Helt seriöst!
Hur många försök har gjorts att få till stånd en motorbana i Stockholm.
Tullinge, Boende klagar..
Uppåt Roslagen är det väl på gång nåt försök.
Att komma med förslag på en plats för en motorbana är väl det enklaste..
JAg skulle tycka att en bana här i Västerhaninge skulle funka bra..
Någonstans på militärens marker vid Berga.
Jag ser ju vad som händer runt Högsta banan i Haninge,
Enduro, Cross, Terräng, och folkrace banor.
Grannarna gnäller jämt..
Hur många är dom så.. 3 - 4 stycken.
Om jag inte är helt fel informerad så har Haninge MK fortfarande banan på dispans. Så redan i den tanken möter man motstånd.
Jag vet inte vad SvMC gör på den här punkten, men något säger mig att man arbetar med det.
Jag började läsa tråden tidigare i dag, log lite.. och släppte det.. trodde jag.
Men!! Ändå har det gått och grott lite..
Små frågor som dyker upp.
Jag tror att om man skall vinna politisk framgång med en bana så måste det finnas ett kommersiellt syfte för kommunen.
Man kan inte sälja trafiksäkerhet, skoj för en kategori människor o.s.v
Man kan inte heller komma med förslag på plats, mark..
Projektet måste byggas upp obereoende av plats.
En affärsplan måste på plats.
En handlingsplan, sponsorer, godkännande från motorsportförbundet, deras "välsignelse"
Vissa garantier från större tävlingsarrangörer. STCC, SLC, O.S.V
Man måste påvisa vinsterna kommersiellt för kommunen som fattar godännande beslut, man behöver komma i kontakt med markägare som är intresserade av att delta.
Man måste kunna visa på investeringsvinster.
Kort sagt behöver man ha ett företag bakom sig som kan projektera det hela.
När det finns på plats.
Då åker man runt till kommunerna och säljer konceptet.
Någon kommun kan säkert tänkas vara intresserad.
Innan det finns så kommer ingen att ens överväga att godkänna en motorbana i Stockholm..