hojbrud skrev:
2189181 Jag e klar med mitt bygge, förutom att jag itne fått tag på dogbone.. detfår komma senare..
"Klar"? det blir man väl ändå aldrig
Ser fint ut! Dock är bildkvalitén i sämsta laget för att göra hojen rätta. Ser gärna fler bilder med bättre kvalitet.
Dogbones kommer göra susen för utseendet, mer aggresivt
Min blev runt 3-4cm högre i sadelhöjd, blir ännu mer uppe i arselet på hojen (gixxerdämpare+kortare dogbones!)
andersbrink skrev:
2208733 Kolla över alla motorfästen, bultar och muttrar så att de sitter fast. Har du bytt styrändarna så kommer du att märka att de tunga originaländarna gör nytta trots allt.
Klämmer in en fråga medans du är här i 600 tråden:
Funderar på mer effekt i banditen, har läst lite om turbo och det intresserad mig väl inte så där jättemycket pga det omfattande jobbet.
Att byta till en annan hoj dvs 1200 känns inte heller sådär jättekul då jag under vintern totalrenoverat hojen med ny lack, antal timmar alupolering, öhlinsfjädrar och gixxerdämpare bak, nya belägg, styre, drivpaket, handtag, dekaler, helsystem sitter även samt smågrejer som sadelöverdrag och miniblinkers, har lagt ner en del jobb på utseendet som jag vill ha kvar, och jag har läst tidigare att rätt många andra motorer passar med skohorn i 600an, om jag byter sving så håller det även med ny effekt, är det något annat jag behöver tänka på? (förutom att det kommer ta ett tag och hitta prylarna)