bandag monzta 9:e juli

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Vore intressant att veta vilka som kommer att åka hoj upp?? :)

Jag och zeal kommer att åka på lördagen som det ser ut. Några mer som tänkt åka då?
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Är sugen, platser kvar? Alltså ska man vara nykter på Lördag kväll eller...;)
 

sandstream

Guest
Jag kommer och hoppas att Jesper och David har fått ordning på sin buss så att jag kan få den där åkturen där bak som WestW talat sig så varm om :D
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
sandstream skrev:
2285150 Jag kommer och hoppas att Jesper och David har fått ordning på sin buss så att jag kan få den där åkturen där bak som WestW talat sig så varm om :D

Lät ju aningen kinky det... :näsblod :D
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Det här blir perfekt. Lade på nya däck fram och bak som nu hinner ruggas upp lagom till Mo i Rana. :banana

Bara vädret håller i sig nu .. drygt att toura upp på söndag morgon i regn. :gnissla
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
MrRoadSnail skrev:
2286827 Det här blir perfekt. Lade på nya däck fram och bak som nu hinner ruggas upp lagom till Mo i Rana. :banana

Bara vädret håller i sig nu .. drygt att toura upp på söndag morgon i regn. :gnissla

Blir det varmt på Monzta så kommer dina däck att bli mer än uppruggade min vän...iaf om du har mjukare än medium. :död
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Revelator skrev:
2286843 Blir det varmt på Monzta så kommer dina däck att bli mer än uppruggade min vän...iaf om du har mjukare än medium. :död

De höll sig bra sist. Kör med vanliga gatdäck, Pilot Power. :)
 

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
MrRoadSnail skrev:
2286848 De höll sig bra sist. Kör med vanliga gatdäck, Pilot Power. :)
Ah, det kanske är medicinen, själv mosade jag mitt framdäck brutalt...(soft)
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Revelator skrev:
2286866 Ah, det kanske är medicinen, själv mosade jag mitt framdäck brutalt...(soft)

Jo, de som körde med mjukare däck (bl.a nån motard med regndäck) i måndags mosade dem också. Banan är hård mot de mjuka .. uhm .. eller nått. :)
 

sandstream

Guest
Finns inga dåliga beläggningar, bara dåligt inställda dämpare och fjädrar :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
mikekop skrev:
2288312 Nu börjar avundsjukans (?) fula tryne att visa sig i Älvdalen:Mora Tidning
Läste det, och med tanke på erfarenheterna från förra helgen när vi blev väckta på hotellet mitt i natten av lokalbefolkningens buskörande på stan och hittade krossade ölflaskor på banan, så är det nog inte den organiserade körningen som stör. Men naturligtvis ser man inte skillnad på detta... Det finns ett snöstaket i en kurva på banan, det har varit nerkört med crossdäck flera gånger till exempel. Lokala busar tar väl chansen. :fatta!

@Dawan: Se till att ni håller ljudnivån och inte släpper såna dumheter som att hålla igen förbi mätningen för att sen slå på 106dB på bortre rakan.

Lokalbefolkningen kommer gärna och tittar när det är körning, prata med dem och ta er tid, de är oftast trevliga och intresserade.

@Däck: Mjuka däck för gata eller medium är det som gäller. Körde tre dagar med Sportec M1 på TRX:n och bakdäcket höll nästan hela tiden, jag fick vända på det sista dagen. Inga katastrofala problem med fästet förrän lördag em, har ju sån väldig effekt åxå... :lol
 
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
sitter precis med orginaldämparna i näven o ska ut o meka på dom :)
tror inte yoshi-helstystem e så uppskattat med tanke på mora tidningen. :D
/z
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vi ses på söndag gott folk :tummenupp Vi stoppar ena hojen i bilen och kör upp i morgon em, ska bo på vandrarhemmet.
Vi kommer att turas om att köra min hoj då vi samtidigt ska vara sjukvårdare jag och gubben :nurse
Vi tänkte stanna kvar och även köra på den allmänna körningen på måndagarna också när man ändå har åkt så långt!
 

sandstream

Guest
Jåke skrev:
@Dawan: Se till att ni håller ljudnivån och inte släpper såna dumheter som att hålla igen förbi mätningen för att sen slå på 106dB på bortre rakan.
Är det inga motarder med så är det nog lugnt :D
Satt med en ljudmätare på Kinnekulle förra fredagen och inga radfyror (inte ens racehojarna med helsystem) var i närheten av de ljudtryck som motarderna presterade.
107 dB som värst vid "flaggtornet" men bara 95 dB vid mätning från "rätt" ställe.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
sandstream skrev:
2289774107 dB som värst vid "flaggtornet" men bara 95 dB vid mätning från "rätt" ställe.
Mmm, det beror ju lite på. Har mätt både 94 och 107 dB från twinnar på Monzta ståendes vid depå-utfarten... De värsta "tonade" ner sen :hihi

Om det inte är överjävligt varmt på söndag kan det hända att jag kommer upp å kollar lite :)
 

sandstream

Guest
Jåke skrev:
2289802 Mmm, det beror ju lite på. Har mätt både 94 och 107 dB från twinnar på Monzta ståendes vid depå-utfarten... De värsta "tonade" ner sen :hihi
Om det inte är överjävligt varmt på söndag kan det hända att jag kommer upp å kollar lite :)
Kom fram och säg hej :tummenupp
(Jag är den där fete gubben med den babyblå hojen som inte går så fort)
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jåke skrev:
2289802 Mmm, det beror ju lite på. Har mätt både 94 och 107 dB från twinnar på Monzta ståendes vid depå-utfarten... De värsta "tonade" ner sen :hihi
Vann jag inte den tävlingen heller?
:mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top