Bana nära Falun

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Tjena!

Någon som vet nån bra bana i närheten av Falun, när den öppnar får säsongen, tider, priser, bokning, webbadress mm

Tack på förhand! :)

micke salmi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
suzuki 1200 bandit -99 suzuki 1100es-83
sevehem skrev:
Tjena!

Någon som vet nån bra bana i närheten av Falun, när den öppnar får säsongen, tider, priser, bokning, webbadress mm

Tack på förhand! :)
vad för någon barna söker du

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
det kommer att "öppnas" en i Älvdalen till våren, den är döpt monzta och det kommer nog info om den..
det jag vet om den är att den är ca 2 km lång, används på vintern som halkbana och att SMC dalarna har något att göra med den.
Håller på att boka den till våren, jag kan återkomma en mer info när bokningen är klar då bör jag veta lite mer...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Vegas skrev:
det kommer att "öppnas" en i Älvdalen till våren, den är döpt monzta och det kommer nog info om den..
det jag vet om den är att den är ca 2 km lång, används på vintern som halkbana och att SMC dalarna har något att göra med den.
Håller på att boka den till våren, jag kan återkomma en mer info när bokningen är klar då bör jag veta lite mer...

Vad säger du?!?!?
Det låter ju för bra för att vara sant!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
duckie skrev:
Vad säger du?!?!?
Jo, han säger att det finns en bana i Älvdalen som kommer att öppna för mc-körning till våren :D

Däremot har SMC Dalarna ingenting med den att göra förutom att de bokat den för tjejkurs 27-28 maj :tummenupp

Banan ägs av företagarna i Älvdalen och används som halk- och övningsbana av bl.a. Volvo på vintrarna: www.monzta.se

Olle Ericsson kommer att schakta och snygga till avåkningszoner under våren, om inget oförutsett inträffar. Han kommer även att ansvara för banan och bokningen. Förhoppningen är att kunna öppna i mitten av maj.
Jag sitter för tillfället å bygger på en sajt åt honom med baninfo och kontaktinfo för sommarbokning, hoppas det finns nåt matnyttigt på plats imorgon (söndag) kväll!

www.r2d2.se/monzta

:)

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
micke salmi skrev:
vad för någon barna söker du

Jag skall förtydliga!

Jag skulle vilja ha en bara att sladda runt på med hojen nu i vår! Håller på med körkortsteorin och vill spara in lite pengar på körlektioner genom att på bana lära mig känna motorcykeln lite bättre. Känns bättre att pressa gränserna när herr tall inte står och flinar två meter vid sidan av vägen :hihi

Du från Wheelers, ordnar ni några gemensamma körningar till banor eller? Får nog undersöka eran klubb!

tackar för svaren hela gänget!

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
sevehem skrev:
Jag skall förtydliga!

Jag skulle vilja ha en bara att sladda runt på med hojen nu i vår! Håller på med körkortsteorin och vill spara in lite pengar på körlektioner genom att på bana lära mig känna motorcykeln lite bättre. Känns bättre att pressa gränserna när herr tall inte står och flinar två meter vid sidan av vägen :hihi

Du från Wheelers, ordnar ni några gemensamma körningar till banor eller? Får nog undersöka eran klubb!

kan du inte åka och gasa lite på rättviks gocartbana eller i amsberg? vet att det brukar vara lite supermotardåkning till billiga pengar där då och då

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jåke skrev:
Jo, han säger att det finns en bana i Älvdalen som kommer att öppna för mc-körning till våren :D

Däremot har SMC Dalarna ingenting med den att göra förutom att de bokat den för tjejkurs 27-28 maj :tummenupp

Banan ägs av företagarna i Älvdalen och används som halk- och övningsbana av bl.a. Volvo på vintrarna: www.monzta.se

Olle Ericsson kommer att schakta och snygga till avåkningszoner under våren, om inget oförutsett inträffar. Han kommer även att ansvara för banan och bokningen. Förhoppningen är att kunna öppna i mitten av maj.
Jag sitter för tillfället å bygger på en sajt åt honom med baninfo och kontaktinfo för sommarbokning, hoppas det finns nåt matnyttigt på plats imorgon (söndag) kväll!

www.r2d2.se/monzta

Så underbart kul! Tack för infon!

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
Motard?? vad skulle de tycka om en nybörjare som kom dragandes med sin RD tro?

Värt ett förök dock! tackar för infon,...gokartbana känns lite litet men är den lite mer kontinental i sin utformning antar jag att det hade gått det med.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
sevehem skrev:
Jag skall förtydliga!

Det brukar bli gemensam transport till div banor, på ett eller annat sätt!!

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Kanonskoj, det är ju rätt så nära Uppsala med :)

Ska man boka in sej på nåt vänster för tjejdagarna?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
sevehem skrev:
Motard?? vad skulle de tycka om en nybörjare som kom dragandes med sin RD tro?

Värt ett förök dock! tackar för infon,...gokartbana känns lite litet men är den lite mer kontinental i sin utformning antar jag att det hade gått det med.

Rättviksbanan är nog tillräckligt stor för att du ska trivas bra med RDn :tummenupp

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Ylle skrev:
Tar på mig Knee Tofsarna och sänker dig i dyn :arsele
Kom upp och kör mot alla oss och mig :lol
Ursäkta mig jag kunde bara inte lata bli. Det var en san straffspark. :tungan

Kommer gärna upp och kör mot er, är dock utan cykel just nu. :gnissla

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Jåke skrev:

www.r2d2.se/monzta

Vad trevligt med en bana på nära håll..... Man far ju upp i de dära trakterna lite då å då.......
Det finns ju mycke trevligt folk dit åt oxå!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras