Bandag med mycket körtid på Gelleråsen 24:E April

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Nyhet!! Vi har på kort varsel bokat Gelleråsen Onsdagen 24 April. Var med oss och möt våren!
Denna gång vänder vi oss till dig som har kört bana tidigare och inte vill ha så många föråkare i vägen... Föråkare kommer att finnas men vi kommer inte störa er framfart om ni inte vill det.
Vi kommer att köra 2st grupper köra 1 timme/grupp för att sedan byta. Så otroligt mycke tid på banan så man inte behöver känna sig stressad! Eller man kanske vill ställa in hojen för framtida tävlingar under sommaren? Delningen på grupperna är tänkt att vara <1,16 eller >1,16 som ett riktmärke. I den snabba gruppen kommer vi ha ALLA licensförare. Vill man under dagen byta grupp ska det inte vara några problem då vi ska se till att grupperna inte blir för stora.
Kostnad för denna dag 1100kr. Om du har, eller samtidigt vill boka vår dag den 4Juli betalar du 1000kr för dagen. För att boka: skicka ett mail till Mikael@sevaracing.se Där du ange namn telefonnummer, vilken grupp, om du tänker äta på Pitstop samt om du vill boka box (500kr extra / box). Efter svar från oss att det finns plats betalar du in på bankgiro: 675-4550. Ange bara för och efternamn.

/MVH Mikael Andersson

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Det finns nog plats åt alla skulle jag tro. 1.16 uppåt kan vara lite jobbigt om man kanske kör 1.45 själv men har man ett par bandagar i bagaget och vet att hålla spår och köra konsekvent är det no problemas!!!

Hade gärna tagit denna dag med men min chef är rasande som det är för all ledighet jag begärt nu på våren :glömdet

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Är det bara för snabbisar?

Nej man behöver inte vara snabb. Men men det är bra om man åkt bana tidigare. Vi kommer att ha föråkare med om man vill. men släppa det så fritt som möjligt. Eftersom passen är 1 timme långa så kommer det bli mycket fara in och ut ur depån under passen. Därför är det bra om man är lite van på bana så man vet hur och att man signalerar in och utfart på banan. Samt att man håller spår etc rätt bra. Men inga krav på hastighet.

Samtidigt kommer man förmodligen få en heldel tid på banan när man är istortsett själv. Första två passen kommer det nog vara bra aktivitet under men sen är det nog många som vilar något pass hit och dit. Eftersom det inte komemr vara så många i grupperna så kommer det på em vara väldigt bra med "egen" tid på banan.

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Hade gärna tagit denna dag med men min chef är rasande som det är för all ledighet jag begärt nu på våren :glömdet[/QUOTE skrev:
Jag arbete är ji lite av ett moment 22. Man behöver det för pengar. Men det sätter ibland käppar i hjulet för körandet...:va

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Helvete vad man suktar efter det här...är lite väl mycket endurotävlingar runt det här datumet bara...race helgen innan, 12-timmars lagrace helgen efter.

Drop-in om det är helt vansinnigt grymt väder?

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nej man behöver inte vara snabb. Men men det är bra om man åkt bana tidigare. Vi kommer att ha föråkare med om man vill. men släppa det så fritt som möjligt. Eftersom passen är 1 timme långa så kommer det bli mycket fara in och ut ur depån under passen. Därför är det bra om man är lite van på bana så man vet hur och att man signalerar in och utfart på banan. Samt att man håller spår etc rätt bra. Men inga krav på hastighet.

Samtidigt kommer man förmodligen få en heldel tid på banan när man är istortsett själv. Första två passen kommer det nog vara bra aktivitet under men sen är det nog många som vilar något pass hit och dit. Eftersom det inte komemr vara så många i grupperna så kommer det på em vara väldigt bra med "egen" tid på banan.

Ok. Jag kan köra tre böjar med armen i luften, är jag välkommen då?
Behöver fräscha upp var depåinfarten låg bara.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag dyker förmodligen också upp. Skulle egentligen behöva åka ner till Anderstorp och träna inför SM premiären helgen innan. Så det blir lite mycke utgifter på en och samma gång. Men vi får se, det kanske går att lösa.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Då det tydligen inte kommer finnas någon möjlighet till träning på Anderstorp innan SM;et. Så kommer jag självklart på er bandag istället Micke. Så nu är det bara att du lägger en beställning på Mankinin :).

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Är det strålande solsken,vindstilla och bra temp i asfalten så kommer jag få plötslig magsjuka på morgonen den 24 April om det fortfarande finns platser kvar då så att säga :)

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Det finns fortfarande några platser kvar i båda grupperna. Så passa på så kommer in att få åka så mycket hoj in bara orkar under en dag...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...