Bandag Mantorp: söndag 17/8 !!!

Kommer du till bandag söndag 17/8 ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jaha... så har SMHI justerat väderutsikten. Förr sa dom att det skulle regna hela dagen, i kväll nu säger dom att det slutar regna innan lunch. Få se vad dom säger imorgon.

Och... så är det snart fredag och sista dagen man kan insätta 1600 kr för bandagen. Överföring från annan bank än Swedbank kan inte längre nå att komma in på mitt konto innan helgen. Så antingen direkt inbetalning fredag, eller 1700 kr kontant på dagen. Ta med eventuell kvitto om banken skulle vara långsam.

/Kris
 
Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Hur ser agendan ut på söndagen sen?

Söndag:
kl 7:30 - 8:30 incheckning & mc-kontroll
kl 8:30 - 8:45 förarmöte & dagens regler
kl 8:30 - 9:00 flaggvakter kör ut till posteringar
kl 9:00 - 10:00 två grupper, sightseeing körpass (uppvärming)
kl 10:00 - 12:00 öppen depå (om alla tycker vi inte är för många)
kl 12:00 - 12:30 lunch för flaggvakter och alla andra
kl 12:30 - 16:30 öppen depå (om alla tycker vi inte är för många)

Kom ihåg:
Drick en massa, ät något, och ta pauser under dagen.
Ju flera som välter desto flera väntepauser medan dom samlas upp från banan.
Ta med paraply som skydd mot regn och sol.
 

Jan-E

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
Yamaha R6
Kommer det att finnas ambulans samt läkare och eller annan kunnig sjukvårdspersonal under dagen?
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Kommer det att finnas ambulans samt läkare och eller annan kunnig sjukvårdspersonal under dagen?

Nej, det kostar för mycket. Ligger ett par tusen minus just nu som det är.
Det er 20 minuter til Linköpings Sjukhus med privatbil.
Det är ju inte så ofta vi räddar liv på banan.
Ett benbrott kan kanske vänta 20 minuter.
Man kan inte gardera sig mot allt. Och man kan altid gardera sig mera.

Som skrivet i trådens första inlägg: All körning är på egen risk denna dag.

/Kris
 
Last edited:

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
Som skrivet i trådens första inlägg: All körning är på egen risk denna dag.

/Kris[/QUOTE]

Finns förhoppningsvis nån form av sjukvårdsväska i race office. Man kanske kan kolla upp på förarmötet om det finns nån /några sjukvårdsutbildad förare.
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Kris955 skrev:
Som skrivet i trådens första inlägg: All körning är på egen risk denna dag.

/Kris

Finns förhoppningsvis nån form av sjukvårdsväska i race office. Man kanske kan kolla upp på förarmötet om det finns nån /några sjukvårdsutbildad förare.

Vi tar sjukvårdsväska med oss.
Jag har också brutit så många ben (mc/skidor/skridskor/...) att jag oftast kan säga om det är stukat, knäckt eller brutit innan röntgen verificering. Provat på flera personer. Ingen garanti, men du får en bra gissning som dom flesta ortopder innan röntgen. Här i Danmark vägrar dom röntga om dom tycker deras gissning (diagnos) är säker. Ibland får man stå på sig ordentligt. Oansett vad så är det cirka 20 minuter från Mantorp till Linköpings Sjukhus, och dit ska du vid minsta misstanke.
Vi frågar också om någon av deltagarna är sjuklegitimerad. Bra ide. :tummenupp

/Kris
 
Last edited:

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Vi tar sjukvårdsväska med oss.
Jag har också brutit så många ben (mc/skidor/skridskor/...) att jag oftast kan säga om det är stukat, knäckt eller brutit innan röntgen verificering. Provat på flera personer. Ingen garanti, men du får en bra gissning. Vi frågar om någon av deltagarna är sjuklegitimerad person. Bra ide. :tummenupp

/Kris

med en halv öl i kroppen så var det här absolut dagens roligaste inlägg! :D

även vi kommer om vi hittar en bränsle slang till en suzuki 1000 -03 någon som har någon liggandes eller som känner någon eller som kan tänka sig låna ut en över helgen? ny är beställd men kommer i nästa vecka.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
även vi kommer om vi hittar en bränsle slang till en suzuki 1000 -03 någon som har någon liggandes eller som känner någon eller som kan tänka sig låna ut en över helgen? ny är beställd men kommer i nästa vecka.

Jag har en slang till en k5, är det samma?
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Jaha, nu säger SMHI att det är torrt innan lunch, och att regnet kommer någon gång mellen kl 12 och 18. Med lite tur så startar regnet först kl 15 eller kanske först kl 16:30. Vi hoppas på tur.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Åh, jag önskar att jag var ledig så att jag kunde haka på och ge igen! Just nu är ställningen Mantorp:1 - K-Man: 0 Gillar verkligen banan! Hoppas ni får en bra och torr dag, mycket åkning och att det går runt för dig Kris
 

Ambulansen

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Lomma
Hoj
Vulkan 800
Sjukvård

Vi tar sjukvårdsväska med oss.
Jag har också brutit så många ben (mc/skidor/skridskor/...) att jag oftast kan säga om det är stukat, knäckt eller brutit innan röntgen verificering. Provat på flera personer. Ingen garanti, men du får en bra gissning som dom flesta ortopder innan röntgen. Här i Danmark vägrar dom röntga om dom tycker deras gissning (diagnos) är säker. Ibland får man stå på sig ordentligt. Oansett vad så är det cirka 20 minuter från Mantorp till Linköpings Sjukhus, och dit ska du vid minsta misstanke.
Vi frågar också om någon av deltagarna är sjuklegitimerad. Bra ide. :tummenupp

/Kris

Bäste Kris

Efter att ha läst ditt inlägg undrar jag om du fått fler skador genom tiderna förutom brutna kroppsdelar?
Tror du att den enda anledningen till att det finns korrekt sjukvårdsberedskap är brutna kroppsdelar? Jag förstår att du är en van, erfaren motorcyklist som förmodligen ramlat gånger flera med brutna kroppsdelar som resultat. Att bryta diverse ben är det minsta man kan begära efter ett fall i denna sport. 20 minuter till Linköping spelar inte någon roll, förutom att det gör jävligt ont i 20 minuter plus tiden du får vänta på akuten innan du får smärtstillande. Nä vi talar om de gånger som tex ditt lilla nyckelben perforerar lungan och du flämtar efter luft, eller när din bäckenfraktur blöder en liter inne i din kropp och du blir blek om nosen, och där 20 minuter kan bli dina sista. Kom inte och säg att detta inte händer för det har du ingen uppfattning om, fastän du är en självskriven kandidat till vara röntgenläkare. Det är riktigt som din kollega skrev "att det är inte så vanligt att det räddas liv på banan". Det sker förhållandevis sällan men vill du vara den person. Vad är 50-100:- idag för ditt liv och med tanke på alla de pengarna du lägger på din sport.

Vi på ambulansen skulle gärna vilja hälsa dig (synnerhet dig) och dina kollegor som deltog på mantorp utan sjukvård, fast ni hade säkert en bra förbandslåda, att nästa gång ni kör på Sydskånes Emse´s körningar erbjuder vi betala tillbaka era 50:-/deltagare som er sjukvård kostar. Vi kan då märka era hojar med "rör mig ej" så ska vi låta er ligga på banan. Sjukhuset ligger ju bara 20 minuter bort. Ni kan ju alltid låta någon "sjuklegitimerad" använda något i er sjukvårdsväska.
Hälsningar Björn Ambulanssjuksköterska
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Vi på ambulansen skulle gärna vilja hälsa dig (synnerhet dig) och dina kollegor som deltog på mantorp utan sjukvård, fast ni hade säkert en bra förbandslåda, att nästa gång ni kör på Sydskånes Emse´s körningar erbjuder vi betala tillbaka era 50:-/deltagare som er sjukvård kostar. Vi kan då märka era hojar med "rör mig ej" så ska vi låta er ligga på banan. Sjukhuset ligger ju bara 20 minuter bort. Ni kan ju alltid låta någon "sjuklegitimerad" använda något i er sjukvårdsväska.
Hälsningar Björn Ambulanssjuksköterska[/QUOTE]

:confused:

Nu var jag inte själv med och körde på mantorp idag men jag undrar verkligen vad meningen med ert inlägg var?? :confused:
Det kostar en slant att hyra ambulans så jag förstår cris beslut om att inte hyra in detta. men varför ska ni lägga er i ett beslut som detta? det är väl upp till cris att göra som han vill, eller?

korkat inlägg av er...
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Alla som körde idag var medvetna om att de inte fanna ambulans på plats. oerhört dumt egentligen, men ändå upp till var å en. Valfriheten att inte köra fanns. Och de stod redan innan man betala att ambulans ej finns på plats så ingen försökte lura någon.

Jag tycker de e kanon att folk tar tag å ordnar sådana här grejer för jag hade skit kul även om vädret kuka ur vid 11 tiden med uppehåll, dugg, uppehåll, dugg spöregn å man aldrig visste vad man skulle åka för däck.

tack för idag!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top