sandstream
Guest
Här är rätt länk (jag har lagt in den tidigare i tråden också):Kenya skrev:länken funkar inte
http://www.hembiobutiken.se/images/perra/filmer/kinnekulle_sandstream.wmv
Här är rätt länk (jag har lagt in den tidigare i tråden också):Kenya skrev:länken funkar inte
Ja ungefär så, när jag pratade med Folksam så tyckte han att jag ändå skulle teckna olycksfallsförsäkring då det inte är säkert att försäkringen verkligen gäller. Det beror på omständigheterna. Skrämselpropaganda eller inte, jag tar nog det säkra före det osäkra.Kenya skrev:Gött o fråga någon som vet..
Har jag fattat det hela rätt.
Om man har IF eller TH gäller inte trafikförsäkringen på bana.
Man måste vara försäkrad för att få köra på bana. (om man inte har licens)
Man kan då istället teckna en olycksfallsförsäkring som täcker skadorna på en själv.
Detta betyder att jag får köra på bana?!
Samma här, jag har kontaktat Folksam för att se om de har en olycksfallsförsäkring som täcker alla skador på mig (oavsett vilken "sport" jag ägnar mig åt) samt om de har någon typ av drulleförsäkring som täcker skador jag orsakar andra.HanneZ skrev:Ja ungefär så, när jag pratade med Folksam så tyckte han att jag ändå skulle teckna olycksfallsförsäkring då det inte är säkert att försäkringen verkligen gäller. Det beror på omständigheterna. Skrämselpropaganda eller inte, jag tar nog det säkra före det osäkra.
Platserna till Gotlandskörningen tog väl slut på 1½ timme om jag inte minns fel.chili skrev:Ja då var man anmäld då!
Alla platser har väl inte gått åt på ett dygn hoppas jag
sandstream skrev:Samma här, jag har kontaktat Folksam för att se om de har en olycksfallsförsäkring som täcker alla skador på mig (oavsett vilken "sport" jag ägnar mig åt) samt om de har någon typ av drulleförsäkring som täcker skador jag orsakar andra.
Låter bra, ska bli spännande att se vad de svararcampar skrev:Jag har en olycksfallsförsäkring hos Folksam, och på den så kan man lägga till för just roadracing.
Så det borde ju täcka bankörning i allra högsta grad.
campar skrev:Jag har en olycksfallsförsäkring hos Folksam, och på den så kan man lägga till för just roadracing.
//Niklas
sandstream skrev:Låter bra, ska bli spännande att se vad de svarar
Alicia skrev:Jag mailade dom och frågade och tjejen som svarade sa hade ingen aning om något. Jag har också deras olycksfallförsäkring. Vad kostar det att lägga till?
Nogger skrev:Citat:
Inskickat av campar
Jag har en olycksfallsförsäkring hos Folksam, och på den så kan man lägga till för just roadracing.
...En liten reflektion ! Det verkar vara så att i var och varannan tråd så läser man om folk som ringer/mailar sina bolag om/hur försäkringen gäller vid bankörning osv...
Man kan se det ur två synvinklar, bra att man kollar upp vad som gäller , det negativa är väl att dom är fruktansvärt "vaksamma" om det kommer in skador på hojarna ! Är dom bankörda, har skadorna skett på bana, ska vi därmed höja premierna ännu mera etc....
Har själv haft Folksam dom sista åren för när jag då tecknade den så var det "grönt" att åka om det inte var träning inför tävling osv och "fyrtioelva" andra paragrafer som man säkert skulle få stångas mot om ngt hände....
Tänker bara på en sån sak som min roadracing licens, det är väl bara en tidsfråga innan bolagen kopplar ihop dom sakerna, aha han har licens....
Sen spelar det ingen roll att jag lattjar runt på en bandag i "snabb grupp" med fullt vanlig hoj UTAN kraschisar som fallet har varit nu.../M
Alicia skrev:Jag vill kolla upp min olycksfallförsäkring och lägga till roadracing, inte på grund av att få ut pengar om jag skulle klota utan att få ut pengar om jag skulle skada mig. Jag anser att man kör bana för att bli snabb och utveckla sig själv, då får man stå ut med att man kan krascha. Att försäkringen ska gälla under broms och kurvtagningskurser är bra, då kör man för att lära sig något under kontrollerade former. Dock på vanliga bandagar, kör man för att det är kul och många kör över sin egen förmåga så jag förstår att försäkringsbolagen är negativa till bankörning.
isse skrev:Finns det platser kvar idag ?
/N
Jättebra att du skriver så! Skriv det på hemsidan med kanske? Det lär hjälpa att visa det för ett försäkringsbolag om något skulle hända och dom i sin tur skruvar på sig. :tummeuppLiwa1 skrev:Vill STARKT säga ...
/Liwa1 - BESTÄMD
HanneZ skrev:Får man pengarna tillbaks om det är snö på marken?
Jag står nog o hänger på porten kl 7 o hoppas på att nån fått punka på vägen dit! Får väl lägga ut lite spik i värsta fall
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|