Bankörning & RR

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Johansson skrev:
2359755 hmm det är bara punt 1 som är tveksam för min del tror jag :)

Har du löst ut din licens va har du kört på Torpet

Simpa skrev:
2360896 Mmm skäms lite med det :rodnar
Får försöka bättra mig/oss.

Just nu ligger vi på 18:e plats i tabellen iallafall efter en ok insats på Knutstorp som vi inte hittade runt på innan vi kom dit.

Dock behöver vi väl alla både öka tempot och skaffa oss lite kondis, men det kommer.

va det några Incedenter den här gången lr...vilken cykel körde ni på

Last edited:

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
Gottis skrev:
2361974

va det några Incedenter den här gången lr...vilken cykel körde ni på

Vi körde på Mangans hoj, vilket saknar styrdämpare som man skulle vilja ha på den banan. Vi drog på oss en stop and go på 2 minuter efter att Simpa:mad: körde hojen i fel riktning i fastlane. Hade han inte gjort det så hade vi nog slutat topp 3....minst:tomten
Vi slutade på en 24 plats vilket är helt ok med tanke på att vi kör med en
600cc mot ca 95% 1000cc:are.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
IRON MAN skrev:
2362269 Vi körde på Mangans hoj, vilket saknar styrdämpare som man skulle vilja ha på den banan. Vi drog på oss en stop and go på 2 minuter efter att Simpa:mad: körde hojen i fel riktning i fastlane. Hade han inte gjort det så hade vi nog slutat topp 3....minst:tomten
Vi slutade på en 24 plats vilket är helt ok med tanke på att vi kör med en
600cc mot ca 95% 1000cc:are.

men just Knutstorp är väl mer en 600 bana trixig som fan ju...men jag tycker ni gör ett grymt jobb får se om jag och Magnus ger oss in i leken på anderstorp saknar en 3 förare och sen får man se vad SM/SO finalen kostar för oss...dumt att jag precis sålde en Styrdämpare till en r6:a hade ni kanske behövt

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
Ja knutstorp är en trixig bana som svänger mycket, men det tar mera på krafterna att köra om i svängarna eller att bromsa sig om än vad det gör att bara gasa sig om på en raka som man kan göra med en 1000cc:are.
Blir kul om ni satsar på A-torp:tummenupp

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
Hållundan....
Blir det någon tävlingskörning för dig nästa år???
Sprintrace eller ERF???

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
IRON MAN skrev:
2362510 Hållundan....
Blir det någon tävlingskörning för dig nästa år???
Sprintrace eller ERF???
Det är tanken, sprintrejs vetefan än så länge. ERF ligger väl i planeringsstadiet. Än bättre blir det ju om de delar upp ERFet i A och B-serie.

Måste lösa licensen bara, det blir nog dock det första jag gör nästa säsong.

Ädit: Är dock lite kluven hur jag ska göra med gatåkat, om jag ska sälja av gixxern eller köpa in mig i en ERF-hoj...

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Gottis skrev:
2359356 Ja då Grabbar ni som har licens och har kört en del i sommar nu är det så att jag är sjukt sugen på att köra ERF på anderstorp den 30 September

har tre krav
1,klara under 1,50
2,inte särskilt krachs villig
3,kunna köra 600 efter som vi kör på min honda antagligen under namnet Gothiaracing

Hmm, vad är det för pengar vi talar om? Har inte löst ut licens, kraschar sällan men 1.50 vettefan.... :va

Ähhhh, går det totalt åt skogen för dig så kan jag kolla på det, annars låter det nog bättre med någon som faktiskt är snabb!

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
t-rex skrev:
2362573 Hmm, vad är det för pengar vi talar om? Har inte löst ut licens, kraschar sällan men 1.50 vettefan.... :va

Ähhhh, går det totalt åt skogen för dig så kan jag kolla på det, annars låter det nog bättre med någon som faktiskt är snabb!

ca 3000 per skalle skulle jag gissa på sen delar alla på kostnaden vid en Krachs

lägger till en Punkt

4.Regn är ju den 30 september så det lär nog bli blött hur många här vågar ladda med regn däck

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Gottis skrev:
2361974 Har du löst ut din licens va har du kört på Torpet

Nä jag har inte löst ut den, har inte kört med laptimer nån gång,inte ens med gökur :D

Det är nog inga 1,50 tror jag inte, snabbt gatgruppstempo där man kör något fortare än de långsammaste som kör banhojar :)

Med andra ord jag är inte ditt förstaval, nästa säsong blir det nog bana för mig dock, kanske rookie 600.

edit: nu kom regn in i bilden såg jag, då kan du glömma mig totalt, har aldrig kört på regndäck, är nog hur feg som helst då :)

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Strider skrev:
2363427 Rimlig totalbudget är ca 12000:-

Dela på 2 eller 3.

Du o jag, Gottis bara att gasa satan hela rakan. Fullt röj i varje böj.

Fixa fram lite extra fälgar så är det Rock&Roll

Jag har ett set regnisar liggande o de bjuder jag på om det blir regn.

Bra då hänger det på Magnus och ekonomin :)

nu jävlar ska jag ha revanch sen SM premiären den bana ska få smaka på gottis :yoparty

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
hållundan skrev:
2362516
Ädit: Är dock lite kluven hur jag ska göra med gatåkat, om jag ska sälja av gixxern eller köpa in mig i en ERF-hoj...

Sälj :tummenupp! Ta den offantliga summan du skulle lägga på en trafikförsäkring och täck upp med fler bandagar, träningar el. rejz istället.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
flugan skrev:
2363552 Sälj :tummenupp! Ta den offantliga summan du skulle lägga på en trafikförsäkring och täck upp med fler bandagar, träningar el. rejz istället.
Frågan är bara vad man ska tjöra för banhoj?! Ska jag behöva tjöpa den phetaste så vi kan ha den på ERF? Så får ni hora runt med mes-R6or i rokkiklassen? ;) :tungan

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Strider skrev:
2363870 Köp Humlans när säsongen är slut.

Mer än 180 pållar på slangen o en massa kitgrejor. Se bara till att han fixar elsystemet först.
Det var en R1000 modell jättedyr, right?

Näe, det får nog bli en R750, likadan som jag har. Eller nåt skräpsänke a'la R1.

Den som lever får se.

flugan skrev:
2363887 Desto mer du vill hänga i styret desto mer kubik ska du tjöra :tummenupp
Jag som är så fjäderlätt får ju hålla i mig anytime.

Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Varför dessa skäggen? Gottis strider och donq är det något vad eller liknanade eller är det bara så att ni är oerhört nöjda med er nya skäggfrissör??

Hoppas verkligen att det blir en ERF B serie nästa år den är jag sugen som fan på.

Strider skrev:
2363870 Köp Humlans när säsongen är slut.

Mer än 180 pållar på slangen o en massa kitgrejor. Se bara till att han fixar elsystemet först.

Har han sagt vad han vill ha för den?

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj