Bandit 600-tråden

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Riktigt snygg hoj hörrö du!!! Var fick du tag i mag-spoilern? Den var ashäftig!!
TACKAR!! :) ja precis den e från s-racing.. satt dit lite nät i "hålen" o en liten dekal ,,plus lackning förstås, dem kommer olackade. Men man får väl typ lacka om den 1 gång varje säsong pga stensprut!! :huvet
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
du kan köpa min kåpa, då jag har plockat av min..

ingen som har ett par kortade dogbone liggandes??? som lilla jag kan få köpa..
eller e det fler som vill ha om vi blir ett par stycken kan jag fixa men kostar för mycket att bara göra ett par..

Vad kostar dem att göra ett par?
Kan ev' hjälpa dig med ett par...
Vill du sänka hojen? (som lilla jag kan få köpa..)
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
mycket nice! :tummenupp tröttnade på min kåpa jag haft i över 3 år typ! så drog dit ett "Renthal" styre ,,rev kåpan ,,förutom lyktan tills man hittar nån cool kåpa/lampa.. fan så mycket roligare att åka bakhjul nu!! :) vad tycks?


Den va riktigt schysst..
Gör jävligt mkt med magspoilern må jag säga :tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
hmm nä jag vet inte alls hur passfomen har förändrats, va e de för färg på den föresten. kanske någon kunnig banditbyggare här som kan svara på om en 02as kåpa passar till en 06?

den e silvrig..
nja tror inte det passar tyvärr.. vill gärna sälja den men rent designs messigt passar inte 02 på06 då 02an e mjukare i linjerna..
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Jag behöver få tag på ett tändningslås till min Bandit.

Detta för att folk inte kan hålla sina j...vla fingrar i styr...
Natten till tisdag gick någon in på min framsida till huset där jag har parkerart hojen...innanför grinden...och försökte bryta upp tändningslåset..troligtvis blev denna någon störd av hunden..som tur var..
 

Marris

Guest
Dogbones!

Angående att köpa kortare hundben så är det ju väldans billigt att skicka efter från ebay.co. Exempelvis http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-Bandit...ryZ10534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Inklusive frakt till sverige 200-220 kronor.
Jag har bekanta som köpt därifrån och det gick tokfort att få hem dom.
Hej alla banditägare!

Har idag (!!!) blivit ägare till en Bandit jag med! Har sett era diskussioner om att höja hojjen o jag känner att jag vill göra detsamma. Det skiljer för mkt från min förra, känns som jag sitter på vägen o kör o dessutom blir den ju ännu finare då med :)

Så, det jag undrar är. Om jag beställer grejjerna på nätet, är det ngn som vet vad det kostar att sätta fast dem? Är inte så händig redan att jag byter sånt, så jag söker tips!

Tack på förhand! :yoparty
 

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Villa
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Innerskärm???

Är det ingen som har en bakre innerskärm som ligger o skräpar? Vill såga av det fula "stänkskyddet" som hänger ner men jag vill inte förstöra originalet.
Snälla, kolla där hemma!!!
 

-Freddy-

Guest
Så, det jag undrar är. Om jag beställer grejjerna på nätet, är det ngn som vet vad det kostar att sätta fast dem? Är inte så händig redan att jag byter sånt, så jag söker tips!

Tack på förhand! :yoparty

Hej. Kan inte kosta mycket om du lämnar in, annars kanske du känner nån som mekar hoj i uppsala? Tar en halvtimme att byta ut dem om man är lite händig.
 

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
My_Way, det är möjligtvis inte så att du jobbar på Volvo PV? Tycker mig känna igen den där hojen från MC parkeringen utanför :)
 

-Freddy-

Guest
Är det nån som har haynes på datorn att skicka över msn? Eller vet var man kan ta hem den nu när dom gamla ställena har blivit borttagna. Behöver boken men har den hemma, dvs 50mil bort :huvet :mad:
 

-Freddy-

Guest
Hmm, har inte funkat att ladda från den sidan tidigare, trodde den var borttagen men nu funkar det, tack.
 

filurman

Brum brum....
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
bandit 600
Hej !!
Köpte en bandit 600s för ett tag sen och tycker att 2:an växel hackar lite, har läst att andra har haft problem med att den hoppar ur men detta har ej hänt mig nån som har råd om detta ??
 

X-it

Bensinslukare
Gick med
14 May 2006
Ort
Malmö
Hoj
-07 KTM SuperDuke
Flerko, jag sakade av mitt stankskydd nar jag bytte till shootgun bakdel, kanski inte ar det som du vill gora men jag tror att det bara skulle vara att limma fast allt igen om nu skulle vilja byta tillbaka, men sen ar ju mitt avsagat enbit in ovanfor bakhjulet sa att det skulle inte synas ngn skarv.

har andrat en del pa min hoj sen jag la upp bilder senast...byggt in blinkersarna i framkapan, hojd o inbyggda blinkers i bakdelen, hade varit kul att fa lite kritik om nagot skulle behova andras senare i sommar, hade ett schyst slip-on bestallt men det kom aldrig in i butiken sa det fick vanta...det ar nog den delen som jag ar mest missnojd med nu, o inte helt nojd med lampan fram. http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=24134
 
Last edited:

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
FAN.. nu e det min 3 baklampa som går denna sesongen.. fan min hoj käkar lampor..
va fan e det som e fel??
någon som vet?
har ju byggt om den men den åt baklampor innan oxå.
men just nu har jag ingen baklampa inget halvljus och ena blinkersen e trasiga.. va fan man orkar ju inte byta lampor hela tiden..
inte mycket mer som kan gå isönder. haha
hjälp..

oh angående dogbones, jag e såå feg att handla på nätet. ingen i närheten som vill beställa två par och skicka ett par till mig????
 

Zpider

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Farsta
Hoj
KTM 950 Adv 2004
Hej!

Nybliven ägare till en Bandit -96, fråga ang slipon, för visst, ljudet är ju inte upphetsande, behöver man bestycka om vid byte till slipon?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top