Bandit 600-tråden

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Simp skrev:
Utseende mässigt tyckte jag 5mm kortare blev helt perfekt. Får ett modernare stuk och ser mycket elakare ut. Och om den blir lättare att hjula med så är väll det en bonus...

DÅ har du ju något att öva på till sommaren. Tjejer som kör på bakhjulet = :yoparty

oki, ska säta på kåpan och se hur det ser ut...
Jag vågar inte...
Lärare tack... :(
 

-Freddy-

Guest
ola_sandin skrev:
Ni som har satt på slip-on på era banditer, vad har ni för munstycken och inställningar på förgasarna? Funkar det att köra med slip-on utan att bestycka upp eller går motorn för magert då? Har lite plander på att konstruera ett eget slip-on till tjejens hoj. Jag är inte ute efter att höja effekten utan bara få ett lite vettigare ljud..

Dom är lite feta från fabrik så det är inget måste enligt andersbrink, själv har jag inte gjort några ändringar och allt går perfekt med mitt yoshimura helsystem.
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Freddy82 skrev:
Dom är lite feta från fabrik så det är inget måste enligt andersbrink, själv har jag inte gjort några ändringar och allt går perfekt.

Det var som attan, jag mistänkte att den var lite snål från början, då man ofta måste köra några minuter med choke när den är kall. Min egna (sv) kan man nästan stänga choken direkt när man startat den. Men då är det ju bara att skruva på en öppnare ljuddämpare och prova..
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
hojbrud skrev:
var ligger kristinehamn?
vågar nog inte även jag har lärare.... e ju rädd att jag klotar ju..

Ligger vid vänerns norra strand. På med kraschpuckar på cykeln och upp på bakhjulet.
 

-Freddy-

Guest
hojbrud skrev:
Jag tyckte den med helkåpa va rätt cool.. men jag gillar fortafarande inte "överkåpan"

Den har aldrig varit snygg, bandit gör sig bäst kåplösa.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Simp skrev:
Ligger vid vänerns norra strand. På med kraschpuckar på cykeln och upp på bakhjulet.


ja ska ju på sånna oxå nu i vinter.. oj jag har mycket att göra.. hehe

Freddy82 skrev:
Den har aldrig varit snygg, bandit gör sig bäst kåplösa.

tog av min kåpa nu, alla trodde det skulle bli fult.. men det blev grymt :tummenupp
 

-Freddy-

Guest
ola_sandin skrev:
Det var som attan, jag mistänkte att den var lite snål från början, då man ofta måste köra några minuter med choke när den är kall. Min egna (sv) kan man nästan stänga choken direkt när man startat den. Men då är det ju bara att skruva på en öppnare ljuddämpare och prova..

Min bandit uppför sig som din sv då, för jag har inte upplevt att den är snål så vitt jag vet.
 

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Växjö/Karlskrona
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
Simp skrev:
min hoj har annat luftfilter och slipon. Sen är den körd i bänk och har fått andra munstycken (vet en vilka). Det gör ganska stor effektskillnad. Nu är det ca 74häst på bakhjulet och suzuki uppger väl 72häst i motorn.

Ajabaja....

78 uppger Suzuki i motorn :yoparty

Dom gamla bromspapperna pekar på 77,5 på driven.

Nu tar du o prentar in historia i helgen på din cykel :hihi

Eller har du vart o bromsat om?
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
B-400 skrev:
Ajabaja....

78 uppger Suzuki i motorn :yoparty

Dom gamla bromspapperna pekar på 77,5 på driven.

Nu tar du o prentar in historia i helgen på din cykel :hihi

Eller har du vart o bromsat om?

Den har nu 74hk på bakhjulet. Bromsade om den och justerade och bytter till K&N-filter i sommras. När han fick in cykeln gav den 68hk. Sen bad jag om att få så mycket mos hela vägen som möjligt. Det gör väll att den inte har någon effekttopp men är roligare att köra.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Har fått på fälgstripes i bak nu. Vart grymt snyggt.. Det enda problemet var att det är ingraverad text på bakfälgen. Vet inte om stripesen kommer att sitta kvar. I fram kommer det inte att bli några sådana problem dock. Det gjorde väldigt stor skillnad på cykeln.

Fälgstripes rekomenderas
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Tänkte lägger upp en bild på min B6
Jag har 6mm kortare dogbones och gixxer 750r dämpare bak.
Blinkers är från en audi combi.
Har kapat bort en bit av "verktygslåda/förvaringsplats" så att det blir en renare look.
 

Bifogat

  • bandit-side25.JPG
    bandit-side25.JPG
    128.7 KB · Visningar: 276
Last edited:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
caddick skrev:
Tänkte lägger upp en bild på min B6
Jag har 5mm kortare dogbones och gixxer 750r dämpare bak.
Blinkers är från en audi combi.
Har kapat bort en bit av "verktygslåda/förvaringsplats" så att det blir en renare look.

Gillade verkligen din blinkersplacering. Ska själv flytta mina blinkers under vintern och det var ett riktigt bra ställe som jag inte hade tänkt på.. Hur svårt var det att få dit gixxer dämparen?
 
Last edited:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Nu har jag varit ute och gjort något jag länge tänkt att jag borde göra.. Jag flyttade tutan. Vände den uppochned så nu sitter den bakom lampan istället för under. Jag har gått och stört mig på den asymetri tutans placering skapade och nu är den borta.. 5 minuter tog det att åtgärda något jag irriterat mig på sen jag köpte hojen. Bra med vinter ibland .... :tummenupp
 

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Ort
sundsvall
Hoj
R1
Simp skrev:
Gillade verkligen din blinkersplacering. Ska själv flytta mina blinkers under vintern och det var ett riktigt bra ställe som jag inte hade tänkt på.. Hur svårt var det att få dit gixxer dämparen?


Dem är samma storlek (kanske nån mm längre)
'91-'94 gsx750r är lagom. gsx1100r ska vara lite för hård enligt många....

Det finns plats under tanken för tutan om man vill rensa fronten.Det finns en vikt där som man kan tarbort....
 

Bifogat

  • bak2.JPG
    bak2.JPG
    64.4 KB · Visningar: 189
  • frontsmall.JPG
    frontsmall.JPG
    114.9 KB · Visningar: 209
Last edited:

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
caddick skrev:
Hur få ni upp era Banditarna på bakhjul????
Gasa upp på ettan eller koppla upp den i tvåan.....

Har bara vågat gasa upp den på ettan ännu. Till sommaren ska jag lära mig med kopplingen tänkte jag. Gjorde höjningen någon skillnad gällande bakhjulsåkningen? Borde ju bli enklare....
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top