Banåkning på Virtasalmi/Motopark 6-8/5 2006

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Nu är det nära... En lååång natt har det blivit och den är tydligen inte slut än :tomten Monterat färdigt en hoj, upptäckt oljeläckage från motorkåpan på kopplingsidan efter provkörning. Bakdäcket blev visst lite kladdigt.

Riva ner en del av hojen, isär med koppling och bort med kåpa, packning och göra rent. Spotta o fräsa åt packning för att sedan slita den i små bitar och frustrerat kasta den i sopkorgen. Packning på tub är bra, det ska användas överallt tycker jag och så blev det. Ihopmontering och det var tätt där iallafall! Men.... Vid det här laget (05:00) upptäcker jag istället att det ÄVEN läcker olja från den syd-ostliga pinbulten... Oooops! Packning på tuben har visst inte bäddat in cylinderfotspackningen riktigt riktigt. Inte mitt fel! :va

Summa summarum är att vi fortsätter att svetsa lite ny plåt på racebussen och göra den klar för besiktningen 10:20 idag. Nytt golv ska in också så jag kanske ska knalla ut o leka med sticksågen.

Rivning av ena cylindern får ske imorgon i Finland. Lagom till en kall öl i solen ;)

Skönt att vi är ute i god tid, vi har ju faktiskt bara vetat om den här körningen i vad är det... 4 månader?

Ses på havet! :yoparty

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
vågen skrev:
2134631 Nu är det nära... En lååång natt har det blivit och den är tydligen inte slut än :tomten Monterat färdigt en hoj, upptäckt oljeläckage från motorkåpan på kopplingsidan efter provkörning. Bakdäcket blev visst lite kladdigt.

Riva ner en del av hojen, isär med koppling och bort med kåpa, packning och göra rent. Spotta o fräsa åt packning för att sedan slita den i små bitar och frustrerat kasta den i sopkorgen. Packning på tub är bra, det ska användas överallt tycker jag och så blev det. Ihopmontering och det var tätt där iallafall! Men.... Vid det här laget (05:00) upptäcker jag istället att det ÄVEN läcker olja från den syd-ostliga pinbulten... Oooops! Packning på tuben har visst inte bäddat in cylinderfotspackningen riktigt riktigt. Inte mitt fel! :va

Summa summarum är att vi fortsätter att svetsa lite ny plåt på racebussen och göra den klar för besiktningen 10:20 idag. Nytt golv ska in också så jag kanske ska knalla ut o leka med sticksågen.

Rivning av ena cylindern får ske imorgon i Finland. Lagom till en kall öl i solen ;)

Skönt att vi är ute i god tid, vi har ju faktiskt bara vetat om den här körningen i vad är det... 4 månader?

Ses på havet! :yoparty

Nu är även vi packade och klara för avfärd till Falun-Stockholm-Virtasalmi. som sagt vi ses på båten. Och dom har lovat en stor sol hela helgen...
:banana :banana :banana

Last edited:

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Sol!

Jag är bokad!
Såg väderprognosen å bokade genast! :)
Hoppas det finns plats :)

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Äntligen hemma :pannkyss

I måndags (efter att alla ni åkt hem) så var vi praktiskt taget ensamma på banan :tuttar

Körde till kl. 18, fick hyffsade tider fast Martin vann med 2 tiondelar. Jag får skylla ifrån mig på att jag inte hade nån koppling (erkänd ducce-kvalité). Min tid: 1.38.30, Martins :1.38.10 :mad:

På vägen hem så började ena bussen brinna vilket gjorde att vi fick bärga, sen bogsera till helsingfors. Färjan missades ju självklart vilket resulterade i ombokning (skulle kosta 145 euro) och en ledig dag i helsingfors.

Vid incheckningen så drog jag en liten snyfthistoria om motor som brunnit, ombokningar och att vi kommit med gruppresa (därav inga kvitton). Sluta med att söta tjejjen i incheckningen lät oss resa gratis. Tack för det! :)

Slutet gott, allting gott! btw... Jim! jag håller med om att -"I Finland kan allting hända"!

pyhimysi

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
R6
Ja resan va grym i år igen :yoparty
det va tur att ni hade mekar byxorna på från start :D
hoppas på att alla är på nästa år :tummenupp

Estelle

:)
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
R6-04 banhoj
Japp, tack grabbar för en trevlig helg! :)

Hade askul, men jag tror jag inte klarar av att lyssna på "gone in säkki seconds - soundtrack of virtasalmi" en endaste gång till..

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Estelle skrev:
2152374 Hade askul, men jag tror jag inte klarar av att lyssna på "gone in säkki seconds - soundtrack of virtasalmi" en endaste gång till..

Men hallå!
Är det något fel på
"Gone In Säkki Seconds / Official Soundtrack Of Virtasalmi 2006" ?
Här har man slitit hund för att tillverka underhållningen, utan att ens vara med på körningen! Tack för det Televerket!

Önskemål om förändringar lämnas till mig innan 28/2 2007.
Nästa år blir det en "Extended Version" :yoparty

Dal-Mausen

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Estelle skrev:
2153311 Nej då, inte alls. Den var skitbra de första typ 20-30 ggr.. ;)

Du kan få den signerad om du vill :D

Dal-Mausen

Dr.Bike

Guest
Finnse nå bilder på spektaklet!? :lol

Vill ju se hur ni hade det! Och ffa vågen på sin hoj!

Mera bilder mindre snack!

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
Dr.Bike skrev:
2156305 Finnse nå bilder på spektaklet!? :lol

Vill ju se hur ni hade det! Och ffa vågen på sin hoj!

Mera bilder mindre snack!

Du ska få både bilder, massa film och provkörningar :yoparty

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
vågen skrev:
2156449 Du ska få både bilder, massa film och provkörningar :yoparty

Har hört ryktas om en liten lätt vurpa av en Finne...
Och att en del finns dokumenterat på film.

Dal-Mausen

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
Dal-Mausen skrev:
2156458 Har hört ryktas om en liten lätt vurpa av en Finne...
Och att en del finns dokumenterat på film.

Dal-Mausen

Ingen aning... tror inte jag fick med någons vurpa på film. Var ju faktiskt otroligt lite vurpor öht!

Här är några bilder från när jag ligger efter Peter och filmar. Har fått dom av en finsk fotograf, tror han har ganska många, även med lite bättre action men jag har bara fått 5-6 st änn.

Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
Dr.Bike skrev:
2156845 Great goi'n! :tummenupp
Du ska se filmen o dom bilderna med lite action på :)

På bilderna ovanför så puttrar vi omkring, Peter håller på med sin "rehab" efter att ha krashat för ett litet tag sen. Har inte sett filmen på dator/tv än utan bara från kameran och har därför inte hört hur bra ljudupptagningen är men jag tror du kommer få höra hur motorn vrååååålar :tuttar

Provkörde dock Peters zx6RR -05 och blev lite småkär.. .vilken skillnad på hoj! :4skrika 16500rpm är fanimej lika coolt som duccevrålet när man sitter på!

Dr.Bike

Guest
Så det blev bra drag i Duccen efter astmabehandingen? ;) Kul! :tummenupp!
Jag har kört Ducce idag f.ö...hehe.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...