Bandit 1250-tråden

Jag fick tillbaka min hoj från verkstan, den har varit inlagd 7 veckor. Det var en oljespridare som var igentäppt!
Var och besiktade idag, gick bara fint!
 
Fyfan, 7 veckor! Det var saftigt.. Skönt att det verkar funka nu iaf!

Jo, det tog en jävla tid men skönt att det är fixat nu samt att jag slipper stå för det kalaset :)
Mekanikern Håkan har varit i kontakt med Suzukis generalagent samt med Suzuki Japan, och detta var tydligen inte direkt något vanligt fel så han fick inte direkt några bra tips och råd där.
Däremot fick han ett tips att kolla oljekanalerna av en annan kund som hade varit med om nåt liknande!

Var och körde ca 10 mil i regnet igår, kändes lite ovant iom att jag studsat runt på min ktm 625 det senaste halvåret. Enda jag stör mig är "on-off"läget på gasen, blir lite väl ryckigt ibland. Men jag tror och hoppas att det kommer bli bättre sen när jag monterat holeshot-prylarna. Ska bara få tid till det först...
 
Jo, det tog en jävla tid men skönt att det är fixat nu samt att jag slipper stå för det kalaset :)
Mekanikern Håkan har varit i kontakt med Suzukis generalagent samt med Suzuki Japan, och detta var tydligen inte direkt något vanligt fel så han fick inte direkt några bra tips och råd där.
Däremot fick han ett tips att kolla oljekanalerna av en annan kund som hade varit med om nåt liknande!

Var och körde ca 10 mil i regnet igår, kändes lite ovant iom att jag studsat runt på min ktm 625 det senaste halvåret. Enda jag stör mig är "on-off"läget på gasen, blir lite väl ryckigt ibland. Men jag tror och hoppas att det kommer bli bättre sen när jag monterat holeshot-prylarna. Ska bara få tid till det först...

Tjena,
Du kommer inte att bli besviken på Holeshot grejorna, den ryckiga gasen kommer att försvinna helt:) Har nu äntligen fått monterat mitt Arrow grenrör, och kört 20 mil idag som test! Jag säger bara, vilket jävla drag!

Tror jag tappat lite bottendrag upp till 3000rpm, men över det, drar som en raket:) Skall skaffa ett annat slipon, tror mitt no-name slipon utan db-killer gör att systemet nu är lite för öppet, vi får se!

Arrow headern är rätt dyr, men väl värd sina pengar. Lätt att montera och passar perfekt! Skulle gärna vilja fixa till fjädringen i gaffeln nu, får väl se om det går att skramla fram några kronor till:)
 
Är lite sugen på Arrows helsystem till min bandit. Är det bara hänga på eller måste man göra andra ändringar också?
:va

Om du menar ändringar just för att systemet skall passa, så har jag helkåpa, och fick kapa ur en liten bit av kåpan, på undersidan, men det syns inte. Annars skulle jag tro att det är vettigt med någon sorts bränsle tuner och moddad luftburk, om man vill få ut max av systemet. Jag gick på Dale Walkers holeshot tuner (dobeck tuner), eftersom han har testat fram bra värden för tunern (som man får med). Man slipper alltså dyr mappning. Blir kanske ännu bättre med pc5, om man får en riktig mappning till, men jag är nöjd som det är. Det ända jag ångrar är att jag inte gjorde detta tidigare:)
 
Tjena,
Du kommer inte att bli besviken på Holeshot grejorna, den ryckiga gasen kommer att försvinna helt:) Har nu äntligen fått monterat mitt Arrow grenrör, och kört 20 mil idag som test! Jag säger bara, vilket jävla drag!

Tror jag tappat lite bottendrag upp till 3000rpm, men över det, drar som en raket:) Skall skaffa ett annat slipon, tror mitt no-name slipon utan db-killer gör att systemet nu är lite för öppet, vi får se!

Arrow headern är rätt dyr, men väl värd sina pengar. Lätt att montera och passar perfekt! Skulle gärna vilja fixa till fjädringen i gaffeln nu, får väl se om det går att skramla fram några kronor till:)

Nu har jag monterat grejerna och det gick smärtfritt. Inga problem vid uppstart (förutom urladdat batteri... nytt lithium-batteri är beställt) men hann tyvärr inte ut och provköra idag
 
Nu har ja montera mina arrow headers hoppas de ska bli lite bättre väder snart så man kan prova.
Behövde inte ändra nåt på kåpan för att få de å passa.
 
Nu har ja montera mina arrow headers hoppas de ska bli lite bättre väder snart så man kan prova.
Behövde inte ändra nåt på kåpan för att få de å passa.

Här vill vi se en bild på dina Arrow headers.

I väntan på bra väder så kan ni alltid peppa er med tidningen MOTORRAD NR:7 Juli där man skriver om SUZUKI GSX 1250 FA som begagnat köp. Kanske inte så mycket nytt för redan frälsta, men jag blir lite uppåt när man läser positiva omdömen om hojen man själv diggar:tummenupp
 
Jag var på en liten provtur idag och fyfan vilken skillnad det blev! Det vart ett stort smile inne i hjälmen :hihi
Mitt batteri sjunger på sista versen, laddar ur sig på 1-2 dagar, så jag beställde ett lithium-batteri som enligt uppgift ska väga 0,9 kg!
Ska även kolla med verkstan om jag kan få låna hem trottelsynkningsinstrument.
 
Här vill vi se en bild på dina Arrow headers.

I väntan på bra väder så kan ni alltid peppa er med tidningen MOTORRAD NR:7 Juli där man skriver om SUZUKI GSX 1250 FA som begagnat köp. Kanske inte så mycket nytt för redan frälsta, men jag blir lite uppåt när man läser positiva omdömen om hojen man själv diggar:tummenupp
Ska fixa bilder i morgon. De numret måste man köpa ?
 
uploadfromtaptalk1436529745663.jpguploadfromtaptalk1436529759174.jpg
Här kommer lite bilder på systemet inte världens bästa men.
Är lite fundersam på högra kåpan då ena pipan är cirka 1,5-2 cm ifrån men de kanske inte är nån fara, Tänkte om man skulle ha lindat på lite avgasbandage.
 
Jag var på en liten provtur idag och fyfan vilken skillnad det blev! Det vart ett stort smile inne i hjälmen :hihi
Mitt batteri sjunger på sista versen, laddar ur sig på 1-2 dagar, så jag beställde ett lithium-batteri som enligt uppgift ska väga 0,9 kg.

Vis av erfarenhet skulle jag kolla så spänningsregulatorn är frisk innan jag sätter i ett nytt batteri. Batteriet har antagligen blivit dåligt av en anledning, dålig spänningsregulator är en vanlig sådan. Litium-batterierna är känsligare för dålig spänning och det är tråkigt att paja ett nytt sädant när de ändå kostar en slant.
 
Hur är den i jämförelse med din Kawa?

Det är 2 helt olika hojar, om jag ska åka längre än 30 mil tur och retur så tar jag alltid Sukkan! Det är en underbar långfärdshoj som inte skäms för sig prestandamässigt heller :tummenupp
Kawasakin är väldigt rolig och rapp, lite hård sadel för att åka långt med.
Älskar båda på olika sätt.
Man får en kick varje gång man gasar ur Kawwan:kär
 
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top