Bandit 600-tråden

-Freddy-

Guest
Lägger upp ett par av bilderna jag tog idag. Blev körklar förra veckan efter vårrenoveringen. :hjälm
 

Bifogat

  • 2.JPG
    2.JPG
    132.8 KB · Visningar: 186
  • 1.JPG
    1.JPG
    137.5 KB · Visningar: 209

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Är det någon som köpt nytt original framlyse (insättningen alltså) till en naken 600 Bandit här på sista tiden? Runt lyse med en glödlampa?

Jag pungade ut med 2000 kr för ett som skulle vara rätt ljusbild (dvs inte som mitt gamla UK lyse) men visade sig ha UK ljusbild då jag kom till besikningen..även fast det kom från KGK i Sverige. Detta var ju lagom kul eftersom jag redan hade varit o besiktigat hojen med fel lyse en gång innan så det "borde" varit rätt nu. Men icke :huvet

Någon som råkat ut för samma..eller kanske inte vet om att dom fått fel?
Om någon har köpt ett nyligen så kanske ni skall kolla så det är rätt. Ringde Sula som skall ringa KGK o kolla om dom har fått felleverans utan att veta om det.
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Men fan va surt...:6surkart det kan inte vara så enkelt att något är felmonterat, tex insattsen el glödlampan sitter snett ??:va Om du jämför mönstret på glaset mellan de två insattserna ,är de då lika??
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Nja..jag frågade båda gångerna..men nej det är riktat fel. Finns en liten pil som skall peka åt andra hållet på glaset. Kollade inte på insatsen jag köpte hos Sula för jag ANTOG (mitt nöt) att man skulle få en högerriktad lampa i Sverige.
Ville bara påpeka det om det fanns andra som hade köpt sånna lampor nyligen för man åker dit på besiktningen...förr eller senare, om man har en sådan felriktad lampa. Och det kostar faaaan att besiktiga om o beställa nya lampor och vänta vänta vänta på leveranser...

Nursey som är fet trött på byråkratitjafs
 

bandito

bandito
Gick med
18 Apr 2005
Ort
kalmar
Hoj
hojlös
drivpaket

hej! behöver info om nm på bak o framdrev på en bandit 600 97:a

glömde boken hemma o ska byta omgående..
tacksam för snabba svar!

mvh kristoffer
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Framdrev, 3 sekunder med mutterpicka - eller 115 Nm.
Bakdrev, allt du orkar med ett 12 cm långt skaft med en hand - eller 60 Nm.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Banditmania

E de någon som har handlat från Banditmania? E de funkis, några problem? Tänkte köpa lite plast till Sergeij å pimpa:D
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
slip-on

är det nån som har något bra förslag på vilken slip-on man ska skaffa till hojen, är riktigt trött på att den låter som en symaskin...har funderat på att beställa lite saker från s-racing o dom har slip-on från "Nikko", är det värt att skaffa eller borde jag hitta något annat märke?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
X-it skrev:
2375053 är det nån som har något bra förslag på vilken slip-on man ska skaffa till hojen, är riktigt trött på att den låter som en symaskin...har funderat på att beställa lite saker från s-racing o dom har slip-on från "Nikko", är det värt att skaffa eller borde jag hitta något annat märke?
Jag köpte ett från checkray. Bra pris å mulligt ljud!!:)
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
Blir det någon skillnad beroende på vilket material man tar och om det är runt eller ovalt?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Slip-on, det spelar noll roll vilket man väljer. Välj det med snygast design + prislapp. Ljudet är snarlikt mellan fabrikaten.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Freddy82 skrev:
2312270 Lägger upp ett par av bilderna jag tog idag. Blev körklar förra veckan efter vårrenoveringen. :hjälm


hur långa dogbone har du? det såg bra ut.. coolt med annan saden, ska nog köpa en täckkåpa till min sadel i vinter..

SKV skrev:
2372370 E de någon som har handlat från Banditmania? E de funkis, några problem? Tänkte köpa lite plast till Sergeij å pimpa:D

jag har köpt en lackad undertray från banditmania..
det gick mycket bra,hjälpsamma men i och med att det va speciallack så tog det ju lite längre tid än vad de sa till mig.. men jag har fått sakerna och det blev bra=)
ska nog köpa mer därifån i vinter:D
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
jag har köpt en lackad undertray från banditmania..
det gick mycket bra,hjälpsamma men i och med att det va speciallack så tog det ju lite längre tid än vad de sa till mig.. men jag har fått sakerna och det blev bra=)
ska nog köpa mer därifån i vinter:D[/QUOTE]
tack för det, då ska jag handla lite plast!!!:) :)
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
vad tror ni om slip-on med "high pipe"...kan det bli krongel sen när man skaffar kortare dogbones? o kan det se bra ut?
 

-Freddy-

Guest
X-it skrev:
2381740 vad tror ni om slip-on med "high pipe"...kan det bli krongel sen när man skaffar kortare dogbones? o kan det se bra ut?

Varför skulle det bli krångligt, dogbones påverkar ju bara svingen. Ser nog bra ut - go for it!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top