Bandit 1250-tråden

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
GSX och GSF är väl samma hoj med olika kåpor? GSF'n naken eller halvkåpa, och GSX'n endast helkåpa.

Jo jag vet men när jag har kollat upp det så har jag bara hittat till bandit 1250 upp till 2009... Men nu ser jag på deras sida att det ju finns till gsx1250f, så det blir väl att beställa från usa igen då :)

JonnySthlm

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
2008 Suzuki Bandit 1250
Tack Banditmannen.
Då finns det kanske ingen anledning att tveka - jag köper ett fatbar-styre och provar. Det är ju inga direkt stora pengar det handlar om men det känns ju aldrig bra att slänga pengarna i sjön.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Du har en utan kåpa, va? Annars kan det bli tajt med ett bredare styre mot kåpan.

Tack Banditmannen.
Då finns det kanske ingen anledning att tveka - jag köper ett fatbar-styre och provar. Det är ju inga direkt stora pengar det handlar om men det känns ju aldrig bra att slänga pengarna i sjön.

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Jaha då var det roliga antagligen över.... Varslad.... Efter 24 års tjänst....
Min hoj är till salu för en billig peng....
Har tänkt mej 50000-60000 beroende på utrustning...
270mil och i nyskick. Bilder finns det gott om tidigare i tråden.
Alla original delar finns.
Intresserad... Skicka mej ett mess...

SRT Metro

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2008
Hoj
2009, Suzuki GSF 1250 ABS
Tråkigt att höra, jobbar/-ade du på Pilkington? Jag hoppas att tomten ger dig fin klapp till jul :tummenupp

Ja, jag har jobbat på Pilkington sedan 1989. Trivs mycket bra och har bra arbetskamrater.

Jag hoppas att tomten har ett jobb för mej i "Tomteverkstan".

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Nytt fodral till sadeln

Vinters första uppgradering, Grafik min första Design. Under rumpan nån sorts anti-glid material, på sidorna nån sorts stretch. Grå sytråd. Tillverkad av 219 Motor shop i Singapore

Bifogat

• DSCN0219.jpg
    DSCN0219.jpg
    78.6 KB · Visningar: 116

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Någon som bytt till stålomspunna bromsslangar på en GSX1250FA? Vilken tillverkare?
Passar GSF1250SA slangar till en GSX1250FA?

Tack!

peakupnorth

Sjöfarare
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
2010, Suzuki GSX 1250 FA
Ångrar att jag inte tog med min Air Hawk

Bra pris! Fick du skicka iväg sadeln ända till Singapore? Gjorde de något åt stoppningen?

Nä jobbar här nere till och från,tog ned den i Resväskan modell större. Stoppningen inget gjort åt de. Ångrar att jag inte tog med min Air Hawk och monterade. de satte sadel fodralet ovan på det originalet. Man vet inte vilken kvalitet de har.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Fast ett nytt överdrag borde ju förbättra en del. Originalet är ju jäkligt halt. Dessutom blev det ju klart snyggare!
Jag bytte till en komfortsadel i slutet av säsongen. Har inte hunnit köra så mycket att jag bildat mig en klar uppfattning än. Den är ju inte snyggare än originalet. Den är lite för stor för att vara snygg. Fast på de korta turerna jag gjort känns den bra.

UncleT

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250
Ni som har satt på slipon på era hojar, hur har det löst sig med centralstödet? På original-mellanröret sitten det ju en liten klack med gummidämpning. Jag har beställt, men inte ännu fått hem, ett slipon från Scorpion.
Är det nån som har erfarenhet av att montera detta? Nåt att tänka på?

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
När det gällde mitt yoshimura så fick jag inte med någon gummiknopp, tog den som satt på orginaldämparn. Enda bekymmeret var att hålet på yoshimuran var större än på orginalet, löste det med lite ståltråd runt toppen på knoppen.

UncleT

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250
När det gällde mitt yoshimura så fick jag inte med någon gummiknopp, tog den som satt på orginaldämparn. Enda bekymmeret var att hålet på yoshimuran var större än på orginalet, löste det med lite ståltråd runt toppen på knoppen.
Aha OK tack :tummenupp

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
:hej

Hälsar mig själv välkommen till detta forum och framför allt till denna tråd! Efter ett par år på en liten, men ack så cool, DragStar är jag nu en sprillans ny ägare till en naken orullad Bandit 1250.

Då jag mäter 193 cm i strumplästen tar jag gärna emot tips på fotpinnar som inte är fullt så höga som originalen. Jag har läst att man kan vända på dem och på så vis komma ner ett par centimeter med foten. Det är väl mitt sista alternativ antar jag. Bättre tips?
Första inlägget avklarat :yoparty

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...