det minsta obehag :tummenupp

De där låter farligt.. vad är alla namn och vad hjälper dom mot??

Förresten så har min helg vart vit!!! :)
nu ska kotten ut och rastas era bakfulla jävlar! :yoparty

/Pigg och skitnödig!
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Som en föregående talare sa så måste den som är bakfull på morgonen druckit väldigt klent.:D

Jag brukar (de få gånger nuförtiden som jag kalasar rejält) vara klappfull fram till ca 14:00 dagen efter och därefter bli klenare och klenare fram till 17:00 då jag måste springa ut och mata räven ett par gånger. Runt sju åtta på kvällen är jag såpass kry att jag blåser grönt på alkometern.
Ytterligare en halvpromille så går du och lallar i din bubbla tills det är dags att lägga sig till natten.

En rejäl hojtur blåser också bort smärtorna; maximerat nöje till minimal kroppsansträngning och lätt att reglera ventilationen när svettningarna bryter ut. Praktiserades flitigt i ungdomen men naturligtvis inte nu som välanpassad och -smord kugge i samhällsmaskineriet.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ytterligare en halvpromille så går du och lallar i din bubbla tills det är dags att lägga sig till natten.

En rejäl hojtur blåser också bort smärtorna; maximerat nöje till minimal kroppsansträngning och lätt att reglera ventilationen när svettningarna bryter ut. Praktiserades flitigt i ungdomen men naturligtvis inte nu som välanpassad och -smord kugge i samhällsmaskineriet.

Snöskoter är klart bästa bakfyllemedlet, en timmes smiskande i -15°C får vem som helst att piggna till.:tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
De där låter farligt.. vad är alla namn och vad hjälper dom mot??

Förresten så har min helg vart vit!!! :)
nu ska kotten ut och rastas era bakfulla jävlar! :yoparty

/Pigg och skitnödig!
Farligt?
Nja, det är standardprepp inför utgång på ett par läkemedelsföretag
jag känner till.
Inga överdoser eller andra tokigheter. Det är fråga om receptfria allergi-mediciner. Funkar alltså även mot mild hösuva.:yoparty
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Kom på ett tips som britterna på Isle of Man använder: Pubarna stängde kl 23 och 23.30 serverade deras inackorderingstanter stekt bacon, ägg, korv, potatis etc. "You must grub when you drink" sa de.
Sen kunde de festa ett par timmar till och ändå köra hoj nästa förmiddag.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top