Sätt dom så nära mitten som möjligt. Höger eller vänster sida spelar inte så
jättestor roll, då mcdäck är ganska smala. Har du ett bildäck med tex
måtten 245 i bredd, så är med lite mer aktuellt att få det på höger resp.
vänster sida
På X5an jag hade innan, hade jag 315 bakdäck.. där var det lönt o välja
höger o vänster
jättestor roll, då mcdäck är ganska smala. Har du ett bildäck med tex
måtten 245 i bredd, så är med lite mer aktuellt att få det på höger resp.
vänster sida
På X5an jag hade innan, hade jag 315 bakdäck.. där var det lönt o välja
höger o vänster
så krängde på däcken på fälgarna igår på jobbet.
för skojs skull så slängde jag upp en järnstång menllan två lika höga ställningar. stången var 1,5 mm smalare än hjulaxeln. Provade låta fälgen rotera där. Ena bakfälgen stod still hur jag än satte den så där var balansen bra. Andra ville itne riktigt så provade med att snurra däcket ett halv varv å krånglade. Fick till slut slänga på 2 st 10 grams vikter för å få balans i den.
Men då kom nästa fråga. Att få däcket/fälgen i balans så den inte roterar är ju en sak. Men hur vet jag om jag skall sätta vikten på höger eller vänster sida i fälgen?
För skojs skulle skall ajg in med de 3 fälgarna jag balanserade igår till en däckverkstad å dubbelkolla. Anser dom de bra så fortsätter jag på mitt egna sätt. Annar får valfri person här lära mig de i depån mot en ostmacka som betalning