Bandagar 2008 med Banåkning.nu

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Idag blåste det 25m/s uppe på start i morse.
Så vi körde lite senare istället då det bara blåste 18m/s och -6gr.
Det ger en kyleffekt på -18...
Sen så blev det mörkt till 2:a åket när översta strålkastaren var trasig på start. Dock inte i banan.

Blev tyvärr bara ett WC-brons idag.

Håller på att lära mig lite finska inför sommarens resa till Virtasalmi så jag kan briljera lite där;)

Dal-Mausen

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Idag blåste det 25m/s uppe på start i morse.
Så vi körde lite senare istället då det bara blåste 18m/s och -6gr.
Det ger en kyleffekt på -18...
Sen så blev det mörkt till 2:a åket när översta strålkastaren var trasig på start. Dock inte i banan.

Håller på att lära mig lite finska inför sommarens resa till Virtasalmi så jag kan briljera lite där;)

Dal-Mausen

GRYMT MED WC-BRONS GRATTIS :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a

Dal-Mausen
"Bara", jag tycker det låter övergrymt! :klappar

Strunta i finskan, köp en riktigt vass kniv istället. Att slåss med knivar är väl nationalsport i Finland...

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
"Bara", jag tycker det låter övergrymt! :klappar

Strunta i finskan, köp en riktigt vass kniv istället. Att slåss med knivar är väl nationalsport i Finland...

Ja, Bara.

-Jag ska VINNA!!!

Och jag ska jaga er alla på banan i sommar också...
-BARA, jag får igång hojen igen:(

Dal-Mausen

nr88

coolrille
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
CBR1000-08
coolrille o jimpa från teamcaliber kommer o kör så mycket vi kan med sveriges bästa banåknings arrangör. peace

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
Frågan är bara.... hur sitter stället? :gnissla :hihi

Vågar man ens prova? :gnissla

Provstartade hojen nyss i källaren.
Det mullrade Gött:tummenupp
Så nu är jag snart på hjul igen:)

Har snart en sak på hojen som ingen annan har...
Tog 4.5 dagar från första mail-förfrågan till levererad i min brevlåda.
Custom-made och billigare än ordinarie, och mycket billigare än Svensksåld. Tillverkad och skickad från USA.
Tror det blir någon som kommer att säga: -Jag vill också ha...:wiggle

Dal-Mausen

Last edited:

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Om detta vädret fortsätter behöver vi en plogbil istället för en sopbil(sopa banan alltså...) till midlanda 1-2 maj.

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Har nu försökt ett flertal gånger med dragkedjan och det ser faan inte bra ut. Antingen kör man utan ryggskydd eller en trippel GI eller va faan gör man. Åka ska jag i alla fall i maj, närå skojsade lite bara. Men helt ärligt har jag inte provat än, och en hel del snöhelvete åxå. Men som sagt åka det ska jag i alla fall.
Den så kallade växthuseffekten, vart är den då när man behöver den som mest (skämt på den sista). Blir nog bra till slut, å då mina vänner ska vi ha kul som vanligt. Faan snart äre dax:) Må däcken spinna och solen skina (gammalt djungelordspråk)

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Fortsätter det så här så blir det körning i skoteroverall och långsittning i bastun i Antjärn.:gnissla

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fan grabbar, ni gnäller som ett par kärringar från söder.
Skärp till er, måste vi skotta banan innan så får vi väll göra det.
Men köra det ska vi! :tummenupp

Edit: Jag har gjort isdäck till bilen, man kanske ska göra till hojjen också...:gnissla

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Ok. Men får man ha oförsäkrad hoj i t.ex medel gruppen det är frågan? På svenska bandagar brukar man inte få ha det pga att det är s.k "gatgrupper".
Svar ja

Men sätter inte det allas försäkringar ur spel? Är det inte därför andra arrangörer har speciella grupper för de som är oförsäkrade?

Hur fungerar det tex om en utan trafikförsäkring kör på en som har trafikförsäkring? :confused:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Men sätter inte det allas försäkringar ur spel? Är det inte därför andra arrangörer har speciella grupper för de som är oförsäkrade?

Hur fungerar det tex om en utan trafikförsäkring kör på en som har trafikförsäkring? :confused:

Försäkrings frågan är en djungel:confused: Vi på banåkning har forskat, ringt, lyssnat o läst. Vi har kommit fram till att vi kan INTE GARANTERA att folks försäkring gäller på våra bandagar. Det kan slinka i genom en oförsäkrad hoj i besikningen o därför kan vi inte garantera att försäkringen gäller.

Försäkrings frågor utreds från fall till fall o vi på banåkning.nu kan inte påverka resultet.

Det finns tusen trådar att läsa i ämnet. Vi har försökt att teckna en försäkring för våra deltagare på vårat företag men tyvärr kan bara svemo teckna en sån försäkring i sverige.

Smc har ett avtal med samtliga försäkringsbolag för deras kursverksamhet.
Vi har instruktörer men ingen ren kursverksamhet utan helt vanliga bandagar med föråkare dom första två passen i medel o snabb grupp sen får man hjälp
av instruktörerna i två dagar om man vill.

Vi har valt att blanda våra grupper efter tempot på deltagarna inte försäkring då vi tycker att det är säkrast, mindre omkörningar lika med mindre insidenter.

Det tror vi på o det har funkat i fyra år:tummenupp
Mvh banåkning.nu

P.S. vad jag vet har alla som krasch på våra körningar fått betalt för både sveda,värk o trasig hoj d.s

Last edited:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Fan grabbar, ni gnäller som ett par kärringar från söder.
Skärp till er, måste vi skotta banan innan så får vi väll göra det.
Men köra det ska vi! :tummenupp

Edit: Jag har gjort isdäck till bilen, man kanske ska göra till hojjen också...:gnissla
Jag ska eventuellt ner och hjälpa till att städa banan på lördag. Kan rapportera sedan hur det ser ut. :tummenupp

Jag tror ni kan vara lugna, det kanske är snö på sidan men in på själva banan. Det blir härligt för er att glida på rumpan i snön i sandfållan när ni klotar..:D Jag ser framför mig att skinnställ glider bra på snö.:tungan

Jag åker till USA och köper handskar istället. Ses förhoppningsvis på nästa körning.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati