Banåkartråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...jahapp, ännu en dag på banan, och det ser ut att kunna bli en skur idag, inte helt oväntat då Gluffis skall dit. :hihi

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
...jahapp, ännu en dag på banan, och det ser ut att kunna bli en skur idag, inte helt oväntat då Gluffis skall dit. :hihi

Regngudarna har klart ett ont öga till våran Gluffis - kanonväder hela dagen, men efter sista passet idag så syntes mörka skyar mot Örebro/Arboga, och man åkte genom full-on monsunregn väl i de krokarna.

...han trailar inte sin storgroda än. :D Man satt nästan och led lite, nästan...

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Regngudarna har klart ett ont öga till våran Gluffis - kanonväder hela dagen, men efter sista passet idag så syntes mörka skyar mot Örebro/Arboga, och man åkte genom full-on monsunregn väl i de krokarna.

...han trailar inte sin storgroda än. :D Man satt nästan och led lite, nästan...

Regnade så extremt mycket jag körde med vattenplaning i 70 knyck på motorvägen i typ 5 min :näsblod

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Till nästa säsong blir det GoreTex handskar och ett vettigt regnställ... Sedan ska jag minsann åka som Vermulen i regn...

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Ja den där verkar vettig :D Nu ska vi bara hitta en licenskurs...

LMS brukar hålla licenskurser tidigt på säsongen. Tog min licens där, och jag tycker att de skötte det riktigt bra. Lite teori och mycke köra med "träningsrace" som avslutning.

Jag tänkte också hänga med och köra då Micke fixar bankörning.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
javisst, se till att ta licens nu sgm så du kan köra i rätt grupp o köra träningen dagen efter. :tummenupp

Velar lite här, saknar möjligheten att stänga av det sunda förnuftet ni som rejsar har... :hihi Trivs inte med känslan man får när man har ett framhjul på insidan i ögonvrån på väg in i ejes...

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Velar lite här, saknar möjligheten att stänga av det sunda förnuftet ni som rejsar har... :hihi Trivs inte med känslan man får när man har ett framhjul på insidan i ögonvrån på väg in i ejes...

Nu ska du inte vara sån. Ta licens nu, så kan vi finåka lite i ERF Sprint :p

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Ja den där verkar vettig :D Nu ska vi bara hitta en licenskurs...

Det gör du rätt i!.. :tummenupp

Det är väl bara att släppa förbi han då? ;) Sen ladda ordentligt och klämma dig förbi in i hårnålen.. :cdevil

Brukar inte vara några konstigheter på licensträning faktiskt.. du kan ju spaka hojjen så du behöver inte vara rädd. :krama

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj

Tacka f-n för att du inte gillar den känslan. Det gör väl ingen, speciellt inte på tävling. Ser man ett framhjul på insidan så håller man ju på att bli omkörd :huvet.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Tacka f-n för att du inte gillar den känslan. Det gör väl ingen, speciellt inte på tävling. Ser man ett framhjul på insidan så håller man ju på att bli omkörd :huvet.

...nu var det 'la inte riktigt så jag menade, men det förstod du säkert. ;) Litar inte överdrivet på andra "trafikanter", och speciellt kanske inte adrenalinstinna pojkar med behov av att hävda sig...och det råder det ingen brist av på banan. :arsele :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring