KadaK skrev:Hur ska man våga dit upp? Kommer börja träna med det till våren.. men jag bara undrar.. hur ska man våga dit?![]()
Tips mottages gärna..![]()
OlleR skrev:Håller med föregående talare, jag tycker det känns som att det går lättare just på balanspunkten å jag har inte behövt använda bromsen hittills. Jag är dessutom nöjd med mina växlingswheelies på ~700meter utan att ligga på balanspunkten, tycker det räcker för mig.
Backe skrev:Använd ALLTID bakbromsen från det att du tar upp den tills du lägger ner den.
Mycket bättre kontroll med bakbroms.
tycon1 skrev:Beror på vad man har för hojj..har man en 125 2-takt så är det bara onödigt att ens tänka på bromsen, då man hellre borde fokusera sig på att inte slå över pga ketchup..När man väl kommit för långt då, då hinner man inte bromsa iaf..
Jo jag vet att det är så![]()
Har kostat mig allt för mycket
ceasar skrev:eeeeeh, på en sån hoj är det extra viktigt att lära sig med bromsen pga att den inta har någon motorbroms..
ett bra sätt att lära sig att ha kontroll med bromsen är att köra på bakhjulet och bromsa ner den utan att släppa gasen, svårt att förklara, men ni märker när man provar.. man lär sig då hur man kan använda den på ett bra sätt, istället för att bara ha foten på bromsen och tro att man har koll på läget..
KadaK skrev:Hur ska man våga dit upp? Kommer börja träna med det till våren.. men jag bara undrar.. hur ska man våga dit?![]()
RoLLER skrev:Slanga bara när flickor tittar på. Då blir man övermodig.
Ikon skrev:ibland lite fööööör övermodig...twice![]()
Raggarn skrev:apropå bakbroms och slangning.
Man skall ju "hinna" använda" bromsen oxå...
för två veckors låg jag på en lång å fin wheelie på 3an i Jordbro. Låg å balanserade , med foten på bromsen tyckte jag hade riktigt skön kontroll. I nästa sekund ser jag mig själv sittandes i hundra knyck på asfalten fotrfarande med cykeln framför mig![]()
när jag har glidit färdigt på på rygg asfalten och kliver upp helt oskadd - funderade jag: - Men va faan, jag var ju beredd med bromsen ju....
Inte fan hann jag använda den eller... Det blåste ganska friskt den dagen ute på Jordbro ind. omr. Min polare Jp trodde på att det var den starka blåsten som stjälpte omkull mig. Men bromsen? Fanns inte en chans i helvetet att man skulle hinna använda den innan asfalten kom krypande.![]()
Zeb_Macahan skrev:Just på en stånka så räcker det (oftast) med motorbroms för att komma ner, men foten på bromsen är bra. Skön känsla när man ser att det går saktare när man åker på ett hjul....
Så växla, det behöver man ju inte när man nått balanspunkten...
//jaG
opium skrev:ni som säger växla, du säger också att du inte ligger i balansläget då, men hur gör du då? släpper du inte av på gasen vid växel? antar att du inte kopplar då, finns uinte en chans att hinna? berätta! jag ahr hittat balanspunkten men kan inte växla..vill höra!
jo jag vet men det vore mäktigt att kunna dra växelregistret på bakan så hur gör man?Zeb_Macahan skrev:Om du har hittat balansläget så behöver du, som jag skriver, aldrig mer växla.... man ökar ju inget i fart, snarare minskar, när man ligger på balansläget...
//jaG
Hej KadaK.KadaK skrev:Hur ska man våga dit upp? Kommer börja träna med det till våren.. men jag bara undrar.. hur ska man våga dit?![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy