Bandagar med Cashback Racing 2012

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hej alla,

Här kommer lite uppdatering som utlovat.

Till nästa bandag den 18/9 på Gelleråsen så hade vi tänkt utöka mervärdet lite grand, bl.a. så kommer vi att köra små workshops.

En liten presentation av Nicklas Cajback, Mr Cashback himself:
- Tävlat i kungaklassen i svensk roadracing i flera år
- Tävlat i Tyska IDM serien
- Tampats med bl.a. Jorge Lorenzo på 250 på bl.a. Brno
- Först i Sverige under 1.05min/varv med MC på Gelleråsen

Nicklas kommer att ge er tips på körteknik, sittställning, blick, tänk på banan osv, ett snabbt varv på banan handlar sällan om den högsta toppfarten utan att bromsa minst!

Björn Carlsson (BC):

BC är Nicklas mångårige mekaniker och tekniker i de olika serierna som Nicklas tävlat i, han har även ett förflutet som gammal crossåkare i dag driver BC TKR Promotion som anordnar bandagar och utbildning i både racing och MX. Det BC inte vet om en motorcykel är knappt värt att veta! BC kommer att gå igenom viktiga saker som fjädringsinställning, däckstryck, bromsar, ordning på hojen – en välskött kedja ger extra hk!

Både Niklas och BC kommer att köra små workshops mellan passen där ni som vill gärna får delta.

Vartex som är en stor distributör av MC-tillbehör med mängder av kända varumärken som Continental, Knox, Held, Caberg & Daytona kommer också att vara där och prata om däck och säkerhetsutrustning. http://www.vartex.se/

Copiax, nordens största säkerhetsgrossist kommer också vara där och visa en del produkter av sitt stora utbud, allt från hojlås till CCTV. http://www.copiax.se/

Däcksmaskin och viss försäljning av däck kommer att ske på plats, vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot kort än så länge så kontant betalning är det som gäller tillsvidare.

Jag, Björn Nordgren, kommer att finnas lite överallt på banan och ta riktigt bra bilder på er deltagare. Bilderna får ni gratis och storleken på bilderna kommer ni att kunna tapetsera en vägg med om ni vill. Om allting löser sig så kommer vi också att försöka filma er när ni är ute och kör också. Bilder och filmer läggs upp via en länk efter bandagen

Lunch ingår i anmälningsavgiften på Pitstop Cafe, depåbox hyr ni direkt av Karlskoga Motorstadion, Mike Luff. Ett tips är att gå ihop ett par stycken, ni får in 4 hojar per box.

Körningen är mellan 09.00-18.00

Väl mött!

Puffar tråden lite grand - snart är det dags!
Perfekt läge att avsluta banåkningssäsongen tillsammans med oss.

Väl mött den 18/9.

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Nu börjar det trilla in rätt många anmälningar, vila inte inte på hanen!

Peter Lindén Svensk Roadracings nestor tillika JAS & Viggen pilot :hojraket kommer också, och vill ni så skjutsar han er gärna några varv runt Gelleråsen!

Väl mött

Nicklas, BC och Björn

Hittade förresten den här bilden från när Lindén skjutsade förra året.
Tyvärr är den inte så skarp, men det beror nog mest på att Peter körde så in åt hel...e:hihi
Linden med skjuts.jpg

Last edited:

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Glömde lägga in det här i all iver:)

Ett litet bild och filmspel från vår senaste bandag i Juni.

mojja83

Guest
Glömde lägga in det här i all iver:)

Ett litet bild och filmspel från vår senaste bandag i Juni.

Ojojoj vad hyndan såg läcker ut man aj vad piloten som framförde den snygga cykeln så stel ut :)

Man började väl på 1.50 tider i våras med cashback och gänget får se vad avslutningen ger nuvarande person bästa på åsen är 1.19.9 ska bli intressant att se om man kan komma under!!

Fanns det något intresse av att dela en depåbox denna dag? Kliotis har ju klättrat i Herkain och jag antar du kommer dela box med proffsen :) Kanske en liten amatör oxå får klämma in sig om ingen vill leka med mig?:kär

Klotgren

Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Ojojoj vad hyndan såg läcker ut man aj vad piloten som framförde den snygga cykeln så stel ut :)

Man började väl på 1.50 tider i våras med cashback och gänget får se vad avslutningen ger nuvarande person bästa på åsen är 1.19.9 ska bli intressant att se om man kan komma under!!

Fanns det något intresse av att dela en depåbox denna dag? Kliotis har ju klättrat i Herkain och jag antar du kommer dela box med proffsen :) Kanske en liten amatör oxå får klämma in sig om ingen vill leka med mig?:kär

Under 1.19 borde vi kunna fixa:)
Kolla med Olof B om depåplats, han åker med på min släpvagn.

mojja83

Guest
Under 1.19 borde vi kunna fixa:)
Kolla med Olof B om depåplats, han åker med på min släpvagn.

Har sickat pm till olof får hoppas att han ser det :)

Ja jag får väl haka på dig ett par varv med inställningen kan Arne så kan jag så kanske man har en 1.18 tid innan dagen är slut eller en hel skrotad cykel så man har lite att pyssla med under vinterns mörka månader!

tarantella

Medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
Cbr600rr-07, Cbr600rr-05
Hej!

Jag och ev en till är gärna med och delar på en depåplats. Hur många är ni nu?

//Dennis

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...