Bandagen på Gotlandring

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Som de flesta redan har sagt här i tråden så var banan skit kul. Det mesta finns på slingan. Vi från Helsingborg hade skit kul och kan nog skriva för grabbarna grus från Genarp att de hade lika roligt.

Tack Liwa1 och alla andra inblandade för en kanon dag.

Film lär komma om några dagar. Jag filmade 3 pass från tanken + lite från sidan. Så håll ut.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jag vill också tacka för en kanon dag, Liwa och Nitrous :Bugar

Nån undrade om banans skick:

Avåkningzonerna är STORA men bitvis hårda och väl steniga..på den nya delen.
Banans dragning är kanon och Mycket underhållande, som en korsning mellan Kinnekulle och Gelleråsen, bitvis läckert kuperad.

Däcken slits i princip lika mycket på båda sidorna.

Den nya delen har inte fått toppskitet asfalterat utan man åker där på ett av "grund" skikten som är lite grövre och mer bitumen massa i.
Halare i blötan men hyggligt med grepp vid torrt.

Curbs mm saknas på nya delen.

Banan är bitvis dammigt så de första passen kan det vara vettigt att inte dra ur det sista.....när däcken plockat upp den mesta skiten så är det bara att gasa !!
 

Hulken

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Steningehöjden
Hoj
Har haft Suzuki GSX-R600 -02 & KTM EXC 400 -04
Detta var en riktigt rolig bandag, bra bana och trevligt folk.
Stort tack till er som ordnade denna åkning.
Kul att träffa lite sporthojsfolk från forumet, johanrehn80, Ok Jin Chun, anneli, Liwa1 med flera.
Träffade även några andra vid grillningen på campingen, det var skoj.
Hoppas på fler åkningar med sporthoj.

Syrran som var med är också nöjd med denna dag, hon är dock inte registrerad på forumet (ännu).
Både jag & syrran puttrade runt i den blå gruppen med våra Suzuki GSX-R600 & SV650S.

En lite obehaglig sak var under sista passet när någon fick för sig att korsa rakan till fots när jag och en annan kille kom i full fart, så hårt som jag bromsade då gjorde jag nog inte inför någon kurva på banan, men det gick ju bra som tur var (killen insåg sitt misstag och vände tillbaks).
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Hade en kanon helg. Banan var kul även om den inte var klar. Grusvägen dit var asrolig tur att man inte har nån lack på hojen så man kan bränna på bäst man vill.
Tack till Polly, Sweedo, Mankan + alla på flygklubben som förbarmade sig över mig o fixade tak över huvudet.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Precis hemkomna från Ön, jepp det stämmer. Vi var ett tappert gäng som stannade kvar ett par dagar. Lyckade stå ut med frans-nissarna som började invardera ön för Lelleträffen.

Kul att alla tyckte om gotlandsåkningen, det lär blir mer ska ni se. Tror knappast att Liwa1 lägger ner engagemanget när alla är så nöjda som det verkar. Tack alla som var med o gjorde dagen till vad den blev, så jäkla skoj att man bet sig i läppen både en o två gånger.

Som extra krydda på moset så fick jag o BadToy köra ett par pass idag Onsdag på Lelleträffens åktid helt gratis, tack Bosse som ordnade det :tummenupp
Men jag är glad att vi åkte hem efter ett par pass, vilket kaos och high chapparall... inga regler eller några ordentliga förarmöten.
Släpper man ut folk på Intruder, Goldwing m.m. som aldrig åkt på en bana utan vissa instruktioner så förstår ni kanske effekten av det! En ordentlig genomgång och kanske instruktörer hade varit behövligt.

Men, tack igen för uppslutningen och en kanondag. Vi ses säkert snart igen på en bana :)

/Nitrous
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Tack Tack Tack

Vill oxå me TACKA för en KUL bandag..... :tummenupp
Det är jättekul att köra bana,men jobbigt o lite läbbigt när man inte har samma "mod" som andra.....när man inte vågar !Hoppas man inte var FÖR mycket bromskloss...........

Tack Liwa1 och Nitrous för en kanoners dag !!! :tummenupp

Tack Dino som tog sig ann oss o visade hur man gör !! :tummenupp :tummenupp

Och för trevligt sällskap de dagar vi stannade kvar !! :)
 

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Här oss mig
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Ja tack från mig med var trevligt tycker jag även om det mästa gick imot mig under den här veckan
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Ja herregud! Var ska jag börja?? :va

Jag sk*ter i om jag var bromskloss, nån gång måste man ju börja, eller??
Bra arrangerat Liwa och Nitrous!
Tack till instruktörerna! Johan för åkturen (coolt), och Dino för guidningen!
Prillan: asbra boende !!!:tummenupp
Hela kollektivet: jättetrevligt sällskap!
Liwa & Nitrous igen: för skjuts av Megasen så jag slapp leka offroad i kalkeländet!

En höjdarsemester mao! :Bugar :banana

Puss på er alla!
 
Last edited:

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Hulken skrev:
Detta var en riktigt rolig bandag, bra bana och trevligt folk.
Stort tack till er som ordnade denna åkning.
Kul att träffa lite sporthojsfolk från forumet, johanrehn80, Ok Jin Chun, anneli, Liwa1 med flera.
Träffade även några andra vid grillningen på campingen, det var skoj.
Hoppas på fler åkningar med sporthoj.

Syrran som var med är också nöjd med denna dag, hon är dock inte registrerad på forumet (ännu).
Både jag & syrran puttrade runt i den blå gruppen med våra Suzuki GSX-R600 & SV650S.

En lite obehaglig sak var under sista passet när någon fick för sig att korsa rakan till fots när jag och en annan kille kom i full fart, så hårt som jag bromsade då gjorde jag nog inte inför någon kurva på banan, men det gick ju bra som tur var (killen insåg sitt misstag och vände tillbaks).

Kul att träffa er under helgen. Säg åt syrran din att höra av sig när hon reggat sig här, så man vet vem hon är.
/Johan
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
johanrehn80 skrev:
Kul att träffa er under helgen. Säg åt syrran din att höra av sig när hon reggat sig här, så man vet vem hon är.
/Johan


App app app, det var banåkning det gällde nu va grabben och inte raggning :tungan
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
johanrehn80 skrev:
Kul att träffa er under helgen. Säg åt syrran din att höra av sig när hon reggat sig här, så man vet vem hon är.
/Johan

Hon är mer än välkommen att skicka pm om vad som helst till mig med :kär
Hoppas jag inte glodde för mkt...


Hursom så var det en riktigt rolig dag även om det kändes rätt hopplöst på morgonen, på väg dit i regnet.
Bansträckningen var väldigt underhållande med varierande kurvor. Dit åker jag gärna fler ggr.

Tack till arrangörerna :tummenupp

Jag vill även tacka RobbanW för att han nästan lyckades fixa in oss hos Pollys mormor, tacka Olsson för att han visa hur de skumma men egentligen ack så lättanvända spännbanden på färjan fungerade, tacka soppatorsken för att han tog ölen i sin ryggsäck, tacka ICA-handlarn i Katthamsvik för att han hade gratis kaffe i entrén söndag morgon....

Stort tack till Olsson hursom för att han generöst erbjöd två nätter under tak när jag och soppatorsken stod utan husrum :tummenupp

Just ja, tack till mina Dunlop som höll mig kvar på banan alla passen så jag kunde hånskratta åt mina vänner som var ute och kände på gruset (de gick ju inte omkull) :D
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
johanrehn80 skrev:
he he , ok nu ramlade polletten ner. Jag menade bara att jag ville veta hennes nick, typ :rolleyes: Jag har ju dam.


Glömde.....

Tack till johanrehn80 för förvaring av hjälm och ryggsäck när vi fikade i Visby, sön em, tack tack... :)
 

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Härligt hojlös
Caffe skrev:
Glömde.....

Tack till johanrehn80 för förvaring av hjälm och ryggsäck när vi fikade i Visby, sön em, tack tack... :)

No problemo.

Vem är vem utav er. Är ju inte lätt att skilja nicken åt.

Förresten......ser likheten mellan beskrivningen av våra hojar.....hrmm
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
johanrehn80 skrev:
No problemo.

Vem är vem utav er. Är ju inte lätt att skilja nicken åt.

Förresten......ser likheten mellan beskrivningen av våra hojar.....hrmm

Jag går under många namn, ett är den pilsnabbe, ett annat är han med de knarriga stövlarna :)
RobbanW hade Suzuki 750'n och soppatorsken på den svarta Ninjan...

edit: vi är ju märkesbröder ja
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Caffe skrev:
Stort tack till Olsson hursom för att han generöst erbjöd två nätter under tak när jag och soppatorsken stod utan husrum :tummenupp

Tack själv. Nu skall det sägas. Bo ute i Gotlands-bushen ensam när lie-mannen kommer om natta är inte kul. Hade inte klarat det själv. :D
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Just fan. Johanrehn :Bugar :Bugar :Bugar för parkning av ryggsäckar in The SuperCoolBikeTruck. Tack :tummenupp och hälsa trevliga frugan/GF.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top