Bankörning Kinnekulle ring 29/4 med Actionpics.se

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
Man har SEB tex, de låter en skriva in ett par rader á 50 tecken :)
Jag har SEB. Även om jag får skriva mycket så verkar de klippa godtyckligt sedan. Var det där du hade jobbat innan sade du? :D
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Strider skrev:
Nu får du allt ta o bestämma dig någongång. Skall du bli riktig räserförare eller skall du förbli en bandagsmupp.


Satsar ju på SM så får väl bli en Racer :) men träning ger ju färdighet

inte så att du va runt på en massa bandagar förra året lr ;)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kenya skrev:
Bor typ 3 mil från kullen... Är sugen på att köra men jag har IF, är det kört eller?
Som sagt, skaffa olycksfallsförsäkring(som täcker bankörning) och läs runt i trådar angående banåka utan trafikförsäkring.

Buster skrev:
Betalat!
Eftersom det är vinter och jag inte vet vilket försäkringsbolag jag kommer ha i år , eller ens vilken hoj jag kommer ha. Så får det bli oförs/licens.

Vet man redan nu hur försäkringsbolagen vänder kappan för bankörningar i år?
När jag pratade med Folksam så verkar dom ha samma attityd mot bankörning som förra året. Om den gäller eller inte beror inte på vilken bandag man är på utan helt enkelt hur man kör. Hans tips var att skaffa olycksfallförsäkring även om man hade Folksam.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
HanneZ skrev:
Som sagt, skaffa olycksfallsförsäkring(som täcker bankörning) och läs runt i trådar angående banåka utan trafikförsäkring.

Har gjort det och jag kommer fram till följande:
Varken IF eller TH tillåter bankörning som inte arrangeras av SMC. Detta betyder ju att man måste ta licens eller byta f-bolag.
Olycksfallsförsäkring har jag inte läst något om.. hur fungerar detta? Vore kul o kunna åka den 29/4 :)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kenya skrev:
Har gjort det och jag kommer fram till följande:
Varken IF eller TH tillåter bankörning som inte arrangeras av SMC. Detta betyder ju att man måste ta licens eller byta f-bolag.
Olycksfallsförsäkring har jag inte läst något om.. hur fungerar detta? Vore kul o kunna åka den 29/4 :)
Du kan skaffa en olycksfallsförsäkring som täcker skador på dig själv etc. Sen är det bara att hoppas på att du inte skadar någon annan och anses vållande till olyckan. Det lär du nog dock vara en väldigt liten risk om du lyssnar på instruktörer och är med på förarmötet så du vet vad som gäller.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
HanneZ skrev:
Du kan skaffa en olycksfallsförsäkring som täcker skador på dig själv etc. Sen är det bara att hoppas på att du inte skadar någon annan och anses vållande till olyckan. Det lär du nog dock vara en väldigt liten risk om du lyssnar på instruktörer och är med på förarmötet så du vet vad som gäller.

Gött o fråga någon som vet..
Har jag fattat det hela rätt.
Om man har IF eller TH gäller inte trafikförsäkringen på bana.
Man måste vara försäkrad för att få köra på bana. (om man inte har licens)
Man kan då istället teckna en olycksfallsförsäkring som täcker skadorna på en själv.
Detta betyder att jag får köra på bana?!
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
HanneZ skrev:
Jag kan berätta! Först kommer en raksträcka, sen en lätt vänster, sen en kort raka, sen en 180 höger, sen en kort raka, sen en halvskarp vänster, sen en lätt höger övre ett krön, sen en rätt skarp höger, sen lite raka o sen en ganska lång svepande vänster över ett krön, sen en ganska skarp höger och en liten raka, sen en ganska skarp höger ut på start o mål igen :banana
Jag har en annan version. Från mållinje sätt:
Nåt som liknar raka, snabb höger, nåt som liknar raka, snabb vänster, nåt som liknar raka, lång höger, vänster-höger-höger-vänster-höger-höger-liknar raka-höger-målraka.... känns så när man kör. Efter några varv finns inga rakor längre :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
freding skrev:
Jag har en annan version. Från mållinje sätt:
Nåt som liknar raka, snabb höger, nåt som liknar raka, snabb vänster, nåt som liknar raka, lång höger, vänster-höger-höger-vänster-höger-höger-liknar raka-höger-målraka.... känns så när man kör. Efter några varv finns inga rakor längre :tummenupp

haha!! :tummenupp :D
 

MC Doktorn

Guest
Kenya skrev:
ok... så man kan ha IF eller TH och ändå köra bana, finns det alltid en oförsäkrad grupp?

Ja!!!

Så är det oförsäkrad är just vad det är :fakta, du blandas med hojar utan försäkring men föraren har en licens i denna ingår en olycksfalls förs: och alla som har en försäkring tecknad i TH eller IF där försäkringen upphör att gälla om du tar ut den på bana undantag finns för vissa B&K kurser.
Teckna en olycksfallsförsäkring som täcker personskador kostar inte mycket.

Rörigt värre men ring ditt FB och hör vad som gäller exackt.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
raceready37 skrev:
Hur många är det i varje grupp????


20 st, vilket står i första inlägget av mig

/Liwa1
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top