magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lite det jag också är rädd för! Med tanke på "intresset" från tjejerna enligt falkenbergs mk till de här bandagarna borde det dyka upp minst 30 stycken då dom nu får egen tid på banan men tyvärr tror jag inte det kommer ens en handfull, jag hoppas jag har fel men tvivlar starkt på det men hur som innebär det att det blir mindre köra för att "de som kan när det passar dem själva" får egen tid, tre grupper ska bli fyra med en jävla massa dötid pga av "de som bara kan när det passar dem" ska ha egen tid!
Själv anser jag att väldigt många tjejer är väldigt duktiga på att köra hoj ungefär som det finns killar som är bättre och sämre anser jag att tjejerna kan köra i den lugna gruppen även om det nu är så fruktansvääääärt obehagligt att behöva köra med pojkar! Med tanke på sveriges jävla jämställdhetsiver så anser jag ivf att detta är diskriminerande å det grövsta
Såklart är tjejer bra på att köra hoj! Jag, som fått "tjejstryk" i Superstock 600 massor av gånger, vet absolut detta. Så det har inte något med detta att göra. Nej, det handlar om att det på "tjejdagen" tidigare i år tydligen var många deltagare som tyckte att det var kul/skönt/roligare att köra bara tjejer och inte tillsammans med killar. Och då funderade vi på att vi kanske skulle kunna fylla en grupp med bara tjejer en gång till! SÅKLART vill vi ha tre lagom stora grupper, inte en grupp med två deltagare och två grupper med 30, absolut inte.
JAG tycker att det vore jättekul om fler tjejer körde mer banåka! Och om ett sätt att komma dithän är att ha separata tjejgrupper, så tycker jag det är bra med tjejgrupper! OM jag var kille, och var nybörjare och skulle vilja börja med en sport som företrädesvis tjejer håller på med, som… hmmmmm, vad finns det…. ja säg ridning eller gymnastik, så kanske jag också skulle vilja ha en separat nybörjarkill-grupp.
Faktiskt förstår jag inte riktigt varför du blir så upprörd! Det påverkar ju inte dig så speciellt mycket; antingen blir det tjej-långsam-snabb grupp, eller så blir det långsam-mellan-snabb grupp, och i båda fallen får du köra lika mycket! Så vadå????