Ja, jag balanserar alltid....
Men det finns olika "skolor". En del balanserar aldrig, en del balanserar bara fram. En del balaserar fälgen en gång, och sen skiter i det när man sätter på däck...
Personligen ser jag inte varför man skulle strunta i det. Det tar typ 2 minuter, och då VET man att allt är bra.
Balansera bara fälgen är ett bra tips! Själv brukar jag bara balansera framdäcket och har en balanserad bakfälg. Nu vet jag inte hur andra däckmärken är men för mig med Bridgestone hamnar nästan alltid vikten på framfälgen på samma ställe vilket tyder på att obalansen inte sitter i däcket utan i fälgen.
VIll givetvis inte åka med skakande styre..
räcker de å slänga på fälgen på en stång i mitten så låta de snurra av sig själv å sen sätta vikten på den sidan som inte hamnar längst ner?
eller skall man göra de seriöst fårn början
Precis, ha samma diameter på "stången" som på bakaxeln och låt det snurra tills det stannat.
okej. brukar de stanna på samma ställe då? och på motsatta sidan mot den som stanar längs ner sätte rjag en vikt..?
men när vet man att de e bra då.... sätta den tyngsst sidan upp så skall däcket inte snurra?
Jag blanserar på enklaste sätt på en stång som hjulet får snurra fritt på.
Har inte märkt några problem med det och känner mig nöjd.
Kan ju vara så att det blir obalans av någon anledning och då slösar man ju bort rätt mycket tid på att reda ut felet efter att ha åkt några varv.
Eller om det rent av är under rejset.
okej. brukar de stanna på samma ställe då? och på motsatta sidan mot den som stanar längs ner sätte rjag en vikt..?
men när vet man att de e bra då.... sätta den tyngsst sidan upp så skall däcket inte snurra?
Snurrar lagren i hjulet tillräckligt lätt?
Tycker dom brukar snurra ganska trögt, säkert bromsar väl dammskyddet till lagren en hel del.
Till och med du borde kunna räkna ut varför GP-teamen som lägger miljoner på sina satsningar inte lämnar något åt slumpenJag har sett många däck bytas i GP och alla balanseras. Varför skulle man inte göra det när det inte tar någon tid? Att som Sandström skylla på att det inte finns tid funkar inte för mig. Jag tar hellre 3 min kortare värmartid än att köra obalanserat.
Inte lättast, men billigast.alla lättaste måste la vara 2 pallbockar å sen bara lägga hjulaxen mellan pallbockarna å snurra fälgen där.?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |