Bandit 600-tråden

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bartin skrev:
2208599 Har en Bandit 600 -95
Nu har den börjat att vibrera lite, någon slags mikrovibration, känns mäst i styret, så man förlorar kännseln helt i händerna, kommer vid ca 6000RPM

någon med ideer ???

Kolla över alla motorfästen, bultar och muttrar så att de sitter fast. Har du bytt styrändarna så kommer du att märka att de tunga originaländarna gör nytta trots allt.
 

zpiff

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Vespa GTS 300
Kan någon förklara hur detta kan vara en 2001:a i trafikregistret? (se annons)

http://www.blocket.se/view/8315283.htm

Har det att göra med direktimporten?

Vad jag vet så kom det en ny kåpa på 600:an från år 2000.

Trafikregistret:

Regnr: WFJ477 Färg: MBLÅ
Fabrikat: SUZUKI GN77B 600S BANDIT
Årsmodell: 2001 Fordonsslag: MC
Chassinummer: JS1GN77B000504972
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: NESTOR MORAITIS BIL AKTIEBOLAG
Adress: GALGBACKSV 10
Postnr: 186 30 Förvärvsdatum: 2006-03-13
Ort: VALLENTUNA

Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Salusansvar
Försäkringsdatum: 2006-03-13

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2004-07-22)
Antal ägare: 0
Datum för första reg.: 2004-07-22 Producentansvarig:
I trafik första gång: Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat: Direktimport: Ja
Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej
 

Bifogat

  • 0183186490.jpg
    0183186490.jpg
    52 KB · Visningar: 65
Last edited:

-Freddy-

Guest
hojbrud skrev:
2189181 Jag e klar med mitt bygge, förutom att jag itne fått tag på dogbone.. detfår komma senare..


"Klar"? det blir man väl ändå aldrig :tungan
Ser fint ut! Dock är bildkvalitén i sämsta laget för att göra hojen rätta. Ser gärna fler bilder med bättre kvalitet.

Dogbones kommer göra susen för utseendet, mer aggresivt :yoparty
Min blev runt 3-4cm högre i sadelhöjd, blir ännu mer uppe i arselet på hojen (gixxerdämpare+kortare dogbones!)

andersbrink skrev:
2208733 Kolla över alla motorfästen, bultar och muttrar så att de sitter fast. Har du bytt styrändarna så kommer du att märka att de tunga originaländarna gör nytta trots allt.

Klämmer in en fråga medans du är här i 600 tråden:

Funderar på mer effekt i banditen, har läst lite om turbo och det intresserad mig väl inte så där jättemycket pga det omfattande jobbet.

Att byta till en annan hoj dvs 1200 känns inte heller sådär jättekul då jag under vintern totalrenoverat hojen med ny lack, antal timmar alupolering, öhlinsfjädrar och gixxerdämpare bak, nya belägg, styre, drivpaket, handtag, dekaler, helsystem sitter även samt smågrejer som sadelöverdrag och miniblinkers, har lagt ner en del jobb på utseendet som jag vill ha kvar, och jag har läst tidigare att rätt många andra motorer passar med skohorn i 600an, om jag byter sving så håller det även med ny effekt, är det något annat jag behöver tänka på? (förutom att det kommer ta ett tag och hitta prylarna)
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Freddy82 skrev:
2210825 "Klar"? det blir man väl ändå aldrig :tungan
Ser fint ut! Dock är bildkvalitén i sämsta laget för att göra hojen rätta. Ser gärna fler bilder med bättre kvalitet.

Dogbones kommer göra susen för utseendet, mer aggresivt :yoparty
Min blev runt 3-4cm högre i sadelhöjd, blir ännu mer uppe i arselet på hojen (gixxerdämpare+kortare dogbones!)

bilkvalité haha nä man får inte bättre med en mobilkamera.. ska försöka lura hit någon som har en fin kamera=)

gixxerdämpare? varför då?
har du det??
vill du att min hoj ska se ut som sin hahahaha=)
 

-Freddy-

Guest
hojbrud skrev:
2215538 bilkvalité haha nä man får inte bättre med en mobilkamera.. ska försöka lura hit någon som har en fin kamera=)

gixxerdämpare? varför då?
har du det??
vill du att min hoj ska se ut som sin hahahaha=)

Gixxerdämpare för att man kan justera båda ridehight plus retuddämpning, = hårdare bakdämpning, märks när man skjutsar någon. (reservation för felstavning för jag är full nu)

Jag har en 750 gsxr -93 dämpare bak på min ja.
Din får gärna se ut som min, men jag ska lägga upp bilder på den när den är klar, hoppas jag får bra kritik.

:kiss ha det bra sötnos :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Freddy82 skrev:
Funderar på mer effekt i banditen

En 88-91 gsxr750 motor skull sitta smutt. Den ca 95 - 100 hästar på bakhjulet. Om saker inte passar som t.ex. att oljetråget är i vägen för avgassystemet etc är det bara att flytta prylar mellan motorerna. Se bara till att du även får med 750-förgasarna. Svingen i främre fästet (spricker runt svetsfogen) är den svaga punkten på B6'an när man börjar leka med kopplingen eller med mer effekt.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Freddy82 skrev:
2216009 Gixxerdämpare för att man kan justera båda ridehight plus retuddämpning, = hårdare bakdämpning, märks när man skjutsar någon. (reservation för felstavning för jag är full nu)

Jag har en 750 gsxr -93 dämpare bak på min ja.
Din får gärna se ut som min, men jag ska lägga upp bilder på den när den är klar, hoppas jag får bra kritik.

:kiss ha det bra sötnos :tummenupp

nä du får nog bra kritik på dina bilder.. den har väl två hjul? haha då blir det bra;)

sötnos hahaha hur vet du de.. hahaha

du va nog allt bra full du:blah
 

Small Basterd

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducati ss
Tröttnade på blåsten.

Blev lite sugen på att byta till en kåphoj. Hade en tl kåpa liggandes, med lite fixade så kom den på plats. Ser väl inte så tokigt ut lr?
Nu kan jag ju ha den ett tag till
 

Bifogat

  • tl bandit sida.JPG
    tl bandit sida.JPG
    53.1 KB · Visningar: 135
  • tl bandit snett bakifrån.JPG
    tl bandit snett bakifrån.JPG
    54.4 KB · Visningar: 118

-Freddy-

Guest
Small Basterd skrev:
2218334 Blev lite sugen på att byta till en kåphoj. Hade en tl kåpa liggandes, med lite fixade så kom den på plats. Ser väl inte så tokigt ut lr?
Nu kan jag ju ha den ett tag till

Ser helt ok ut! :tummenupp Snyggt jobbat.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
fan.. kraschade idag.... någon som har ett par gaffelben till en bandit 600 liggandes?

Kan rekomendera alla att skaffa krach-puckar.. mina puckar räddade min nya lack och hela motorn från elaka skrap-märken..

Det är helt okej med mig men har lite ont i en fot..
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Simp skrev:
2219951 fan.. kraschade idag.... någon som har ett par gaffelben till en bandit 600 liggandes?

Kan rekomendera alla att skaffa krach-puckar.. mina puckar räddade min nya lack och hela motorn från elaka skrap-märken..

Det är helt okej med mig men har lite ont i en fot..

skönt att det gick bra, hoppas du slipper gips nu när du ska på semester...

och skönt att våra krachpuckar e bra:)

hoppas du får en härlig semester i Turkiet i alla fall... :pannkyss
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Ny bandit 600n ägare

Hej köpte mig i helgen en Bandit 600n och skulle gärna vilja ha lite tips om bågen. Den är orginal (tror jag) men har en ny kåpa (se bilden på min profil) har inte klurat ut ännu hur man lägger ut en bild här.
Har tänkt mig att byta avgassystem ganska omgående och skulle gärna vilja ha lite tips på olika system. har oxå funderat på om man kan höja den men jag har ingen aning hur man gör det,, så har ni lite info om det skulle det oxå vara kanon // Michael

Hej köpte mig i helgen en Bandit 600n och skulle gärna vilja ha lite tips om bågen. Den är orginal (tror jag) men har en ny kåpa (se bilden )
Har tänkt mig att byta avgassystem ganska omgående och skulle gärna vilja ha lite tips på olika system. har oxå funderat på om man kan höja den men jag har ingen aning hur man gör det,, så har ni lite info om det skulle det oxå vara kanon // Michael
 

Bifogat

  • IMG0001_3.jpg
    IMG0001_3.jpg
    38.4 KB · Visningar: 110

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Michael Holland skrev:
Hej köpte mig i helgen en Bandit 600n och skulle gärna vilja ha lite tips om bågen. Den är orginal (tror jag) men har en ny kåpa (se bilden )
Styret verkar inte vara orginal, ser fin ut btw.
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Elgasen skrev:
2221172 Styret verkar inte vara orginal, ser fin ut btw.

Tackar är verkligen nöjd med hojen.. styret är rakt, har att kanske planner att byta ut det senare,,
 

-Freddy-

Guest
Simp skrev:
2219951 fan.. kraschade idag.... någon som har ett par gaffelben till en bandit 600 liggandes?

Kan rekomendera alla att skaffa krach-puckar.. mina puckar räddade min nya lack och hela motorn från elaka skrap-märken..

Det är helt okej med mig men har lite ont i en fot..

Tråkigt att höra. Hur gick det till? Tur att du klarade dig bra ialf!
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Slipon

Har beställt ett Leo Vince slipon till min. Någon som vet om man behöver skruva på förgasaren efter det är monterat eller är de bara att köra? :va
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top