Bankörning & RR

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Det var blött på Anderstorp igår.

Trist för både oss och arrangören att dom hade lyckats pricka in den j*vligaste av alla dagar. :gnissla Iofs var det ändå ganska kul med startövningarna och allt. :tummenupp

EDIT:
Hur får man föresten ett par handskar torra till Falken imorrn, utan att dom blir sådär frasiga lixom? :)

Last edited:

wolf_1

Ät gör man endå dör man.
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Gsxr 750 -96
Jag är lite nyfiken på att höra om det är någon här nerifrån som ska på upp till midlanda banan (Mitt Sverigebanan) nu på torsdag till fredag (7/8-9/8) ? Isådan fall syns vi där ni som skall dit :yoparty

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Ska nog ringa och anmäla mig imorgon om det finns plats kvar.
Är det nån samkörning ner planerad?

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Ska nog ringa och anmäla mig imorgon om det finns plats kvar.
Är det nån samkörning ner planerad?

Samkörning ??? Vet inte. SKall nog försöka hänga med släp med min "race" kompis (om han nu äger någon hoj i morgon eller lånar min frugas hoj) så alla prylar kommer med. Mycket skall få plats......:va Hoppas vara nere till 16.15 eller så. :tummenupp

/P

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Samkörning ??? Vet inte. SKall nog försöka hänga med släp med min "race" kompis (om han nu äger någon hoj i morgon eller lånar min frugas hoj) så alla prylar kommer med. Mycket skall få plats......:va Hoppas vara nere till 16.15 eller så. :tummenupp

/P

Aha, ok. Då får det väl bli till att pressa E6 på egen hand ner.
Kanske inte den mest spännande vägen i sverige, men det går snabbast.

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
Jag och Odräglig ska ner till Falkenberg, och kanske några fler. Vi kommer nog att mötas upp vid Götaplatsen runt 14:00-14:30, så om du vill Aidet så får du gärna haka på:) Det gäller alla andra också; Ni kan nå mig på nr 0739965323 ifall ni undrar över något:tummenupp

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Vilka ska ner till Falken idag?

Ingen som har dragkrok och vill åka släpkärra ner? (det vill jag iallafall) :rolleyes:

0736-105768

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
EDIT:
Hur får man föresten ett par handskar torra till Falken imorrn, utan att dom blir sådär frasiga lixom? :)
Fettar man in blött skinn så blir det inte frasigt när det torkat? Anyhows, man ska vara försiktigt när man fettar in handskarna på 'fore hand', annars får man knipa väldigt hårt om gashandtaget och då blir man trött i underarmarna.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Körde 2 pass av 3 pass p.g.a regn i slutet. Lite otur att en klotad hoj hade läckt ut olja i den långa goa högern bakom kullen. Så dom hade lagt ut saneringsmedel i det perfekta spåret. Vilket förstörde lite av upplevelsen i den senare S kombinationen. Flagg mannen visade "oljevarningsflagg".

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Fettar man in blött skinn så blir det inte frasigt när det torkat? Anyhows, man ska vara försiktigt när man fettar in handskarna på 'fore hand', annars får man knipa väldigt hårt om gashandtaget och då blir man trött i underarmarna.

Aha, bra tips där. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...