Bandit 600-tråden

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Simp skrev:
Ska beställa ny olja till min framdämpare. Ska byta till 15w istället för 10 för att få lite hårdare(trögare) dämpning fram. Hur mycket olja behövs?

är det denna jag ska ha?

https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=51-1615

tacksam för hjälp

Har du tittat på ny framfjäder istället? Tex 70-9426 på Touring efter som du nämner dem. Både GS500:an och min bandit vart klart bättre efter byte utan att ändra viskositet. Men sedan väger man ju inte japanska 75kg heller som de sk "normalförarna" skall väga.
 

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
Tjenare!
har en Bandit 99:a (streetfightern) och är nu sugen på en Under-tray men va inne i butiken idag å säljaren där sa att det va lättare att kapa orginal. att det va massa klydd att få på en undertray. stämmer detta? eller finns det någon undertray som i princip passar rakt av? HJÄÄÄLP!
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Stardust_Nakz skrev:
Tjenare!
har en Bandit 99:a (streetfightern) och är nu sugen på en Under-tray men va inne i butiken idag å säljaren där sa att det va lättare att kapa orginal. att det va massa klydd att få på en undertray. stämmer detta? eller finns det någon undertray som i princip passar rakt av? HJÄÄÄLP!


Banditmania har en undertray som passar, utan att kapa bort nånting.
Annars kan man kapa bort skiten och spara 2000:-
 

Bifogat

  • bandit-side06.JPG
    bandit-side06.JPG
    28 KB · Visningar: 142

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
caddick skrev:
Är du bra på engelska.... :D
Fork oil 521cc
97mm Top of fork to top of oil with spring removed.
Fully compressed.

Proper and easiest way is to remove spring....fully compress the fork tube into the main outer leg ( like when you break ) and measure the distance from the top of fork tube to top oil level.

Distance from top of tube to top oil level should be ::

ALL 600 models = 97mm
Old 1200 models = 99mm
New shape 1200 = 105mm

Innebär det att jag klarar mig på en liter gaffelolja?
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Simp skrev:
Innebär det att jag klarar mig på en liter gaffelolja?

Troligen, då du förmodligen inte får ut de sista 12 ml ändå
trots att man pumpar gaffeln mycket.
Jag brukar klara mig på en liter trots 509 ml och 105 mm.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Freddy82 skrev:
Har du inte skaffat Haynes ÄN?!
:)

Jo den har jag.. Men min fack-engelska är bara något bättre än min esperanto.....

Det har föresten hänt saker här i helgen. Hämtade tank och framskärm och bakkåpor ifrån lack. Jag älskar klarlack. Jag kan spegla mig i tanken....

Sen kollade jag upp vad försäkring skulle kunna gå på detta året. Förra säsongen betalade jag 700 i månaden i halvförsäkring. Nu sa trygghansa att jag bara skulle behöva betala 500 i månaden för en helförsäkring. Jag slog till direkt.....
 

-Freddy-

Guest
Simp skrev:
Jo den har jag.. Men min fack-engelska är bara något bättre än min esperanto.....

Det har föresten hänt saker här i helgen. Hämtade tank och framskärm och bakkåpor ifrån lack. Jag älskar klarlack. Jag kan spegla mig i tanken....

Sen kollade jag upp vad försäkring skulle kunna gå på detta året. Förra säsongen betalade jag 700 i månaden i halvförsäkring. Nu sa trygghansa att jag bara skulle behöva betala 500 i månaden för en helförsäkring. Jag slog till direkt.....

Upp med bilder fort som tusan då! :)

Ang försäkringen, WTF? jag ska ringa dit imorrn och fråga, har själv haft halvförsäkring ca 400/mån.. har man tur kanske man får bra pris själv också.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Freddy82 skrev:
Upp med bilder fort som tusan då! :)

Ang försäkringen, WTF? jag ska ringa dit imorrn och fråga, har själv haft halvförsäkring ca 400/mån.. har man tur kanske man får bra pris själv också.

Spar på bilderna tills allt är klart och ihopmonterat och cykeln är klar att tas ut och piskas.. Men så snart den är körbar kommer det ordentligt med bilder..
 

toON

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
Norge
Hoj
Bandit fighter
Hei, jeg er ny her, kjører b6 og er fra norge!
Gjort mye med min så langt, men mere skal det bli..!

Renthal bars
Dogbones lift (13cm)
Pyramid Plastic Rear Hugger
2005 R1 Tail
Baklys med integr. blink
Custom undertray (polert aluplate)
Custom front skjerm (kappet 10cm av orginal)
170/60/17 bak
120/70/17 foran
Typhoon Carbon Oval slipon

skal gjøres:

Polering av motordeksel
lakker motor blanksvart
lakker sykkel mattsvart
skifte ut orginal instrumenter med veypor
Ny maske

Se bilder her! -> http://www.team-htr.com/gallery
 

Canario

xt660x
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
xl883/1200r -05
Bygga om Tips?

Tja har en b6 -97 som e så otroligt tråkig o lust o göra om den lite för sommaren.... e de nån som har bra tips på vad man kan göra som e billigt o en nybörjare kan klara av.....

om man vill montera en slipon på hojen e de bara o sätta dit den eller måste man göra massa med efterarbete o justera o grejer?
 

toON

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
Norge
Hoj
Bandit fighter
Canario skrev:
2071583 Tja har en b6 -97 som e så otroligt tråkig o lust o göra om den lite för sommaren.... e de nån som har bra tips på vad man kan göra som e billigt o en nybörjare kan klara av.....

om man vill montera en slipon på hojen e de bara o sätta dit den eller måste man göra massa med efterarbete o justera o grejer?

Slipon er plug and play det, fåes normalt med alt av utstyr du trenger til montering.. Ellers kan du jo bytte styre på biken, bytte speil, bytte frontlykt, alt dette er jo veldig enkelt... :)
 

zpiff

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Vespa GTS 300
Canario skrev:
2071583 Tja har en b6 -97 som e så otroligt tråkig o lust o göra om den lite för sommaren.... e de nån som har bra tips på vad man kan göra som e billigt o en nybörjare kan klara av.....

om man vill montera en slipon på hojen e de bara o sätta dit den eller måste man göra massa med efterarbete o justera o grejer?

Ser att du bor i Sthlm. Då kan jag rekommendera ett enkelt ART-slipon från Checkray. Här har de en annons på Blocket: http://www.blocket.se/vi/7402974.htm?ca=11_s

Du kan ringa och sedan åka dit o hämta ett och montera det på samma eftermiddag. Ombestyckning ska inte behövas (jag har inte gjort det iaf).

Här är kontaktuppgifter:
Checkray Motor
Solkraftsvägen 18 C
135 70 Stockholm

Telefon: 08-742 61 00
Telefax: 08-742 21 60

e-post: info@checkray.se

OBS! Jag jobbar inte där. :)
 

-Freddy-

Guest
Någon som vill köpa ett Yoshimura helsystem 4-1 till bandit 600?

Svart, i behov av omlackering. Bild kan ordnas senare.
 

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
ang. försäkring på Bandit 600
teknade nyss min försäkring på länsförsäkringar.. fick ett kanon erbjudande där...
18 år, 25kw, bor 2 mil från malmö, helförsäkring
231:-/mån!
tycke de va guld värt =)
 

-Freddy-

Guest
caddick skrev:

2000kr

attachment.php
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top