Bankörning Gelleråsen måndag 11 sep Actionpics

sandstream

Guest
Maciej EVO VI skrev:
2453353 jag lyckades vurpa lite på Rörken igår och verkar ha fått likadana skador... axeln protesterar + revbenen vid djupa andetag.

Åkte förbi St Göran och röntgade allt, inga sprickor eller brott i alla fall.
Skönt :tummenupp
Tror det är musklerna (ja, jag har nog ett par stycken även om det inte syns) som protesterar lite och det borde vara okej om ett par dagar.

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
sandstream skrev:
2453336 Tack :tummenupp

Sege och jag tyckte synd om varandra i depån, han klotade passet efter :kryckor
Hoppas det gick bra med killarna som klotade i depåkurvan, de hade gärna bytt med mig.

Jag tror inte det var Sege! Jag tror det var han som har köpt Seges moppe som var där och kraschade.

sandstream

Guest
kiwimaddog skrev:
2453357 Satt på läktaren mitt framför när polkarettan gick omkull i depåkurvan... fatta inte vad som hände, måste fått ett riktigt konstigt släpp.
Helt plötsligt studsade både hoj o förare om varandra mitt i utgången. O varför fanns inga flaggvakter ute då? Kunde ju gått värre om inte folket runt omkring där börjat vifta till sig uppmärksamheten från övriga fältet...
Visst fanns det väl flaggvakter ute?
Vad jag hörde från ambulanspersonalen var det lite problem med hans ena fot men i övrigt var det inget allvarligt.

Vill passa på att framföra beröm till Actionpics för att ni som enda arrangör jag kört med i år på Gelleråsen hade flaggvakter ute på banan. Kanon!

Solan skrev:
2453367 Jag tror inte det var Sege! Jag tror det var han som har köpt Seges moppe som var där och kraschade.
Fan vad pinsamt, klart det måste ha varit så :rodnar

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
sandstream skrev:
2453370 Visst fanns det väl flaggvakter ute?
Vad jag hörde från ambulanspersonalen var det lite problem med hans ena fot men i övrigt var det inget allvarligt.

Vill passa på att framföra beröm till Actionpics för att ni som enda arrangör jag kört med i år på Gelleråsen hade flaggvakter ute på banan.
Kanon!

Fan vad pinsamt, klart det måste ha varit så :rodnar

hmm... jag som var lite blind då antar jag...

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag måste också tacka actionpicss för en mycket bra dag, som vanligt! Och tack så mycket för däcken! :tummenupp

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
sandstream skrev:
2453336 Tack :tummenupp

Hoppas det gick bra med killarna som klotade i depåkurvan, de hade gärna bytt med mig.

Gick bra för mig i alla fall!

Har man gjort sin första highsider också - rolig upplevelse! Hade inte mycket att sätta emot när man blev avslängd. Har en bildserie på det hela som postas snart - ser sjukt ut båda hjulen i luften och jag på väg av...:hoppskrat

Jag kom ner vid 13:30 men på den tiden tycker jag det var kanon arrangerat! Mera actionspics nästa år - Gotland o Mantorp på önskelistan!

Tack till ambulanskillarna också!:tummenupp

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Tack Actionpics för en trevlig dag!

Invigde nya moppen med att köra riktigt långsamt. :D

Kan meddela att killen på polkarettan har brutit ett par ben i vänster fot men annars är vid god vigör. Humöret var gott när vi droppa förbi akuten efter dagens slut.

Krya på dig Mattsson!

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Nogger skrev:
2453507 Kul att det va du som fick dom, du har jue varit trogen "oss" på A-pics.... Måste va roligt och gå plus på en bandag :)

trogen vet jag inte om jag är, jag kör även andra bandagar än a-pics :tomten

sandstream

Guest
Anneli skrev:
2453408 Inte i depåkurvan vad jag vet, dock i trösen och ejes; Nicke & Rille :bow
Japp!
En av dem kom springande och kollade att jag var okej.
Anneli skrev:
Nej det var inte Sege det var Magnus.:) han har skrivit i tråden innan dig; http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2452073&postcount=53
Såg det!

En sak jag reagerade lite på var att en instruktör (vet ej namn) som kom fram till en olycka inte kunde ställa ifrån sig hojen eftersom han inte hade något stöd.
Då instruktörerna är de som ska stanna vid en olycka borde de ha stöd, eller tänker jag fel?

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
2453620 Japp!
En av dem kom springande och kollade att jag var okej.
Såg det!

En sak jag reagerade lite på var att en instruktör (vet ej namn) som kom fram till en olycka inte kunde ställa ifrån sig hojen eftersom han inte hade något stöd.
Då instruktörerna är de som ska stanna vid en olycka borde de ha stöd, eller tänker jag fel?

Vi pratade om det innan dagen började och det fanns minst en i varje grupp som hade stöd + att dom utan stöd va beredda och lägga den i sanden om det krisa, eskil ställde sin mot räckena ett flertal tillfällen....

sandstream

Guest
Nogger skrev:
2453629 Vi pratade om det innan dagen började och det fanns minst en i varje grupp som hade stöd + att dom utan stöd va beredda och lägga den i sanden om det krisa, eskil ställde sin mot räckena ett flertal tillfällen....
Okej, då vet jag att ni har koll.
Såg det hela från matsalen och det var en stackare som fick försöka lyfta sin hoj själv.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Skönt att höra att du klarat dig helskinnad Sandström, men lite nyfiken blir jag allt ¨på vad som hände och vart.
Du har ju svurit över lappningen i ejes hela sommaren, var det där??

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
Letar..
sandstream skrev:
2453316
Själv tog man oskulden och är nu medlem i klotklubben :näsblod
Gick bra både med mig och hojen men axeln och något vid revbenen protesterar vilt så fort man ska röra sig.

:tummenupp

Då klarade jag mig bättre. Fingrarna på vänster hand har väl mått bättre och det känns som jag blivit straffad med strap-on av Madame Smärta men i övrigt funkar allt. Stället går nog inte att sälja som det var tänkt däremot. :mad:

Anneli skrev:
2453408 Nej det var inte Sege det var Magnus.:)

Men det är seges fel. Jag sa att jag ville ha stödhjul vid leverans men han lyssnade tydligen inte. :mad:

Last edited:

sandstream

Guest
crashtestdummy skrev:
2453788 Skönt att höra att du klarat dig helskinnad Sandström, men lite nyfiken blir jag allt ¨på vad som hände och vart.
Du har ju svurit över lappningen i ejes hela sommaren, var det där??
Nope, det var i ingången till S:et.
Jag hade precis bromsat mig förbi farbror Nogger och tänkte visa honom hur det ska gå till.
Det skulle jag såklart inte ha gjort, som att be om en olycka.
Kör ur första kurvan (Mikes Corner?) på "fel" växel och tvingas peta i nästa och missar ingången till S:et totalt.
Bromsar och rätar upp för att ta en tur på gräset (enligt Håkan kunde jag gott ha lagt ner mer men han är ju inte helt frisk så...:D ).
Går riktigt bra de första 20 metrarna och farten var låg när framhjulet vek sig i en grop och jag flög i backen.
Landade på axeln och huvudet.
Hojen klarade sig med några smårepor och två små hål i underkåpan (tackar kraschpucken för det).
Körde själv in i depån och körde två pass till.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring