Bandit 600-tråden

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
det blir nog inte så i allafall, kan nog bli lite småvarmt för flickvännen när hon ska åka med. Är det någon som vet om en aluminium slip-on blir gul eller missfärgad när man har använt den ett tag? skaffar nog en sån annars. köpte godkända blinkers på biltema idag till en Audi A4 som nog blir snygga...precis som caddick, måste bara få fast dom på ett bra sätt.
 

alisbandit1200

Kör så det ryker
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Vännäsby
Hoj
Gsf 1200N
Nursey skrev:
2359393 Nja..jag frågade båda gångerna..men nej det är riktat fel. Finns en liten pil som skall peka åt andra hållet på glaset. Kollade inte på insatsen jag köpte hos Sula för jag ANTOG (mitt nöt) att man skulle få en högerriktad lampa i Sverige.
Ville bara påpeka det om det fanns andra som hade köpt sånna lampor nyligen för man åker dit på besiktningen...förr eller senare, om man har en sådan felriktad lampa. Och det kostar faaaan att besiktiga om o beställa nya lampor och vänta vänta vänta på leveranser...

Nursey som är fet trött på byråkratitjafs

Hej!
Jag har en suzuki b1200N som kom från storbritanien ursprungligen och på den var det ingen "vinkel" alls på glaset så ljusbilden var rak.
Men för säkerhets skull så tog jag framlysena från en Honda Civic 1,3 från 1980 och slaktade en reflektor, (reflektorn var dålig och jag var bara ute efter glaset), och med lite silikon så kunde jag fixa biffen så jag har fortfarande honda civic-glas på min bandit. :)
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Livar upp tråden :D Nämen jag hörde nånstans att man kan ha en Bandit 600 som mellanhoj om man stryper den, stämmer det?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Wolfen skrev:
2469450 Livar upp tråden :D Nämen jag hörde nånstans att man kan ha en Bandit 600 som mellanhoj om man stryper den, stämmer det?

Jo. Närmsta suzuki-verkstad borde kunna hjälpa dig. Många såldes som 25kw redan från början sedan på 100mila service tog verkstaden bort det.
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Anders R skrev:
2471303 Jo. Närmsta suzuki-verkstad borde kunna hjälpa dig. Många såldes som 25kw redan från början sedan på 100mila service tog verkstaden bort det.

Okej då kanske det blir en sån sen när jag ska köpa mellan :tummenupp Tycker dom verkar vara bra hojar å dom kostar ju inte alltför mycket, vilka andra mellanklassare finns i samma prisklass som kan konkurrera mot banditen?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Wolfen skrev:
2471315 Okej då kanske det blir en sån sen när jag ska köpa mellan :tummenupp Tycker dom verkar vara bra hojar å dom kostar ju inte alltför mycket, vilka andra mellanklassare finns i samma prisklass som kan konkurrera mot banditen?

suzuki sv650 ligger väl ungefär i samma prisklass. Den är lite sportigare och så mullrar v-twinnen mer :tummenupp
 

-Freddy-

Guest
En 88-91 gsxr750 motor skull sitta smutt. Den ca 95 - 100 hästar på bakhjulet. Om saker inte passar som t.ex. att oljetråget är i vägen för avgassystemet etc är det bara att flytta prylar mellan motorerna. Se bara till att du även får med 750-förgasarna. Svingen i främre fästet (spricker runt svetsfogen) är den svaga punkten på B6'an när man börjar leka med kopplingen eller med mer effekt.

Passar en komplett motor, sving, framgaffel från en b12 från 2000?

Det är alltså från b12an med den nyare ramen.
 

Bifogat

  • b12.jpg
    b12.jpg
    126.2 KB · Visningar: 63
Last edited:

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Dogbones igen, 600 och 1200 samma eller inte???

Har läst igenom tråden ang höjning.

Eventuellt har jag en kille som kan fixa ett par dogbones till mig men jag behöver ritningar.. Jag har en 600 och i länken tidigare så var det en ritning på dogbones för 1200,, see länk...

http://www.bandit-heaven.co.uk/public_html/jackup_kit.htm

Min fråga är kan jag använda denna ritning till min 600 ????
 

Bartin

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Eskilstuna City
Hoj
Suzuki: Naken Skurk 6.0dl -95
UjUj, första turen för iår, riktigt trevligt, trög som man är har man ju inte hunnit byta drivpkt., någon med tips var på internet det går att hitta till en billig penning, tips på vilket man bör köpa lr inte köpa.
(B600N, -95)
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Gött med ny hoj!

Nu har jag äntligen köpt min första hoj!
Det blev en Suzuki bandit 600n.
Han är mörkgrön så därför har han smeknamnet "Gröna Skurken".
Var ute en sväng o körde igår men idag kom det snö-helvete igen så nu får man snällt vänta! Men vilken jädra frän hoj! Riktigt skön att köra o man sitter som en kung! HELNÖJD!:)
 

-Freddy-

Guest
Nu har jag äntligen köpt min första hoj!
Det blev en Suzuki bandit 600n.
Han är mörkgrön så därför har han smeknamnet "Gröna Skurken".
Var ute en sväng o körde igår men idag kom det snö-helvete igen så nu får man snällt vänta! Men vilken jädra frän hoj! Riktigt skön att köra o man sitter som en kung! HELNÖJD!:)

Grattis! bra val som första hoj :) köpte också en likadan som första hoj och har stortrivts med den!

UjUj, första turen för iår, riktigt trevligt, trög som man är har man ju inte hunnit byta drivpkt., någon med tips var på internet det går att hitta till en billig penning, tips på vilket man bör köpa lr inte köpa.
(B600N, -95)

Hör med din lokala suzukihandlare om du har en sån, dom har faktiskt bra priser. För mig var det då billigare än olika butiker på nätet jag jämfört med! :tummenupp

Har läst igenom tråden ang höjning.

Eventuellt har jag en kille som kan fixa ett par dogbones till mig men jag behöver ritningar.. Jag har en 600 och i länken tidigare så var det en ritning på dogbones för 1200,, see länk...

http://www.bandit-heaven.co.uk/public_html/jackup_kit.htm

Min fråga är kan jag använda denna ritning till min 600 ????

Hur går det med dina dogbones? blir det nån ordning på dom
 
Last edited:

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Grattis! bra val som första hoj :) köpte också en likadan som första hoj och har stortrivts med den!

Det låter kanon! Har tvättat och vaxat den idag så nu är den färdig för soliga dagar! Ska inhandla ett skyddshölje på Lidl nästa måndag så håller han sig fin.
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
MC-åkning i helgen!

Gött! I helgen har de lovat fint väder så då åker pärlan ut ur garaget för en tur i vårvädret! Ska bli gött att gasa av sig lite! Men det blir nog ganska lugn åkning med tanke på allt rullgrus på vägarna o så....men men....det är gött att komma ut lite!!! Nån mer som ska åka i helgen?
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Gött! I helgen har de lovat fint väder så då åker pärlan ut ur garaget för en tur i vårvädret! Ska bli gött att gasa av sig lite! Men det blir nog ganska lugn åkning med tanke på allt rullgrus på vägarna o så....men men....det är gött att komma ut lite!!! Nån mer som ska åka i helgen?

grattis till en bra hoj! :tummenupp självklart blir det åka om vädret blir någorlunda bra... ride on!
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Grattis! bra val som första hoj :) köpte också en likadan som första hoj och har stortrivts med den!



Hör med din lokala suzukihandlare om du har en sån, dom har faktiskt bra priser. För mig var det då billigare än olika butiker på nätet jag jämfört med! :tummenupp



Hur går det med dina dogbones? blir det nån ordning på dom

Gav up att försöka fixa det själv.. Åkte in på en Mc butik här och där kunde jag beställa för 100 Euro ca 920 sek.. Så jag ska beställa dem snart...Lite annant som jag vill ha först.. Söker efter en ba och billigt slip-on just nu..
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Gött! I helgen har de lovat fint väder så då åker pärlan ut ur garaget för en tur i vårvädret! Ska bli gött att gasa av sig lite! Men det blir nog ganska lugn åkning med tanke på allt rullgrus på vägarna o så....men men....det är gött att komma ut lite!!! Nån mer som ska åka i helgen?

Det är klart....det ska bli kanonväder så då måste man bara ut och lufta på sig
:yoparty
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Det vore nice som fan!
Åkte en sväng idag, o tappade ett K&N-filter som biljäveln bakom dånar över. helt platt. fick köpa en billig kopia på lelles för 300 spänn. skit!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top