För mig avtog suget efter gatåka när Henriksson klotade. Visst är det kul att köra fort men jag gör det hellre på ställen där jag vet att jag har ordentliga avåkningszoner osv. Det är fö därför jag trivs bättre på Knudan än på SRW. Ska försöka hitta en GSXR750-90 i mint condition så att man kan köra lite glassrundot ivf
.
Ingen som är sugen på att börja köra cross? Där får man allt ni är ute efter! Det sociala, grillad korv och adrenalin!
Jag slutade köra helt när min kompis körde ihjäl sig för några år sen (därav att jag missade några år med RR) men det gav mig ingeting, jag saknade det förmycket, och att jag slutade köra gav ju inte mig min vän tillbaka. Hur hemskt det än är när något sånt händer ens nära och köra, så får man inte tillbaka något av att sluta köra.
Jag fick nog en välbehövd paus från hojåkandet de åren jag bodde på Irland, men det gav mig oxå tid att verkligen tänka på saken och bearbeta det på ett bra sätt. André hade aldrig velat att jag skulle sluta köra för att han förolyckades. Faktum är att det är lika farligt att gå på stan i Malmö som det är att köra hoj. Dessutom är det alltid en risk man tar när man ger sig ut i trafiken, oavsett vad det är för fordon man kör.
Med all respekt, jag vet hur det känns att förlora någon, det som hänt Henriksson har jag om möjligt tagit hårdare än Andrés olycka, för att se Henriksson som han är nu gör mig otroligt ledsen, men det hjälper inte honom att jag slutar med något jag tycker är kul.
Däremot hoppas jag att fler lär sig att slå av på gasen då och då när man känner att man inte riktigt hänger med, istället för att köra över sin förmåga. Hade alla gjort det är jag övertygad om att skadorna minskat. Sen kan man köra full rulle på bana. Det är inget att skämmas över att man har förstånd nog att köra inom sina ramar på gata. Man behöver inte köra snabb grupp på onsdagarna. Det är helt ok att lägga sig sist i långsam om man känner för det. Det tror jag är det viktigaste att förmedla, att det är ok att köra i sitt eget tempo, och alla väntar på en ändå.
Valet att sluta köra hoj ligger såklart hos varje enskild person, men att köra hoj är farligt oavsett var man gör det. Det är självklart säkrare på banan som du säger, med avåkningszoner, ambulanspersonal, enkelriktning osv, men olyckor kan hända där oxå. Att köra med huvudet är det viktiga om man vbill undvika olyckor i största möjliga mån, oavsett var, eller vad man kör.
Swish säger jag borde prova köra cross, verkar askul! Men med min olycksstatestik kommer jag förmodligen bli brutalt lämlästad, så vi får se hur det blir med det