Efter att ha skaffat mig en bandit 600 och nu läst denna tråd från första till sista sidan vill jag först börja med att säga att jag hoppas att tråden en dag blir vad den har varit! Just nu har den gått från att vara i princip en chatt till en handfull obesvarade inlägg per år
Vad händer med era bandits?
För det andra tycker jag det är komiskt att så många vill bygga om sin Bandit 600S till 600N, alltså ta bort kåpan. Det har jag tänkt på ända sen jag köpte den också och trodde såklart att man var ensam med denna idé
Det är många som vill ta bort kåpan och frågar hur man gör men det är få svar, jag tar gärna emot tips på hur man gör, antingen om det finns nån tråd i "hojbyggar"-delen eller nåt annat forum eller hemsida! Har förstått att jag måste köpa en framlykta och tillhörande fästen. Hur gör jag med blinkersen som är monterade i kåpan, hur och var fäster jag dessa när inte kåpan finns? Vad gör man med alla kablar som går inuti kåpan?
Till sist en fundering över mekande. Tänkte försöka byta voltregulator, jag kan få tag i en regulator för typ 1300 med frakt, visst måste jag då skruva loss och upp generatorn? Jag tror även att jag kan få tag i en hel generator för runt 1500. Vilket är smidigast?