Pratade med folk som ansvarar över falkenbergs motorbana idag på mässan om att jag vill ha träning varje onsdag i sommar, och dom sa att om man hade license så skulle det bli träning varje vecka![]()
Härligt! Har fortfarande aldrig kört på falkenberg

Pratade med folk som ansvarar över falkenbergs motorbana idag på mässan om att jag vill ha träning varje onsdag i sommar, och dom sa att om man hade license så skulle det bli träning varje vecka![]()
Försäkring eller regskylt spelar inte så stor roll, den skall vara godkänd enl. reglementet, najjade bromsar och såntdärFår licensförare köra gathojar på träningar? Eller är det bara oförsäkrade hojar utan regskylt?
Anledningen till att jag frågar är att jag tycker det är på tok för få bandagar för allmänheten, så jag kanske kunde ta licens för att få chans att köra lite mer bana.
Så jag kan åka ner till Falkenberg varje onsdag och köra? Detta var helt nytt för mig. Trodde man var hänvisad till bandagarna (ungefär fem per år på Falken).
Är du säker på detta? Låter ju helt fantastiskt i så fall.
PS. Vad är najjade bromsar? DS.
Så jag kan åka ner till Falkenberg varje onsdag och köra? Detta var helt nytt för mig. Trodde man var hänvisad till bandagarna (ungefär fem per år på Falken).
Är du säker på detta? Låter ju helt fantastiskt i så fall.
PS. Vad är najjade bromsar? DS.
Sen är det väl ca 5 kvällskörningar per år på Anderstorp, Humlan har 2-3st heldagar per år på Anderstorp och så har du väl ca 5st körningar på Kinnekulle per år. Lika långt till alla 3.Är du säker på detta? Låter ju helt fantastiskt i så fall.
Så om jag skaffar licens så får jag köra med min gatcykel varje onsdag? Måste man inte vara medlem i FMK? Och vad kostar det per tillfälle?
Okej, jag snackade med en snubbe från Kortedala MK idag på mässan, och han redde ut begreppen lite för mig. Onsdagskörningarna är alltså inte VARJE onsdag som jag trodde. Det var därför jag blev så glad. Onsdagskörningarna är alltså 6-7 gånger om året, dvs onsdagskörningarna=bandagarna.
Är det några räjzers härifrån som ska åka på Humlans körningar på Anderstorp 12-13 april? Eller ska alla ner till Polen o träna?![]()
Jag och johan kommer![]()
Vi kan visa dig spår (jag har ett som leder snett ut på rakan ner för slänten)![]()
Det blir rock n' rollGött då ses vi där iallafall!!![]()
Haha, brorsan har oxå snackat om det där spåret, men jag är skeptisk tycker inte man verkar tjänar så mycket på det![]()
Gött då ses vi där iallafall!!![]()
Din bror har ju endel märkliga spårval på Torpet... hur skall det gå med 400cc extra hehehe...
Fan va sugen man börjar bli, men utan hoj så kommer man ju inte långt![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |