Bandagar 2015 med Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
För dig som gillar Gelleråsen!

Actionpics har ett samarbete med Duells sedan många år, Duells är bl.a. distributör för Michelin och dom genomför en mc trackday på Karlskoga Motorstadion Gelleråsen med praktisk hjälp av Actionpics för genomförandet.

Det är en dag som subventionerar priset kraftigt för dom som idag åker på Michelindäck men det är även möjligt att anmäla sig om man inte har Michelindäck. Läs mer nedan om dagen och följ den URL som passar dig om du är intresserad att boka och köra.

Duells / Michelin trackday måndag 31 Augusti på Gelleråsen!
Duells som är svensk distributör av Michelindäck erbjuder en heldag kl 9-17 måndag 31 Augusti för ENDAST 499:-och då ingår även lunch!

Det finns ETT krav för att ta del av priset 499:-, som deltagare behöver man en egen hoj att åka på, försedd med Michelin-däck (vilka Michelin spelar ingen roll!).

Är du Michelinkund och har Michelindäck monterade på en MC du kommer delta med så anmäler du dig på följande URL till en kostnad av 499:-.
Anmälan sker på Jag har Michelindäck - SimpleSignup

Är du INTE Michelinkund så erbjuder vi plats till ordinarie avgift 1000:- inkl dagens lunch.
Precis som vanligt måste du ha en egen mc och skyddsutrustning men du kan ha vilket däckmärke som helst monterat på din motorcykel.
Anmälan sker på Jag har INTE Michelindäck och vill delta - SimpleSignup

Bandagen genomförs med hjälp av personal och instruktörer från Actionpics som är samarbetspartner till Duells.

Välkomna

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Mantorp Park 3-4 Sept - FULLBOKAD

Mantorp Park 3-4 September är nu FULLBOKAD i samtliga grupper!

Platser finns nu endast till,
- Gelleråsen 31 Aug med Duells / Michelin ( se föregående post)

- Gelleråsen 16-17 Sept som är ett vanligt Actionpics event med transponderservice, instruktörer, utlottning m.m.

Välkomna :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
I vilket skick är Bates-motellet på andra sidan motorvägen nu? Om man inte har nerver för att sova där, vart skall man åka? Säng med tak över huvud efterfrågas, inga lyxhotell.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
I vilket skick är Bates-motellet på andra sidan motorvägen nu? Om man inte har nerver för att sova där, vart skall man åka? Säng med tak över huvud efterfrågas, inga lyxhotell.

Fungerar men är litet slitet.
Jag rekommenderar följande,

Spångholmen Bed & Breakfast är bäst faktiskt , frukost ingår och rummen har egen dusch och toalett samt Wifi och tv på rummet. Uppge att du ska köra motorcykel med Actionpics på Mantorp Park så brukar föreståndaren Jenny ge en rabatt.
www.spangholmen.se

Sen finns även Spärringe Södergård som också är mycket bra, bra boende med gemensamhets utrymme för kyl, kök m.m. , lite enklare än Spångholmen men mycket trevligt och en bra ägare som gillar motorsport och har för övrigt jobbat på mantorp park.
Bokas på tel 0708-327404 som går till frun Anna som sköter Spärringe .

Båda förslagen ligger ca 5 min från banan men åt olika håll.

fisken2

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2013
Hoj
Italienare + R6
Hej alla bandagsfantaster!

Jag råkade göra en lite tavla med mitt nyinköpta framhjulsstöd till kärran och råkade spräcka framskärmen något på bägge sidorna.. :gnissla Hur ska man lösa de tycker ni? ska man ta bort skärmen helt eller fixa ihop det med silvertejp och lim?

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Hoj
2012 ZX10R

Jag råkade göra en lite tavla med mitt nyinköpta framhjulsstöd till kärran och råkade spräcka framskärmen något på bägge sidorna.. :gnissla Hur ska man lösa de tycker ni? ska man ta bort skärmen helt eller fixa ihop det med silvertejp och lim?

Hej
Ta loss skärmen och limma eller plasta lite från insidan funkar fint.
Daniel

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale

Som Fahlgren redan skrivit är bra, tänk på att skärmen har även en funktion att i de flesta fall skydda bromslangar mot däcket, när du bromsar hårt så viker sig bromsslangarna mycket och man vill inte att dom viker sig mot däcket, ha koll på det.

Tejp håller sällan för den vind framskärmen utsätts för. Bäst av allt, köp en skärm från t.ex. Bikeplast som Bactor bl.a. säljer, den kostar nog ca 500:- och vid tillfälle så lackar du den i den färg du vill ha... eller bara låter den vara vit och dekaltrimma istället :)

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R

Incheckad hos Norman B ...... Inte mysigt!! :crash:gnissla

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag hänger på vandrarhem i Ljungsbro. Funkar ��
Bates låter otrevligt...

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tack för två grymma dagar på Mantorp Park! Nu blev banan plötsligt rolig att köra också:D

Edit: Bilder bilder bilder vill vi se:) Någon som tog grymmebilder som man kan köpa?

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
IMG_0378.jpgIMG_0872.jpgIMG_0068.jpgIMG_0621.jpgIMG_0207.jpgIMG_0170.jpg

Jag skall sortera lite under helgen och lägger i en separat tråd.

Inte många bilder från snabb grupp eftersom jag kör där själv. En kamrat lånade kameran lite grann, men någon rödvit retta har jag inte hittat :-(.

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...