Bana vs. gata?

Bana eller gata?

• Antal röstningar
    0

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Gata, jag gillar att kunna köra när helst jag känner för det. Bana blir omständigt. Hade jag haft en bana närmare till hands så jag hade haft en bättre chans att få smak på det så hade svaret kanske blivit annorlunda.

Sen är det ju det här med att oplanerat kunna sticka ut en dag och inte riktigt veta var man hamnar på för platser.

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Gata.
Småsmiska favoritvägarna, fika, bada, brassa ut när man vill utan att planera en massa. Ta hojen när man hälsar på någon. Sticka ut själv och bara lalla omkring.

Svina lite lagom i trafiken så att folk hytter med näven.

Hur lätt val som helst.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Bana.

Finns inget som lockar med djupa diken,skyltar,lyktstolpar,telestolpar,träd,sten,trafik och traktoruppdragen skit på vägen,viljan att köra en dag till är större än att pressa med de förutsättningarna och viljan att köra lugnt finns inte längre.

Henrik

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Bana, alla gånger! Håller med ovanstående, så mycket roligare och du slipper bilister, diken, träd osv..

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Bana! Alla som inte provat borde göra det innan de röstar.
Det är säkrare och roligare, mycket roligare!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag är nog också benägen att säga bana efter att ha provat på det.

Kurviga landsvägar i all ära men råkar du ta fel spår så åker du ut i diket / skogen / vegetationen och skadar dig förmodligen ordentligt alternativt dör. På bana är det betydligt mer förlåtande, även fast du kör fortare.

Sen tycker jag att man utvecklas mer positivt som förare på bana än vad man gör i trafik.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Bana! Där slipper man som sagt krondiken, stenblock, träd, mottrafikanter, grus, vilt å alla kör åt samma håll. Dessutom kan man jobba med sin körning, spårval och verkligen fokusera på hojåkat på ett helt annat sätt än på väg.

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
B.A.N.A. Det blir inte många mil på väg för mig ändå på en säsong längre. Det är inte lika ball.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag vill inte välja! :mad:

Men i en värld där man var tvungen - bana :tummenupp
Det är både roligare, säkrare och enda stället jag vågar gasa fullt med en sporthoj.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bana. Framförallt för dig som faktiskt har något som skulle kunna liknas vid fart. Familj som föredrar en bruten arm på Mantorp än en kluven mjälte på 210:an osv.

För min del tar det ungefär lika mycket tid vilket som. Man är "borta" mer med banåkat om man åker på turnéer, men det är ju samtidigt ett plus att få komma bort.

Välj inte då. Köp en banhoj som funkar på gata också. Jag ska byta ner mig till en KTM 690 SM nu för att köra mer och testa lite race, och den funkar ju efter lite ditskruvade lysen lika bra på gata (inte för nån europatouring kanske) som nåt annat. Billig i drift är den också så man kan köra ännu mer för samma slant! :tummenupp!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Bana, varje dag i veckan... varför? Jag är för feg för att uppskatta att susa ut i skogen, testa greppet på den där plötsliga grusplätten eller testa deformationszonerna på den där mötande sl-bussen..

sen kan jag iofs hålla med bagarn om att det är rätt omständigt det där med att fixa boende, pallra sig iväg 20 mil till nån håla ute i landet osv.. men men, det är bara att slanta och ta ledigt..

Ironiskt nog med såna här trådar är att de som ogillar bana brukar ofta vara de som aldrig testat... (alternativt suger på det där med att köra hoj)..

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...