Bandit 600-tråden

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
så långt har jag kommit med min s modell:

lackad undertray ska komma i veckan, miniblinkers fram ska på och spreglar..
sen e den snygg godkänd och klar:)
 

Bifogat

  • nästan klar¨.JPG
    nästan klar¨.JPG
    26.7 KB · Visningar: 147
  • STA50006.JPG
    STA50006.JPG
    26.4 KB · Visningar: 124

Lawbreaker

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Sollentuna // Sthlm
Hoj
Bandit 600
Dogbones

Hej på er alla glada. Har precis bytt upp mig från en 125 fighter till en Bandit 600. Har läst lite på forumet om tips och trix. Finns mycket att göra. Skulle gärna vilja köpa ett par Dogbones helst 5 cm kortare som jag har förstått det. Någon som vet var jag kan hitta ett par? :confused:
 

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
Lawbreaker skrev:
2159763 Hej på er alla glada. Har precis bytt upp mig från en 125 fighter till en Bandit 600. Har läst lite på forumet om tips och trix. Finns mycket att göra. Skulle gärna vilja köpa ett par Dogbones helst 5 cm kortare som jag har förstått det. Någon som vet var jag kan hitta ett par? :confused:


Tjenare!
ifall du vill höjja hojens bakända är det ett par dogbones du ska ha tag i helt rätt men ABSOLUT INTE 5CM kortare!! :confused: utan ca 6-7 mm.. (gör ca 40mm höjjning) :Bugar

har precis satt på detta på min..
desas går att köpa på http://www.s-racing.se/S/Tailrisers/Tailrisers.html

650Kr+frakt :D :hihi

med denna höjjning blir hojjen mer lättstyrd och roligare att köra helt enkelt :D bifogar bilder tagna på min idag :)
 

Bifogat

  • PIC_0012.jpg
    PIC_0012.jpg
    117.7 KB · Visningar: 111
  • PIC_0006.jpg
    PIC_0006.jpg
    134.8 KB · Visningar: 119
  • PIC_0022.jpg
    PIC_0022.jpg
    130.6 KB · Visningar: 147

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Nille skrev:
2159956 Tjenare!
ifall du vill höjja hojens bakända är det ett par dogbones du ska ha tag i helt rätt men ABSOLUT INTE 5CM kortare!! :confused: utan ca 6-7 mm.. (gör ca 40mm höjjning) :Bugar

har precis satt på detta på min..
desas går att köpa på http://www.s-racing.se/S/Tailrisers/Tailrisers.html

650Kr+frakt :D :hihi

med denna höjjning blir hojjen mer lättstyrd och roligare att köra helt enkelt :D bifogar bilder tagna på min idag :)


hejsan, du.. :p
det minsta du kan göra för att du köpte dogbonen som jag ville ha är.
du kan ta måtten på de gamla -5mm
rita en liten bild på typ paint och lägga upp den här:)
så jag kan göra egna:blah
tack
 

Lawbracker

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Ort
Sthlm// Sollentuna
Hoj
Street Fighter// Suzuki Rg och en vanlig
Men det skulle ju vara 6-7 cm kortare väll? Hoj brud du kan få tillvärka ett par till mig med för en rimlig slant :) :). Men vilka hade ni köpt från s-racing`? Hur mycket kortare va dom?
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Lawbracker skrev:
2161801 Men det skulle ju vara 6-7 cm kortare väll? Hoj brud du kan få tillvärka ett par till mig med för en rimlig slant :) :). Men vilka hade ni köpt från s-racing`? Hur mycket kortare va dom?

nä det va mm
hmm nä tyvärr det e min rara pappa som gör dem till mig..
och han vet inte riktigt om han kan riktigt än..
får se hur det blir..
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
hojbrud skrev:
2160647 tack, e det 5 mm kortare då?
6mm.
Om du höjer mer än vad dessa gör kommer du inte kunna använda det inbyggda depåstödet.
S-racing är ca 3-4mm högre och jag skulle inte vilja ha en mer snabbstyrd hoj än vad dessa erbjuder. Det är bara att ändra måtten 205 samt 174 +-någon mm beroende på hur nervös hoj du vill ha.
 
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Elgasen skrev:
2162567 6mm.
Om du höjer mer än vad dessa gör kommer du inte kunna använda det inbyggda depåstödet.
S-racing är ca 3-4mm högre och jag skulle inte vilja ha en mer snabbstyrd hoj än vad dessa erbjuder. Det är bara att ändra måtten 205 samt 174 +-någon mm beroende på hur nervös hoj du vill ha.

ja jag har inte kvar mitt centralstöd..

och gissa vad min underbara pappa har gjort idag:D
han satte på speglarna som jag beställt, miniblinkersen och den nya undertrayn som kom idag.. så nu e det bara dogbonen kvar:)

så om någon har ett par eller vet var jag kan få tag på dem så billiga som fredde ville sälja så köper jag dem NU..
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Är det knepigt att få fast en undertray? Min hoj är en 600N (nästan allt är original) så jag behöver inte plocka bort SÅ mycket (som på en S). Dock vill jag ha en undertray och miniblinkers samt nya speglar. Blinkers o speglar borde jag klara men undertray har jag ingen aning om hur man gör.
Här i Dublin har jag varit bortskämd med att ha kille som har egen hojverkstad o affär..men det blir ju inte så hemma :(.

Sedan lär jag köpa slipon då jag kommer hem. Kan greja ett finfint till bra pris här, men det går inte att ha på då man registeringsbesiktigar hojen hemma har jag hört..allt skall vara original :huvet. Någon som har erfarenhet av detta?
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Nursey skrev:
2163089 Är det knepigt att få fast en undertray? Min hoj är en 600N (nästan allt är original) så jag behöver inte plocka bort SÅ mycket (som på en S). Dock vill jag ha en undertray och miniblinkers samt nya speglar. Blinkers o speglar borde jag klara men undertray har jag ingen aning om hur man gör.
Här i Dublin har jag varit bortskämd med att ha kille som har egen hojverkstad o affär..men det blir ju inte så hemma :(.

Sedan lär jag köpa slipon då jag kommer hem. Kan greja ett finfint till bra pris här, men det går inte att ha på då man registeringsbesiktigar hojen hemma har jag hört..allt skall vara original :huvet. Någon som har erfarenhet av detta?

Undertrayn e lätt att få på, köpte en ny från banditmania, med inbyggda blinkers.
blinkersen va lättinkopplade till och med..
nu kan jag inte säga exakt hur man gör för pappa gjorde det för jag inte e nära min hoj.
men jag har delat på det innan och det tog ca 40 min och sätta på den..
så det e ganska lätt..
det fixar du:)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
hojbrud skrev:
2163104 Undertrayn e lätt att få på, köpte en ny från banditmania, med inbyggda blinkers.
blinkersen va lättinkopplade till och med..
nu kan jag inte säga exakt hur man gör för pappa gjorde det för jag inte e nära min hoj.
men jag har delat på det innan och det tog ca 40 min och sätta på den..
så det e ganska lätt..
det fixar du:)

Skall bli kul att pimpa upp hojen lite :tummenupp Tack för svaret :)
 

Lawbreaker

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Sollentuna // Sthlm
Hoj
Bandit 600
Men dom hundben som finns på S-racing duger dom? Är det bara maila för att bäställa ett par? Hojbrud vilken underdel köppte du? Är det någon som hittat ett par crach puckar till fram axeln?
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Dogbones

Dogbones som jag gjorde är 170mm mellan hålen.
Så här se den ut....
 

Bifogat

  • sideback.JPG
    sideback.JPG
    31.2 KB · Visningar: 102
  • sidestubby.JPG
    sidestubby.JPG
    37.7 KB · Visningar: 118

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Lawbreaker skrev:
2163579 Men dom hundben som finns på S-racing duger dom? Är det bara maila för att bäställa ett par? Hojbrud vilken underdel köppte du? Är det någon som hittat ett par crach puckar till fram axeln?


jag köpte den lackade undertrayn på Banditmania..
har inte sett den än så kan inte säga om den e snygg eller inte:)
men den e snygg på bilden..
 

Bifogat

  • undertray.jpg
    undertray.jpg
    46.2 KB · Visningar: 92
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top