bandag monzta 9:e juli

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Olle var där å testade idag när vi hälsingar åkte!!!!Jag var värst med min Falco!!98 Db......Det var ok sa han.....!!!!!Kul bana!!!! Men som sagt äter däck om det inte är riktigt inställt!!//Stefan
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
R.Stefan skrev:
2291630 Olle var där å testade idag när vi hälsingar åkte!!!!Jag var värst med min Falco!!98 Db......Det var ok sa han.....!!!!!Kul bana!!!! Men som sagt äter däck om det inte är riktigt inställt!!//Stefan

Jag tyckte banan åt knäpuckar ;). Jag hade jättekul igår! Idag är jag helt slut. Nacken, huvudet, benen, armarna ja allt på hela kroppen värker. Känns jättebra att sitta nu på jobbet och vara ett komatroll. Hoppas att det dyker in lite bilder i den här tråden snart så man får drömma sig tillbaka.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Tack för en riktigt trevlig dag! Riktigt skoj med en bandag med så mycket åka att man väljer att stå över pass Skönt med lite mer avslappnad stämning också!

Banan i sig var faktiskt över förväntan. Lite som Kinnekulle med ett skönt flyt hela tiden. Jag saknade iofs någon hård inbromsning men man kan inte få allt. Kul med lite kuperat också så framhjulet får vila ibland
Till det negativa hör att fästet var varierat och allmänt dåligt. Småsläpp hela tiden och ett härligt släpp där där både framhjul och bakhjul ritade en bit
Men värst av allt var avåkningszonerna, stock, sten och jordvallar överallt runt banan... Tur att jag körde motarden när jag fick köra trädslalom på min alternativa väg in i depån
Nej lite mer schaktning i svängarna och curbs som håller grus och sten borta så kan det bli ett bra komplement till riktig bana, för potential har den mycket av!
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Monzta är hur kul som helst när man fått in flytet! Den förlåter inga missar .. :)

Tönt som man är glömde man ju kolla om det fanns existerande trådar om den här dagen innan man skapade en ny .. jaja .. det är väl det moderatorer är till för? ;)

Försvann grodan sen?
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Tack för en givande dag!
Första gången på "stor" bana för mig, blir nog fler :nicka

Här kommer lite bilder iaf http://gyfflo.com/bilder/mc/monzta_20060709/

Lånade ut kameran till Zeal en stund också som står för bilderna IMG_3204 t.om 3294 (tagna vid högern på väg ned till målrakan), fick till många snygga bilder :tummenupp


edit: monzta stavas inte montza :huvet
 

Bifogat

  • liten1.jpg
    liten1.jpg
    60.3 KB · Visningar: 53
  • liten2.jpg
    liten2.jpg
    53.5 KB · Visningar: 56
  • liten3.jpg
    liten3.jpg
    55.9 KB · Visningar: 67
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jezqio skrev:
2294716 Tack för en givande dag!
Första gången på "stor" bana för mig, blir nog fler :nicka

Här kommer lite bilder iaf

Kanonbilder! Måste säga att den som gjorde sig bäst på bild var Jonas! Grym attack i körställningen :tummenupp
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
M:et skrev:
2294766 Kanonbilder! Måste säga att den som gjorde sig bäst på bild var Jonas! Grym attack i körställningen :tummenupp

:rodnar :) Jo det kändes hur bra som helst. Hade inget släpp eller kasning så förtoendet för däcken var total.

Kanonfina bilder som vanligt Joel! Stor eloge till dig för att du orkar dig ut och fotar.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det där såg riktigt kul ut, ska försöka boka en dag på banan där och åka ett gäng vi också. Får väl se vad det blir. Hur mång var ni som var där? Vi tänkte försöka få ihop 20 pers ungefär. Misstänker att det inte blir så mycket köer eller så om man är 20 pers som delar på hela banan under en hel dag.
 

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia SXV550
Hinkas skrev:
2295548 Det där såg riktigt kul ut, ska försöka boka en dag på banan där och åka ett gäng vi också. Får väl se vad det blir. Hur mång var ni som var där? Vi tänkte försöka få ihop 20 pers ungefär. Misstänker att det inte blir så mycket köer eller så om man är 20 pers som delar på hela banan under en hel dag.

Knappast. Vi var cirka 30 pers delat på två grupper som körde 20 min var. Det räckte och blev över. Jag körde upp en och en halv tank under hela dan (ca 30 mil). Kan säga att man är bra mör i kroppen nu, men det var det helt klart värt! Boka!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
RR_Jonas skrev:
2295580 Knappast. Vi var cirka 30 pers delat på två grupper som körde 20 min var. Det räckte och blev över. Jag körde upp en och en halv tank under hela dan (ca 30 mil). Kan säga att man är bra mör i kroppen nu, men det var det helt klart värt! Boka!

Det ska jag göra isådanafall, då kanske vi kan få med oss fler folk så att vi blir ca 30pers vi också. mellan 09-17 så hinner man köra mycket =).

Kan man hyra in folk som lagar mat och sådant också eller? Hade ju varit trevligt med "all included" :tummenupp
 

sandstream

Guest
Tycker att det var en kul och omväxlande bana :)
Att hålla "fullt" (170-180) över krönet var klart spännande och bakhjulet lättade mer än en gång.
Långa högern efter start/mål kan man köra riktigt fort i om man vågar (vilket jag inte gör) och att sedan susa fram ett par meter från älven var häftigt.

På minuskontot för Monzta hamnar den delvis ojämna beläggning, att banan nästa är för smal (svårt att köra om säkert), avsaknaden av curbs och att depå in- och utfarten kunde ha gjorts lite bättre (påfarten är en trevägskorsning och avfarten smalare än en smal cykelväg).

Stort tack till Davvan och Jesper samt alla trevliga människor som var där :tummenupp

Lägger upp en tråd med bilder inom några minuter och länkar härifrån.
EDIT: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127357
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hinkas skrev:
2295548Misstänker att det inte blir så mycket köer eller så om man är 20 pers som delar på hela banan under en hel dag.
Med 20 pers på plats får alla i princip köra för sig själva, det blir mycket plats och nästan tråkigt att "harva runt" för sig själv :hihi

Hinkas skrev:
2295616Kan man hyra in folk som lagar mat och sådant också eller? Hade ju varit trevligt med "all included" :tummenupp
Du kan beställa lunchlådor och fika på hotellet, det är inga problem. Du får däremot hämta det själv för de har ingen utkörning.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
AI skrev:
2295763 Tack för en trevlig dag!

Eftersom Jezqio har lagt upp en massa fina bilder så måste han ju få lite belöning före alla andra :tomten :D

fler bilder kommer senare!

//AI

Det tackar vi för! ser bra ut det där :tummenupp
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tusen tack för en mycket trevlig dag på Monzta :tummenupp Vi stannade ju kvar för att köra idag med men när vi vaknade så öste regnet ner:( Åkte förbi banan innan vi drog hemåt och där var bara 2 bilar..
Vi tog och stoppade hojen i bilen och körde hem på små fina slingriga vägar genom Dalarna istället och när vi närmade oss Uppsala kom vi på att man kunde svänga förbi Rörken istället så vi avslutade dagen där istället i strålande sol!
Är ganska slut båda två nu, nattinatti...
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jåke skrev:
2295990 Med 20 pers på plats får alla i princip köra för sig själva, det blir mycket plats och nästan tråkigt att "harva runt" för sig själv :hihi

Du kan beställa lunchlådor och fika på hotellet, det är inga problem. Du får däremot hämta det själv för de har ingen utkörning.

OK, då vet man lite mer, men då kanske man kan fixa ihop något sådant då. Hur är det annars, finns det plats i stugan att koka korv på eller något sådant?
Kanske svänga ihop ett storkok av pastasallad eller något spännande.
Får väl se om vi får lite platser över så hojtar jag väl till. Bara man får med sig någon som KAN köra så blir jag glad, vill lära mig bromsning och kurvtagning och sådant, men det blir nog inga knäskrap, får nog ta det lugnt första gången på bana :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Hinkas skrev:
2296735 OK, då vet man lite mer, men då kanske man kan fixa ihop något sådant då. Hur är det annars, finns det plats i stugan att koka korv på eller något sådant?
Kanske svänga ihop ett storkok av pastasallad eller något spännande.
Får väl se om vi får lite platser över så hojtar jag väl till. Bara man får med sig någon som KAN köra så blir jag glad, vill lära mig bromsning och kurvtagning och sådant, men det blir nog inga knäskrap, får nog ta det lugnt första gången på bana :tummenupp
Det finns ett litet kök i stugan med spis och grejer, så visst går det att laga mat. Men storkok är nog inte att tänka på :hihi

Är ni på gång upp så hör av er, åker gärna upp och hjälper till om tiden stämmer.
 
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
bikerwoman skrev:
2296393 Tusen tack för en mycket trevlig dag på Monzta :tummenupp Vi stannade ju kvar för att köra idag med men när vi vaknade så öste regnet ner:( Åkte förbi banan innan vi drog hemåt och där var bara 2 bilar..
Vi tog och stoppade hojen i bilen och körde hem på små fina slingriga vägar genom Dalarna istället och när vi närmade oss Uppsala kom vi på att man kunde svänga förbi Rörken istället så vi avslutade dagen där istället i strålande sol!
Är ganska slut båda två nu, nattinatti...

Jag o Tellan vaknade kl 06.30 i Sälen, förhoppningsfulla eftersom det skulle
vara allmänhetens körning på måndagen för 300kr.
vi vaknade till ett smattrande utan dess like.

vi beslöt oss för att somna om en timme lr så.
fortfarande regn när vi vaknar.. äter lite frukost o sen åker till montza i div. regnskurar.
dyker upp vid banan kl 11 o där är det 3st hojar som åker.

vi ansluter till dom o kör i regn på förmiddagen,
sedan till efter lunch så blir det en underbar dag med köra hur mycket man orkar,
då vi bara var 5st hojar, fri åkning med andra ord!

Himla nice o tack till Olle (revelator) som ställde upp som instruktör!

tyvärr har vi inga bilder, men hade grymt kul o jordens träningsvärk idag. :)

/Z
 
Last edited:

GlenMorangie

~ The Glen of Tranquillity ~
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducce 999:a (Socio#3721)
Trevligt att se fler som provat Monzta, hade en heldag veckan innan den 3:e.
Vi vara bara 4 st i snabba gruppen :)
Riktigt skönt flyt och överraskande fin bana.

Avåkningszonerna är dock under all kritik...men banan har potential.
Kan tänka mig att det blir en grymt fin känsla när riktiga curbs fixas till och
alla asfaltskanter snyggas till så inte knäna skrapar upp grus i t.ex. söderkurvan.

Bifogar en liten bild, gissa vilken böj detta är i ?

Ha de gött alla mc-stollar!

:banana
 

Bifogat

  • ducce.jpg
    ducce.jpg
    135.1 KB · Visningar: 71
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top