Bankörning med UMCC på Mittsverigebanan 14-15 Juni

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Jag pratade med Trygghansa senadst igår och enligt dem så gäller trafikförsäkringen men inte vagnskadedelen. Trafikdelen kan de inte "villkora bort" utan den gäller även på en bandag. (Ej tävling eller träning inför tävling).
Sen är det klart bra att ha det extra skyddet som en privat olycksfallsförsäkring innebär eftersom man får ersättning från fler än en försäkring vid ev. "invaliditet"

Okej, det låter riktigt bra att dom har ändrat sina vilkor sen förra sommaren.

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Jag har kollat med Folksam, den försäkringen ska vara helt ok för bankörning! :tummenupp (olycksfall alltså)

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Jag pratade med Trygghansa senadst igår och enligt dem så gäller trafikförsäkringen men inte vagnskadedelen. Trafikdelen kan de inte "villkora bort" utan den gäller även på en bandag. (Ej tävling eller träning inför tävling).
Sen är det klart bra att ha det extra skyddet som en privat olycksfallsförsäkring innebär eftersom man får ersättning från fler än en försäkring vid ev. "invaliditet"

Då har dom inte uppdaterat sina villkor på hemsidan. Jag måste fan ringa och dubbelkolla det jag oxå, just in case! Ska även kolla upp olycksfallsdelen.

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR
Vi kommer att få riktigt bra instruktörer från olika delar av Roadracing scenen, bla från Superstock 600 och Superbike.

Hur mycket instruktion får man av dessa? Jag har bara kört hoj i ett år och aldrig på bana. Men jag är riktigt sugen!

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Hur mycket instruktion får man av dessa? Jag har bara kört hoj i ett år och aldrig på bana. Men jag är riktigt sugen!

Vad roligt att du vill följa med till banan, det är ett bra tillfälle att lära sig lite mer.

Det är tänkt att du ska få den hjälp du vill ha av instruktörerna. Första ett eller två passen så ska dom ligga ute och visa lite allmänt spår och hur man går i och ur depå för att alla ska veta det och sen ska det bara vara att haffa en av dom och be dom hjälpa till med det man har problem med.

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR
Vad roligt att du vill följa med till banan, det är ett bra tillfälle att lära sig lite mer.

Det är tänkt att du ska få den hjälp du vill ha av instruktörerna. Första ett eller två passen så ska dom ligga ute och visa lite allmänt spår och hur man går i och ur depå för att alla ska veta det och sen ska det bara vara att haffa en av dom och be dom hjälpa till med det man har problem med.

Så ruskigt roligt! Hittar jag bara ett garage så ska jag plocka fram hojen och komma med.

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Listan i första inlägget ändrad med vilka som betalt

KiRe

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
KTM 660 SMC -04
jag (Erik Forsberg) har också betalat, jag betalade direkt då jag anmälde mig,
Erik Öhgren ska också ha betalat... om pengarna inte gått in skulle det vara bra att få veta, obra om man betalat på fel konto...

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Det stämmer bra, ni har betalat. Nu är det noterat i listan.

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Bankörning 14-15 juni

Hej

Jag har aldrig varit och kört på bana förut. Jag undrar hur man gör men resan dit och hem? Kör man dit tillsammans med hoj eller brukar man ta hojarna på släp och i så fall, finns det någon vänlig människa som har lust att ta med min hoj i samma släp. Jag har sålt bilen pga jag köpte hoj :) Har därför ej möjlighet att koppla på något släp. Betalar gärna för mig i så fall. Är det något annat man ska tänka på inför sin första bankörning?

Mvh
Rikard

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Det är en fördel å ha bil och släp. Man klarar sig inte på en tank. Dock är det bara en mil till macken. Sen om du skulle krascha så e det bra å ha släp. Men endel åker hoj fram och tillbaka.

Hej

Jag har aldrig varit och kört på bana förut. Jag undrar hur man gör men resan dit och hem? Kör man dit tillsammans med hoj eller brukar man ta hojarna på släp och i så fall, finns det någon vänlig människa som har lust att ta med min hoj i samma släp. Jag har sålt bilen pga jag köpte hoj :) Har därför ej möjlighet att koppla på något släp. Betalar gärna för mig i så fall. Är det något annat man ska tänka på inför sin första bankörning?

Mvh
Rikard

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Det är en fördel å ha bil och släp. Man klarar sig inte på en tank. Dock är det bara en mil till macken. Sen om du skulle krascha så e det bra å ha släp. Men endel åker hoj fram och tillbaka.

Okej ska försöka kirra släp, tack för dit svar :)

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Okej ska försöka kirra släp, tack för dit svar :)

Vi är några stycken som ska bila ner med hojar på släp/flak på fredag eftermiddag. Men jag har inte riktigt koll på hur många som ska med samt hur många platser det finns. Men om du fixar ett släp så finns det en dragkrok att koppla den på och en sittplats åt dig i en bil.

rikardo_

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
2009, yamaha, r1
Fan vad bra :) ska försöka ordna ett, annars hyr jag väl ett eller nått.

Vi är några stycken som ska bila ner med hojar på släp/flak på fredag eftermiddag. Men jag har inte riktigt koll på hur många som ska med samt hur många platser det finns. Men om du fixar ett släp så finns det en dragkrok att koppla den på och en sittplats åt dig i en bil.

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Hoj
kawasaki er6-f
Nu börjar det snart dra ihop sig!

Kom igen nu, så här få kan det väl inte vara som vill hänga med?
:va

Men å andra sidan blir det väääldigt gott om plats på banan för oss anmälda.:tungan

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
929RR
Ljudnivån är lätt att besvara 100 dB i förbifart gäller. Är du osäker på om din hoj klarar det så finns det en enkel regel. Har du orginal så klarar du det troligast, har du effektpipa så ta med orginal/db killer för att vara säker.

95db var det som gällde i helgen. Borde vara samma?

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
95db var det som gällde i helgen. Borde vara samma?
Var det 95 i helgen så är det 95 som gäller för oss också. Ska ändra det i det andra inlägget

Inte långt kvar nu, måste slänga på nya däck, nån som testat Dunlop Qualifier RR??

Har inte testat dom, men nya däck är alltid trevligt att köra med.
Kom bara i håg att banan verkligen går i höger varv. Om du kan vända på däcket på lördag kväll så får du nära nog nya däck till på söndagen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA