Banåkartråden

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Insugstempen visade 16 grader när jag åkte hem ;) Sedan kom regnet i örebro...

Imorrn blir det nog finåka, känns en del i kroppen :D

Dagens bästa var Länsman som var med och åkte, vilket betingade en obligatorisk 'köra om länsman i 200km/h' ;)

Ninjan är numera helt lagomt arg, lagomt för framhjulslyft utan problem ut på rakan ;)

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Då syns vi på söndag då, hade tänkt åka på lördag eftermiddag. Men som det ser ut nu blir det söndag morgon istället.

Blött blir det inte för då kan jag inte sätta nytt PB efter lunch som jag har planerat.. ;)

Så kika på:

http://www.mylaps.com/practice/showLaptimes.jsp?tid=181&transponder=4612742&subm=Search

Jag hoppas att flytet ska infinna sig och att hojjen känns bra med modifieringarna, för har ett beggat magiskt dunlop som åker på eftermiddagen. Så räknar jag med iaf högst 1.11 så äre bara. :cdevil

Kör som själve djävulen, för såhär vill du väl ändå inte att det ska se ut i år...
Bild1.jpg
:7peta :rofl :krama

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Då blir det dig här och MotoGP och kolla in på söndag.

låter bra, ska sätta dit kameran också så det blir lite film på förhoppningsvis något skoj.. ;)

Själv siktar jag på att inte krascha... rulla runt som bromskloss på 1.30 tider typ - årets första körning och fjärilar i magen.

krascha finns inte på kartan.. själv tror jag att ja ska chocka mig direkt på väg ut ur depån, vrida stumt så hojjen går upp på bakhjulet, så ritar jag nog ett fint brunt sträck i kallingarna.. när det är gjort borde det mesta bli lätt.. :D

Kör som själve djävulen, för såhär vill du väl ändå inte att det ska se ut i år... :7peta :rofl :krama

HAHAH!"#!"¤ NEJ!"#"¤!... har ännu en gång sålt min håriga röv till han med hornen.. blev lovad kvaltider på 1:06 och racetempo på 1:07-08 under bikeweek!.. :brynad

allt över 1:13 kommer att få mig att vrida lite extra på rullen imorrn.. hoppas att min viktnedgång o förbättrade kondition ska göra susen också.. :tummenupp

Du ska inte med?.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
låter bra, ska sätta dit kameran också så det blir lite film på förhoppningsvis något skoj.. ;)

krascha finns inte på kartan.. själv tror jag att ja ska chocka mig direkt på väg ut ur depån, vrida stumt så hojjen går upp på bakhjulet, så ritar jag nog ett fint brunt sträck i kallingarna.. när det är gjort borde det mesta bli lätt.. :D

HAHAH!"#!"¤ NEJ!"#"¤!... har ännu en gång sålt min håriga röv till han med hornen.. blev lovad kvaltider på 1:06 och racetempo på 1:07-08 under bikeweek!.. :brynad

allt över 1:13 kommer att få mig att vrida lite extra på rullen imorrn.. hoppas att min viktnedgång o förbättrade kondition ska göra susen också.. :tummenupp

Du ska inte med?.

Hahahaha - du är galen tepåsen....kan man kränga sin själ till lusse två ggr alltså? Nu känner jag mig lite lurad... :va

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Hahahaha - du är galen tepåsen....kan man kränga sin själ till lusse två ggr alltså? Nu känner jag mig lite lurad... :va

Det är röven jag sålt och den kan man sälja många många ggr.. så kolla igen om du kan göra en bra deal! ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dagens bästa var Länsman som var med och åkte, vilket betingade en obligatorisk 'köra om länsman i 200km/h' ;)

Jag är fortfarande lite sned över att man inte fick jobba i den hastighetsgruppen, hade gjort vad som helst för att få göra detsamma. :hihi Såg ut som det snurrade på rätt bra ändå för länsman - med tanke på materialet...tunga hojar det där (med öhlinare å grejer...).

Skoj dag, så episkt jäkla kul med vädret, satt och garvade på vägen hem i ösregnet när jag tänkte på dig. :rofl

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Jag är fortfarande lite sned över att man inte fick jobba i den hastighetsgruppen, hade gjort vad som helst för att få göra detsamma. :hihi Såg ut som det snurrade på rätt bra ändå för länsman - med tanke på materialet...tunga hojar det där (med öhlinare å grejer...).

Skoj dag, så episkt jäkla kul med vädret, satt och garvade på vägen hem i ösregnet när jag tänkte på dig. :rofl

Blev bara lite blöt mellan örebro o arboga faktiskt ;) Däremot hann jag inte få av mi hjälmen när jag kom hem innan det vräkte ner ;)

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Perfekt väder i söndags - tonat visir hela dagen och bra grepp i däcken för det mesta :)

Laptimern strejkade så jag fick inga varvtider - men jag var långsammast av alla som väntat ;)

Dagens höjdpunkt var start från första ledet och sedan passerade jag målflagg 30 meter bakom pro superbike föraren ("sunken"?) - så stod man vid mållinjen kanske man missade att jag blev varvad och trodde jag kom tvåa :banana

Sen körde jag om T-bag -- på motorvägen på väg hem ...

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Det var ganska bra väder i lördags oxo, även om morgonen var hyfsat kall ;)

Sammanfattningsvis av årets första två dagar är ringrostighet och träningsvärk. Gick nog lika fort iaf som förra året, precis över 1:20 ;) Nu blir det springa eller nått tills man får benmuskler nog att orka åka fort...

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Så här ser livet ut i sommar ska nog hinna klämma in några fler med lite planering :D

120513 SRP avrostning instruktör
120520 Gröndal Knix instruktör
120527 Örebro Knix Instruktör
120603 Gröndal Knix instruktör
120606 SRP Knix instruktör
120614 Kinnekulle bandag "Carina"
120615 Kinnekulle bandag "Carina"
120617 Gröndal Knix instruktör
120630 Gelleråsen
120701 Gröndal Knix instruktör
120703 Gelleråsen bandag mike andersson
120704 SRP Knix instruktör
120706 SMC BKK Linköping Sörmland instruera
120715 Gröndal Knix instruktör
120729 Gröndal Knix instruktör
120801 SRP Knix instruktör
120806 Kinnekulle bandag "rapido"
120807 Kinnekulle bandag "rapido"
120812 Gröndal Knix instruktör
120817 Gelleråsen
120826 Gröndal Knix instruktör
120905 SRP Knix instruktör
120916 Gröndal Knix instruktör
120923 Gröndal Knix instruktör

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Så här ser livet ut i sommar ska nog hinna klämma in några fler med lite planering :D

120513 SRP avrostning instruktör
120520 Gröndal Knix instruktör
120527 Örebro Knix Instruktör
120603 Gröndal Knix instruktör
120606 SRP Knix instruktör
120614 Kinnekulle bandag "Carina"
120615 Kinnekulle bandag "Carina"
120617 Gröndal Knix instruktör
120630 Gelleråsen
120701 Gröndal Knix instruktör
120703 Gelleråsen bandag mike andersson
120704 SRP Knix instruktör
120706 SMC BKK Linköping Sörmland instruera
120715 Gröndal Knix instruktör
120729 Gröndal Knix instruktör
120801 SRP Knix instruktör
120806 Kinnekulle bandag "rapido"
120807 Kinnekulle bandag "rapido"
120812 Gröndal Knix instruktör
120817 Gelleråsen
120826 Gröndal Knix instruktör
120905 SRP Knix instruktör
120916 Gröndal Knix instruktör
120923 Gröndal Knix instruktör

Du ligger i!:yoparty

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard

Soka

Medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R750 K6
Hastigt & lustigt så blev det LMS trafikövning på Sviestadbanan igår, kanonväder med sol och klarblå himmel. Det kom ca 25 cyklar så det blev två grupper med en liten paus emellan så att vi inte skulle bli alltför ”mosiga” i värmen.
Snygg körning hela dagen, några ”provade spår” på det gröna materialet med varierande resultat…
Spridda insatser från mig själv, men kul var det!

Trevlig midsommar!

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Om det är nån av remsorna som vill prova på slicks under Micke Andersons bandag den 3 juli, så har jag lite däck till övers.
Har ett nytt GP Racer Medium slick som kan fås OTROLIGT billigt. Har även ett antal beggade "magiska" Dunlop som kan fås PINSAMT billigt.

Hojta bara till om jag ska ta med några däck extra.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring