Bandit 600-tråden

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Grattis till din Hoj! :banana


kolla igenom vår tråd så kan du få en del tips. Finns en Bandit 1200 tråd med, där finns många hjälpsamma och trevliga peroner med.

BANDIT 1200 TRÅDEN <-----
 

hezzone

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Lerum
Hoj
08 Yamaha FZ1-N Abs
Stardust_Nakz skrev:
Tjenare!
har precis köpt en Suzuki Bandit 600 -99
och skulle vilja veta lite rolig fakta så som 0-100 tid på?
och allmäna hjälp på vad man kan göra för att göra den snyggare
har redan miniblinkers & Vampire effekt system..
funderar på vit-baklampa & undertray
blir detta snyggt tro?
öppen för förslag!

0-100 går på runt 4 sek
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Stardust_Nakz skrev:
Tjenare!
har precis köpt en Suzuki Bandit 600 -99
och skulle vilja veta lite rolig fakta så som 0-100 tid på?
och allmäna hjälp på vad man kan göra för att göra den snyggare
har redan miniblinkers & Vampire effekt system..
funderar på vit-baklampa & undertray
blir detta snyggt tro?
öppen för förslag!

Höj baken genom att byta dogbones och släng på några shyssta fälgstripes..
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
caddick skrev:
Gjorde klart fälgstripesen för 5 minuter sen. :banana

Hur löste du problemen med att det är text på ena sidan av fälgen? Jag satte bara över och hoppas att det håller. Har du någon bild på hur det ser ut på båda fälgarna monterat? Har inte orkat skruva loss ifram ännu. tar det när jag ska byta dämparolja....
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Simp skrev:
Hur löste du problemen med att det är text på ena sidan av fälgen? Jag satte bara över och hoppas att det håller. Har du någon bild på hur det ser ut på båda fälgarna monterat? Har inte orkat skruva loss ifram ännu. tar det när jag ska byta dämparolja....

Gjorde som du satte bara över och hoppas det håller. Ingen bild än, men snart..... :)
 

zpiff

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Vespa GTS 300
Freddy82 skrev:
cross-styre, vita miniblinkers, passande carbonlook speglar finns på ex touring.se
undertray i valfri färgkod samt hastighetsmätare finns på banditmania.co.uk, vet dock inte om mätaren blir godkänt på bilprovningen men det borde väl vara lätt att kolla upp.

Annars finns ju enormt mycket att lägga bud på hos ebay.com :tummenupp

Jag är också lite sugen på en undertray till min bandit. Främst för att få bort den fula stänkskärmen bak utan att behöva skära i orginaldelarna.

Många tipsar om banditmania.co.uk för undertrays. Deras "ROCA NON-CUT UNDERTRAY" verkar ju bra (60118K.(COLOUR)). Är det någon här som har köpt och monterat en sådan? Vore kul att se lite bilder på det.

http://www.banditmania.co.uk/Bodywork.htm
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Helt sjukt, startade min baby i Fredags och den startade på första försöket som den alltid gjort. Men i Tisdags när jag skulle starta den så lät den inte frisk, batteriet var helt dött. fattade inget :va inget har varit på som slukat ström och jag vet det till 100%. Skumt iaf, lämmnade det på laddning idag och ska få tillbaka det imorrn.

det var allt :)
/Regards Cel
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
CeltaniC skrev:
Helt sjukt, startade min baby i Fredags och den startade på första försöket som den alltid gjort. Men i Tisdags när jag skulle starta den så lät den inte frisk, batteriet var helt dött. fattade inget :va inget har varit på som slukat ström och jag vet det till 100%. Skumt iaf, lämmnade det på laddning idag och ska få tillbaka det imorrn.

det var allt :)
/Regards Cel

Ett tips är att ta ur batteriet och sätta det på underhållsladdning. Om man inte vill köpa en dyr hightech-laddare kan man alltid köra snålvarianten jag kör på.. Biltemas billigaste laddare= typ 70spänn och en timer som låter laddaren gå 30min om dagen.. Då har du ett batteri i topptrim när våren närmar sig... Om det skulle visa sig vara batteriet som är kört så har biltema ett som passar perfekt i batterilådan på banditen för ca 200spänn..

Mvh
Simon
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Simp skrev:
Ett tips är att ta ur batteriet och sätta det på underhållsladdning. Om man inte vill köpa en dyr hightech-laddare kan man alltid köra snålvarianten jag kör på.. Biltemas billigaste laddare= typ 70spänn och en timer som låter laddaren gå 30min om dagen.. Då har du ett batteri i topptrim när våren närmar sig... Om det skulle visa sig vara batteriet som är kört så har biltema ett som passar perfekt i batterilådan på banditen för ca 200spänn..

Mvh
Simon
Tack så mkt för infon! billigaste varienten är bättre än inget?
ja jag vet att det inte är det bästa att ha i batteriet över vintern, men hojen står i ett varmgarage minst 15+ dygnet runt och det är en 02a så jag tänkte att det ska inte vara nga problem. but i ate my own words.... ;)
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
CeltaniC skrev:
Tack så mkt för infon! billigaste varienten är bättre än inget?
ja jag vet att det inte är det bästa att ha i batteriet över vintern, men hojen står i ett varmgarage minst 15+ dygnet runt och det är en 02a så jag tänkte att det ska inte vara nga problem. but i ate my own words.... ;)

Jag testar själv detta för första gången vet dock andra som använt det tidigare. Har tagit ut batteriet och provstartat hojen en gång och det var som att starta med nyladdat batteri. Hur bra som helst.

Ett batteri tappar ca 1% laddning per dygn det inte används har jag hört ngn stans. Vet inte om det stämmer dock.
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Simp skrev:
Hur löste du problemen med att det är text på ena sidan av fälgen? Jag satte bara över och hoppas att det håller. Har du någon bild på hur det ser ut på båda fälgarna monterat? Har inte orkat skruva loss ifram ännu. tar det när jag ska byta dämparolja....


Så här ser ut........
 

Bifogat

  • fälgstripes2.JPG
    fälgstripes2.JPG
    27.8 KB · Visningar: 209

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
caddick skrev:
Så här ser ut........

Snyggt.. tror du stripsen kommer hålla sig vita?

Har min hoj inne på lack nu.. När den kommer tillbaka ska jag lägga upp lite bilder jag med tänkte jag...
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Olja

Tänkte fråga här först innan jag gör det. Ska köpa Helsyntetsolja och kör nu på Delsyntet. Går detta eller ska våra Bandit's gå bäst och köras på Delsyntet?
 

Bogg

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR750 -93
Motorbyte

Någon som vet om det går att trycka in en motor från en Bandit 650 i en gammal hederlig 600 från -96?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
CeltaniC skrev:
Tänkte fråga här först innan jag gör det. Ska köpa Helsyntetsolja och kör nu på Delsyntet. Går detta eller ska våra Bandit's gå bäst och köras på Delsyntet?

Enligt BugEyes innan han bytte upp sig från 600 till 1200 så trivdes hans 600 med OK/Q8's helsyntet. Min 1200 trivs också med den oljan, 4500 mil så...
För att bilda dig en egen uppfattning läs Dr.Bikes bägge oljetrådar.
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Simp skrev:
Ska beställa ny olja till min framdämpare. Ska byta till 15w istället för 10 för att få lite hårdare(trögare) dämpning fram. Hur mycket olja behövs?

är det denna jag ska ha?

https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=51-1615

tacksam för hjälp
Är du bra på engelska.... :D
Fork oil 521cc
97mm Top of fork to top of oil with spring removed.
Fully compressed.

Proper and easiest way is to remove spring....fully compress the fork tube into the main outer leg ( like when you break ) and measure the distance from the top of fork tube to top oil level.

Distance from top of tube to top oil level should be ::

ALL 600 models = 97mm
Old 1200 models = 99mm
New shape 1200 = 105mm
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top