Bandagar 2008 med Banåkning.nu

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja det vår billigaste körning o 3dagars seriöst bansmisk:yoparty
Jag lyckades urskilja något om Kemora på hemsidan, men det står inte med här i tråden. Är det körning även där efter Virtasalmi?
Ditt samtal fick mig sugen Peter ;) Kanske en vecka i Finland istället för Gotland? :) Prova två helt nya banor :drool

De här racebussarna, var avgår de ifrån? Måste man ta sig till Sthlm själv eller?

(jag vet att jag säkert får svar på allt bara jag har tålamod att vänta till er sida är igång...) :rolleyes:

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Jag lyckats urskilja något om Kemora på hemsidan, men det står inte med här i tråden. Är det körning även där efter Virtasalmi?
Ditt samtal fick mig sugen Peter ;) Kanske en vecka i Finland istället för Gotland? :)

De här racebussarna, var avgår de ifrån? Måste man ta sig till Sthlm själv eller?

(jag vet att jag säkert får svar på allt bara jag har tålamod att vänta till er sida är igång...) :rolleyes:

Tanken var kemora 2 dagar virtasalmi 2dagar men det krockade så det vart

Virtasalmi 3dagar. Skåpbil får man fixa själv tryck in 2 el 3pers + hojar priset

för en skåpbil 6x2,40m med 2pers o hytt tur o retur värtahamnen helsingfors

är ca 1650skr. vi tänker åka över på lördagen färjan går ca 17.00 o är framme

ca 10.00 söndag. det är ca 30mil till banan. hem åker vi på torsdag. man kan

oxå åka på söndag o hem på onsdag men det blir lite stressigare:tummenupp

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Nu är våran ny sida www.banåkning.nu är nu online. Sidan fungerar bäst med Firefox.

- Nytt för i år är våran webbbutik. Här köper ni de körningar ni vill vara med på och betalar med kort via Payer. Kom ihåg att trycka på den gröna Payerloggan för att slutföra betalningen när ni är i butiken. Ni kommer då in på deras sida och kan göra en säker kort betalning.

- I år kommer kommer KTM att vara med på alla våra körningar och köra sin roadshow och ni som deltager kommer att få provköra hela deras sortiment av "väg" hojar. Ja RC-8:an finns också med.

- Bridgestone finns på plats och vi lottar ut ett set valfria däck på varje körning. Ni har här chansen att prata däck med Jens.

- Touringbutiken är också med och kommer att ha bra priser på utvalda produkter.

- I år är dom flesta av våra bandagar tordag-fredag utom när vi åker till Finland. Då sitter vi på båten och har det bra.....Allt för att det ska vara lättare att ta ledigt. Många av våra dagar ligger också på röd dag.

Med vänlig hälsning

www.banåkning.nu

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Nu är det klart att KTM kommer med på våra körningar i sommar

Alla är välkomna att provköra. (Endast våra deltagare får demoköra på banan)

Dom kommer att ha alla demohojar med 22-23maj gelleråsen, 5-6juni midlanda,

30juni-2juli virtasalmi och 28-29augusti gelleråsen.

Dom kommer att ha ett mindre antal hojar (ca6) på midlanda 1-2maj och

7-8 augusti på midlanda.

Så vill du provköra en Rc8,superduke eller någon annan model så är ni alla

varmt välkomna att besöka våra körningar i sommar.

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Kommer det att bli fler körningar än vad som finns att tillgå nu? Min skiftgång på jobbet gör tyvärr att jag missar några körningar, tyvärr även virtasalmi:gråta Varför inte lägga in några körningar i juli??

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Lägg in några fler körningar på midlanda i juli:tummenupp Vi som bor här uppe i nordpolen har så :mad: långt att köra till tex gelleråsen... Jag grämer mig fortfarande att jag inte fick till en 1;04 på midlanda i sommras:huvet Det var ju så nära...Jag får skylla på bromsvätskan som kokade hela tiden:tungan
Men fan NK du får ta vab :D

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Då var det betalt å klart!

1-2 maj åsså 5-6 juni. Bara att vänta på att solen och att växthuseffekten gör sitt. Ses snart hörrni:)

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Hmmm nu är det löning och platserna börjar gå åt i race grupperna.
Vill ni vara med och testa nya rc-8:an och övriga KTM hojar är det dags att boka. Dessutom har vi Bridegestone och Touring på plats vid alla körningar och dom har special priser på många racingprodukter. Här ni får chansen att åka med grabbarna som alla andra kopierar.............sina körningar med .......... Kom ihåg vi var dom dom sa att tre grupper är lagom....20- min till alla, här kör vi och har kul!! Och naturligtvis finns middag med tillbehör så att ni ska trivas!!! Ses i sommar.

mvh.banåknings gänget!!!!

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Virtasalmi!

Jag vet att det är lååång tid kvar men hur blir det med boende i Finland?
Kommer ni att komma med lite info/tips på var det finns boende eller ska man plocka fram kartan och jaga reda på nåt lämpligt ställe?

*Ivrig*

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Pyhä

Kommer ni att komma med lite info/tips på var det finns boende eller ska man plocka fram kartan och jaga reda på nåt lämpligt ställe?

*Ivrig*

Kan säga att här uppe i Finska lappland så verkar det vara permafrost. Har i alla fall inte kört telisar på bättre underlag i WC på mina 11 år. Så nu känns det lite avlägset med varm och torr asfalt i Virtasalmi. Men som tur är ligger ju Virta lite längre söderut än många mil norr om Rovaniemi där jag är nu:tummenupp

Boendet här tänkte jag ta med mig till Virta i sommar. Jultomten som dricker LapinKulta i baren tänkte jag lämna kvar här.:D

Dal-Mausen

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a

*Ivrig*
Det finns en stugby alldeles i närheten av Virta, vet inte exakt hur långt ifrån banan den ligger men jag vill minnas att det kan inte röra sig om mycket mer än 1 el. 2 km.

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R

*Ivrig*

Boendet ligger 500m från banan o ägs av banägaren, det finns stugor åt alla.
Bastu o en sjö att bada i. Restaurang för dom hungriga
Boendet fixar man på plats:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det finns en stugby alldeles i närheten av Virta, vet inte exakt hur långt ifrån banan den ligger men jag vill minnas att det kan inte röra sig om mycket mer än 1 el. 2 km.

RJ man åker ju bara över vägen :confused: Men avstånd är ju inte relevant i norrland

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...