Lawbreaker skrev:2159763Hej på er alla glada. Har precis bytt upp mig från en 125 fighter till en Bandit 600. Har läst lite på forumet om tips och trix. Finns mycket att göra. Skulle gärna vilja köpa ett par Dogbones helst 5 cm kortare som jag har förstått det. Någon som vet var jag kan hitta ett par?
Nille skrev:2159956Tjenare!
ifall du vill höjja hojens bakända är det ett par dogbones du ska ha tag i helt rätt men ABSOLUT INTE 5CM kortare!! utan ca 6-7 mm.. (gör ca 40mm höjjning)
har precis satt på detta på min..
desas går att köpa på http://www.s-racing.se/S/Tailrisers/Tailrisers.html
650Kr+frakt
med denna höjjning blir hojjen mer lättstyrd och roligare att köra helt enkelt bifogar bilder tagna på min idag
hojbrud skrev:2160163hejsan, du..
det minsta du kan göra för att du köpte dogbonen som jag ville ha är.
du kan ta måtten på de gamla -5mm
rita en liten bild på typ paint och lägga upp den här
så jag kan göra egna
tack
Elgasen skrev:
Lawbracker skrev:2161801Men det skulle ju vara 6-7 cm kortare väll? Hoj brud du kan få tillvärka ett par till mig med för en rimlig slant . Men vilka hade ni köpt från s-racing`? Hur mycket kortare va dom?
6mm.hojbrud skrev:2160647tack, e det 5 mm kortare då?
Elgasen skrev:21625676mm.
Om du höjer mer än vad dessa gör kommer du inte kunna använda det inbyggda depåstödet.
S-racing är ca 3-4mm högre och jag skulle inte vilja ha en mer snabbstyrd hoj än vad dessa erbjuder. Det är bara att ändra måtten 205 samt 174 +-någon mm beroende på hur nervös hoj du vill ha.
Nursey skrev:2163089Är det knepigt att få fast en undertray? Min hoj är en 600N (nästan allt är original) så jag behöver inte plocka bort SÅ mycket (som på en S). Dock vill jag ha en undertray och miniblinkers samt nya speglar. Blinkers o speglar borde jag klara men undertray har jag ingen aning om hur man gör.
Här i Dublin har jag varit bortskämd med att ha kille som har egen hojverkstad o affär..men det blir ju inte så hemma .
Sedan lär jag köpa slipon då jag kommer hem. Kan greja ett finfint till bra pris här, men det går inte att ha på då man registeringsbesiktigar hojen hemma har jag hört..allt skall vara original . Någon som har erfarenhet av detta?
hojbrud skrev:2163104Undertrayn e lätt att få på, köpte en ny från banditmania, med inbyggda blinkers.
blinkersen va lättinkopplade till och med..
nu kan jag inte säga exakt hur man gör för pappa gjorde det för jag inte e nära min hoj.
men jag har delat på det innan och det tog ca 40 min och sätta på den..
så det e ganska lätt..
det fixar du
Nursey skrev:2163119Skall bli kul att pimpa upp hojen lite Tack för svaret
Elgasen skrev:
caddick skrev:2163265OBS!!!!!
Den här länk är till dogbones som passa 1200cc.
Lawbreaker skrev:2163579Men dom hundben som finns på S-racing duger dom? Är det bara maila för att bäställa ett par? Hojbrud vilken underdel köppte du? Är det någon som hittat ett par crach puckar till fram axeln?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|