Det är inget problem eftersom deltagarna blir placerade två till tre olika fartgrupper. Alla kommer att finna en grupp som passar oavsett körerfarenhet. En smc bkk eller en knix kurs kan vara en bra grund om man vill förbereda sig inför bandagen men är absolut inget krav. Erfarna funktionärer kommer att hjälpa deltagarna med råd och tips när det finns behov.Jag har varit med 2 ggr på Tjejdagen o jag älskade det. Var o kollade på senaste körningen på Falkenbergsbanan o insåg att i år ska jag faniemig köra mot killarna. Hjärtat i halsgropen jajamensan men vad gör det. Kommer säkerligen bli varvad men vad gör väl det. Har upptäckt nåt nytt som jag bara älskar Sååå kom gärna med tips istället för att tänka vad fan ska bruden ut på banan att göra!! Uppskattas stort!
Det är inget problem eftersom deltagarna blir placerade två till tre olika fartgrupper. Alla kommer att finna en grupp som passar oavsett körerfarenhet. En smc bkk eller en knix kurs kan vara en bra grund om man vill förbereda sig inför bandagen men är absolut inget krav. Erfarna funktionärer kommer att hjälpa deltagarna med råd och tips när det finns behov.
Naturligtvis är full skyddsutrustning ett krav på bandagen. Den omfattar heltäckande hjälm, ryggskydd, mcstövlar, handskar och mc ställ ( textil eller skinnställ). Även bröstskydd kan vara vettigt.
Tack för tipsen. Jag har ju nu redan kört 2 ggr så allt om skydd o dyl vet jag redan
Tänkte mer på om det fanns egna ideer/tips som ni erfarna förare har .......spårval har jag redan greppat
Vill ju få in snitsen på hela banan....hatar att se ut som en roookie
Men tack för ditt svar iaf
Som jag säger till min bättre hälft, "GASA! Var inte så jävla tjejig!!" (tas ofta emot med hjärtliga "heja-rop" och en kärleksförklaring från henne.....typ)
Alltså, bromsa mindre, gasa mer!
Nä, på riktigt och det som gör mest, tänk inte så jäkla mycket och speciellt inte i början.
Slappna av, ha kul, titta dit du ska och låt hojen ta dig dit, allt annat kommer när det är dags för det.
Jag tror att smc bkk (sporthojskurser) ger det som du efterfrågar. Där går man igenom alla moment under 3 dagar (steg 1 -3) och finputsar allt i steg 4 som kallas indviduell coaching.Tack för tipsen. Jag har ju nu redan kört 2 ggr så allt om skydd o dyl vet jag redan
Tänkte mer på om det fanns egna ideer/tips som ni erfarna förare har .......spårval har jag redan greppat
Vill ju få in snitsen på hela banan....hatar att se ut som en roookie
Men tack för ditt svar iaf
Finner inger ännu var man skall boka sig. Jag kommer
Hej på er.
Jag har just snack at med Ordföranden och allt kommer att beslutas på nästa möte i vecka 29, och sedan publiceras på hemsidan och här.
Vad som är nästan spikat är följande:
- Ingen racegrupp, eftersom det är sent på säsongen och tävling på Sviestad samtidigt, följaktligen bara gatcyklar.
- Tre grupper
- Efter den av entusiastiska förare väl besökta tjejdagen tidigare i år, kör vi troligen en separat tjejgrupp.
- Lunch serveras.
- Billigaste bandagen 2014!
- Halva avgiften i förskott, resten på bandagen.
Sprid detta till alla!!!!!
Hej på er.
Jag har just snack at med Ordföranden och allt kommer att beslutas på nästa möte i vecka 29, och sedan publiceras på hemsidan och här.
Vad som är nästan spikat är följande:
- Ingen racegrupp, eftersom det är sent på säsongen och tävling på Sviestad samtidigt, följaktligen bara gatcyklar.
- Tre grupper
- Efter den av entusiastiska förare väl besökta tjejdagen tidigare i år, kör vi troligen en separat tjejgrupp.
- Lunch serveras.
- Billigaste bandagen 2014!
- Halva avgiften i förskott, resten på bandagen.
Sprid detta till alla!!!!!
Hur ofta har vi inte hört att tjejer minsann också kan, varför ska dom då få egen tid?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|