Bankörning & RR

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Jag har inte bara åkt bana, jag har även tagit min licens. Och på den fria körningen efter kursen så ville jag få känna på the downsides of racinf så att säga, vilket jag gjorde med bravur :)

Usch å fy va tråkigt.. Du kan ju køpa min å ge Pysch som kompensation. :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag vill också köra baaaana!

Hur brukar ni göra när det är körning, delar ni på ett släp till banan eller?

Lite träligt att köra 10-20 mil med motarden för att brassa bana :näsblod

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Jag har inte bara åkt bana, jag har även tagit min licens. Och på den fria körningen efter kursen så ville jag få känna på the downsides of racinf så att säga, vilket jag gjorde med bravur :)

Var du också med på Fiverkursen? Tyckte bara jag hörde skåningar och nollåttor hela tiden :näsblod

Vilken kurva smällde du i?

Det var en grymt kul helg iallafall! Var sjukt bakis och trött på lördagen dock:gnissla

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Var du också med på Fiverkursen? Tyckte bara jag hörde skåningar och nollåttor hela tiden :näsblod

Vilken kurva smällde du i?

Det var en grymt kul helg iallafall! Var sjukt bakis och trött på lördagen dock:gnissla
Jag tror jag såg dig och din buddy iaf (antar att det var han med den nya bläjden), om det var ni två som satt längst framme vid tavlan på lördagen och tjötade på varandra med glimten i ögat.

Drattade av efter startrakan rätt ut i lekahavet.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Tråkigt o klota med kompisens hoj. Hoppas det går reparera hojen utan större problem.

Jag fick min ER 6 "torpederad" den 26 sept. Jag var där o körde 3 eftermiddagstimmar med min Z1000 i söndags. Känns skönt att avsluta säsongen med en lyckad körning istället för en krash.
Jag skall försöka o laga min gula moppe så snart som möjligt

Tussilago

Gick med
1 Jul 2007
Hoj
GSX-R1000 K6
Jag tror jag såg dig och din buddy iaf (antar att det var han med den nya bläjden), om det var ni två som satt längst framme vid tavlan på lördagen och tjötade på varandra med glimten i ögat.

Drattade av efter startrakan rätt ut i lekahavet.

Visst var det vi. Personangreppen brukar hagla mellan oss..

Var också nära ett par gånger att lägga mig, men hade mer tur än skicklighet när det kom till det. Vi tog det rätt lugnt eftersom det var andra gången på bana överhuvudtaget. Grymt skoj var det iallafall!

Osis med vurpan!! Men du var ju knappast ensam om att köra av där iallafall!

Herr-Pez

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Just nu har jag bara -Fireblade 08,HD fxdx 00,Yamaha wr 400 02 ,Kawa Z750 07, Er6 06
Visst var det vi. Personangreppen brukar hagla mellan oss..

Var också nära ett par gånger att lägga mig, men hade mer tur än skicklighet när det kom till det. Vi tog det rätt lugnt eftersom det var andra gången på bana överhuvudtaget. Grymt skoj var det iallafall!

Osis med vurpan!! Men du var ju knappast ensam om att köra av där iallafall!

Lugnt???? Du fick ju parkeringsböter på målrakan :arsele

Tussilago

Gick med
1 Jul 2007
Hoj
GSX-R1000 K6
Lugnt???? Du fick ju parkeringsböter på målrakan :arsele

Helt ärligt... Pratade inte vi om detta igår?? :va

Vi skulle ju inte prata förrän säsongen börjar nästa år! Du kan fan inte låta mig vara ifred!! :va

Och du.. Det var så jäääävla skönt att inte ha backspeglar på banan! Slapp se dig på hela eftermiddagen! :arsele

Och förresten Herr-Pez.. Blir du av med jobbet nu?

"Byråkratiepok i graven
Sverige 14 okt 21:03

En stycke svensk byråkratihistoria går i graven vid årsskiftet, berättar SVT Rapport. Då läggs myndigheten Stängselnämnden ner efter att ha fattat ett enda beslut på 30 år.

Det historiska beslutet fattades 1977 och handlade om en tvist mellan Svalövs kommun och SJ om ett 32 meter långt staket.

- Verksamheten har nog varit ganska lågintensiv, medger Ulrika Rosenberg, ämnesråd vid Näringsdepartementet.

Totallt uppskattas nämndens verksamhet ha kostat 200.000 kronor. Nedläggningen kostar ytterligare 50.000 kronor."

Fick du böghojen som avgångsvederlag?

Last edited:

Herr-Pez

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Just nu har jag bara -Fireblade 08,HD fxdx 00,Yamaha wr 400 02 ,Kawa Z750 07, Er6 06
Tråkigt o klota med kompisens hoj. Hoppas det går reparera hojen utan större problem.

Jag fick min ER 6 "torpederad" den 26 sept. Jag var där o körde 3 eftermiddagstimmar med min Z1000 i söndags. Känns skönt att avsluta säsongen med en lyckad körning istället för en krash.
Jag skall försöka o laga min gula moppe så snart som möjligt

vad du som tog kort på mej och tjockisen med våran mobilkamera

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hur många tog licens? Startövningarna (=då riktiga hardcoreförare bytte bromsar, olja och däck i depån) såg ju rätt fulla ut.

Efter de sista maratonpassen så har jag fortfarande ont överallt...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...