Bandit 600-tråden

-Freddy-

Guest
Stardust_Nakz skrev:
2093121 ang. försäkring på Bandit 600
teknade nyss min försäkring på länsförsäkringar.. fick ett kanon erbjudande där...
18 år, 25kw, bor 2 mil från malmö, helförsäkring
231:-/mån!
tycke de va guld värt =)


Premieklass: 5
Ålder: 23
Ort: Umeå

Ringde runt till olika bolag och fick följande uppgifter

Länsförsäkringar:
hel/hel: 10361kr / 3000 självrisk
hel/hel: 8373kr / 8000 självrisk

avställningsbar 1319kr/mån

Övrigt: frågade om jag använde skyddsutrustning

Folksam:
15614kr hel/hel
1618kr / mån avställningsbar

8780kr helår/hel med SMC medlemsskap

Övrigt: ville inte ha mig som kund, brydde sig inte om jag använde skyddsutr eller inte (var tvungen att fråga) jag undrade även varför försäkringen är så dyr med tanke på klass 5 premien, inget svar.

fortsättning följer...
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm

-Freddy-

Guest
Simp skrev:
2094979 Tänkte länka till lite bilder på min älskling. Bilderna är tagna idag under en tur i vårsolen. Visst är det underbart med vår...

hojen är skitig på bilderna så lacken gör sig inte så bra som den är när den är helt ren..... skriv gärna vad ni tyckte...

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=31663

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=31664

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=31665

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=31666

Snygg hoj! :tummenupp Ser att du fått dit stålomspunnet, fält in bakblinkersen och satt skyddspuckar, var köpte du dem förresten?

Lackade du själv? har spacklat och slipat tanken nu så den är klar för lackering, har lackat några smådetaljer än så länge på hojen. Men visst blev den lite ljusare, din lack? Såg bra ut med andra stickers också
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Freddy82 skrev:
2095047 Snygg hoj! :tummenupp Ser att du fått dit stålomspunnet, fält in bakblinkersen och satt skyddspuckar, var köpte du dem förresten?

Lackade du själv? har spacklat och slipat tanken nu så den är klar för lackering, har lackat några smådetaljer än så länge på hojen. Men visst blev den lite ljusare, din lack? Såg bra ut med andra stickers också

Puckarna hjälpte bingo mig att köpa ifrån england.
Lacken gjorde inte jag utan det lät jag ett proffs göra. Att den ser ngt ljusare ut beror på alla klarlack. Sen är nya dämparen och dogbones på så häcken pekar upp lite mer oxå.
 

-Freddy-

Guest
Simp skrev:
2095059 Puckarna hjälpte bingo mig att köpa ifrån england.
Lacken gjorde inte jag utan det lät jag ett proffs göra. Att den ser ngt ljusare ut beror på alla klarlack. Sen är nya dämparen och dogbones på så häcken pekar upp lite mer oxå.

Jo den såg rätt hög ut, var ju busenkelt att byta dämpare. Håller på att bryta ihop själv, hojen står i bitar och det känns inte som att jag kommer hinna bli klar närmsta tiden framöver precis. :gråta
 

Small Basterd

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducati ss
Tänkte bara säga tjena och visa upp hur min cykel ser ut.

Det är en 96á ca: 2800 mil.
Har gått lite mot strömmen och monterat clip on istället.
Rensat upp lite bak och satt på lite bredare däck, 160/60 bak och 120/60 fram.
Har andvänt framdelen från en r1 skärm och skarvat ihop den med bakdelen från bandit originalskärmen, även monterat stålomspunna slangar fram.
För att få bort originalmätarna så köpte jag en acewell heldigital mätare, (innehåller alla de funktioner som originalen har +lite till).
Håller på att måtta ut höjden på fotpinnarna, sen kommer det väl säkert att bli en hel del annat som ska göras om.
 

Bifogat

  • Bandit 600 -96.JPG
    Bandit 600 -96.JPG
    51.2 KB · Visningar: 158
  • bandit 600 -96(2).JPG
    bandit 600 -96(2).JPG
    62.8 KB · Visningar: 191
Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Stardust_Nakz skrev:
2093121 ang. försäkring på Bandit 600
teknade nyss min försäkring på länsförsäkringar.. fick ett kanon erbjudande där...
18 år, 25kw, bor 2 mil från malmö, helförsäkring
231:-/mån!
tycke de va guld värt =)

Gör strypningen så jäkla mycket? Trodde inte bolagen skrev ner p g a den saken längre...
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Small Basterd skrev:
2095598 Tänkte bara säga tjena och visa upp hur min cykel ser ut.

Det är en 96á ca: 2800 mil.
Har gått lite mot strömmen och monterat clip on istället.
).
Håller på att måtta ut höjden på fotpinnarna, sen kommer det väl säkert att bli en hel del annat som ska göras om.

Riktigt trevligt bygge. Kul att se att fler leker med sina älsklingar.. sen bor du ju i närheten.. kanske ses någongång..

Ska du bygga nya fotpinnar är jag intresserad av att köpa en uppsättning och du ändå ska bygga och är sugen på att bygga ett par extra.

Mvh
Simon
 

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Kawa Z750 -07
Jag har en bandit S som kåpor och sånt är borttaget på så att den ser ut som en N. Det är inte så snyggt gjort så jag fundera på att göra om det.
Skulle någon vilja ta lite bilder på hur lyset och instrumentet sitter org på den nakna Banditen.
 

-Freddy-

Guest
Henrik E skrev:
2096509 Jag har en bandit S som kåpor och sånt är borttaget på så att den ser ut som en N. Det är inte så snyggt gjort så jag fundera på att göra om det.
Skulle någon vilja ta lite bilder på hur lyset och instrumentet sitter org på den nakna Banditen.

Ska se om jag kan få fram bilder under dagen då jag liks plockat isär ovan nämna för omlackering, har du Haynes hittar du nog annars bilder där.

Edit: blev inte att jag fick tag i digitalkamera idag, men kika i haynes manualen som finns att ladda hem:

http://www.suzukibandit.cz/download/download.asp
 
Last edited:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Freddy82 skrev:
2096708 Hur kändes det med annan bakdämpare? Har du hunnit byta olja i framgaffeln än, skillnad?

Det blev en helt ny cykel med den nya bakdämparen ihop med dogbones. Den är mycket mer lättsvängd och ligger mycket bättre på vägen.

Bytta fjädrar i gaffeln istället för till annan olja. Stoppade dock i fräsch olja.. Gjorde stor skillnad det med...
 

-Freddy-

Guest
Simp skrev:
2096712 Det blev en helt ny cykel med den nya bakdämparen ihop med dogbones. Den är mycket mer lättsvängd och ligger mycket bättre på vägen.

Bytta fjädrar i gaffeln istället för till annan olja. Stoppade dock i fräsch olja.. Gjorde stor skillnad det med...

Jag som tyckte den var mycket lättsvängd redan innan :) Ska byta till öhlinsfjädrar och 15w olja
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Freddy82 skrev:
2097078 Jag som tyckte den var mycket lättsvängd redan innan :) Ska byta till öhlinsfjädrar och 15w olja


Jag har testat 10w 15w coh 20w med min öhlinsfjädrar och kan rekomendera 20w olja. Men det beror på hur mycket du väger........
Kanske räcker med 15w om du är inte "fullvuxen" :tungan ....

Vill passar på att säger att hojen gick igenom besiktningen idag med dem här blinkers. :banana
 

Bifogat

  • bakblinkers.JPG
    bakblinkers.JPG
    19.1 KB · Visningar: 68
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top