Bakistips!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
korvgubbe skrev:
Nope.. tror 20 brustabletter kostar 40 spänn.. alltså 2 spänn stycket.. Så jag bränner 6kr på resorb på en kväll... Och 200 spänn blackjack, 300 spänn taxi, 140 inträde och garderob och då har jag inte ens börjat räkna på drickat ännu! ...MArginell kostnad med andra ord...


Aha okej, du skrev i en annan tråd att ett rör me 2st kosta 40 spänn.. måste glömt en nolla :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Anton_Ljunghusen skrev:
Aha okej, du skrev i en annan tråd att ett rör me 2st kosta 40 spänn.. måste glömt en nolla :)

...ah...jo, det måste jag ha gjort... Fast hade det bara varit två st hade man ju knappast behövt ett rör! ;-)

....Jag tror iofs det jag skrev var att en förpackning med Två st rör kostar 40.. Det ligger tio tabletter i varje rör..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
korvgubbe skrev:
...ah...jo, det måste jag ha gjort... Fast hade det bara varit två st hade man ju knappast behövt ett rör! ;-)

....Jag tror iofs det jag skrev var att en förpackning med Två st rör kostar 40.. Det ligger tio tabletter i varje rör..

Okey, dom va iallfall slut på apoteket :( Hon sa att dom va slut hos tillverkarn och att dem inte gick att få tag på

vilken annan vätskeersättning som helst borde väl duga?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Anton_Ljunghusen skrev:
Okey, dom va iallfall slut på apoteket :( Hon sa att dom va slut hos tillverkarn och att dem inte gick att få tag på

vilken annan vätskeersättning som helst borde väl duga?

Har för mig att någon skrev ett recept på motsvarande dryck som man kunde göra själv... Innehöll grönt Jozo Salt och Dextropur... båda går att köpa på Ica och konsum...
 

s9d8as0vjk

Guest
Resorb är grymt som fasen mot bakisbesvär. Om man nu tar det på kvällen innan man somnar ... jag brukar köra 2 st brus i ett stort glas vatten. Gör underverk iallafall för mig.

När Resorb lanserades så ville man göra reklam mot bakfylla men man tilläts inte av myndigheterna. Nästan alla vet om att det gör underverk men få talar öppet om det. ;)
 

s9d8as0vjk

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
kostade inte dom typ 20kr st?

Ca 40:- per förpackning om 2 rör dvs 20 stycken totalt. Även om dom hade kostat 20:- styck hade det varit värt det ! Sen finns det ju en del som hävdar att dom inte hjälper ett smack men dom snackar i nattmössan enligt mig och mång fler.
 

MikkE

Guest
Äh, dricker man mycket och äter så blir man återställd på några timmar. Ta en promenad.
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Kongo skrev:
Jag har alltid tyckt att det känns bättre när man ligger med folk!

Word :tummenupp

Det är alltså därför alla är så angelägna om kvart i två ragget? för att de är rädda att bli asbakis dagen efter? :3freak
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Berocca ska tydligen också fungera bra. Jag har aldrig provat. så jag kan inte säga det, men de som gjorde den från början (Roche AB) säger att den ska fungera bra.

Jag har för mig att den har köpts upp av ett annat företag nu...
edit: Bayer Healthcare har köpt den.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ok Jin Chun skrev:
Berocca ska tydligen också fungera bra. Jag har aldrig provat. så jag kan inte säga det, men de som gjorde den från början (Roche AB) säger att den ska fungera bra.

Jag har för mig att den har köpts upp av ett annat företag nu...
edit: Bayer Healthcare har köpt den.

Berocca är ju i huvudsak vitaminer så det vette fan om det övertygar... Och om resorb smakar illa så smakar Berocca rent helvetiskt pungsvetts illa... Är nog hellre bakis än dricker ett glas sådant elände..
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
svårt att göra något åt det när man redan är bakis, men för att inte bli det så brukar jag dricka en 1.5l petflaska med vatten när jag går å lägger mig/under natten. då blir jag aldrig bakis,
av någon konstig anledning så brukar det funka att dricka mjölk innan man går å lägger sig åxå. då mår man inte lika keck dagen efter.

men drick inte öl/vin eller något annat primitivt medel för att bli full, bara en massa slaggprodukter i den skiten, drick sprit istället, då blir man inte bakis dagen efter(ibland full dagen efter men aldrig bakis) :tummenupp
 

arrto

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
Lapplands Väsby
Hoj
KTM DUKE 2
resorb funkar klockrent, Annars kan jag säga att drick inte kalltvatten, utan vatten som är rumstempererat. hjälper mycket bättre då :fyllisar
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
DwD skrev:
men drick inte öl/vin eller något annat primitivt medel för att bli full

Ljus öl är ingen fara att bälga i sig... Rödvin innehåller däremot en jäkla massa elände. Har du problem med bakfylla så är vit sprit det bästa(brännvin/renat/vodka/fin HB) det bästa...
..Alkoläsker kan funka...

Undvik däremot:
1. Whiskey (Innehåller mest elände.. syror, finkel å annat.. hur tror ni annars de lyckas få framd en där vedervärdiga smaken och lukten?!)
2. Tequila
3. Rödvin
4. Vitt vin
5. Mörk Rom
6. Ljus Rom
7. Alkohol
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top