Bankörning & RR

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Har du nån bild på din dräpare då? Börjar den anta raceform nu? :)

Har ju inte det ännu vettu ... håller som bäst på att slipa till lite lagningar på mina Works-kåpor som jag är väldigt nöjd med eftersom det har spruckit i upprätt körning:)

Men bild kommer så fort jag målat på lite!!!

Som jag frågat dig tidigare tänkte jag nog be dig senare om lite do:s-and-don'ts ang najning å mutter-hål-borrning!!!

Ausserdem, God fortsättning!!!

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Är den rolig den där banan? Hur är säkerheten? Tillgång till el?

Vad kôstar det ?

Sækerheten ær okej. Dom kør ju Nm dær. Svænger en hel del plus att de ær ganska kuperat. Tror den ær nånstans runt 1960m lång. Dock ær asfalten lite ojæmn på vissa stællen pga att dom lappat en hel del. El går sækert att ordna. Skicka ett pm till matter1 så får du svar på de. 2011 så ska ju nya banan på 4,6km va færdig.. :D :tummenupp

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Amatørtævling

Om man nu får sig en banhoj till sommaren och fattar tycke før denna underbara sport, finns det då någon typ av amatørtævling och køra før att se om man har tævlingsnerver så det ræcker. :) Rookie 1000 ær væl en sån gåfortsatanklass? (vet att man inte måste komma først) :hojbusa

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Ja det finns Rookie 1000 och 600 SM/NM serien. Sedan finns även ERF långlopp där nybörjare kör i REC-klassen (B-licensförare). Dessa lopp pågår 4- 6 timmar och flera förare delar på en hoj.

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Om man nu får sig en banhoj till sommaren och fattar tycke før denna underbara sport, finns det då någon typ av amatørtævling och køra før att se om man har tævlingsnerver så det ræcker. :) Rookie 1000 ær væl en sån gåfortsatanklass? (vet att man inte måste komma først) :hojbusa
Kör några träningar och kolla vad du har för varvtider ca så ser du ju hur du ligger till. Rookie 1000 och även 600 brukar har rätt stor spridning tidsmässigt. Tävla är KUL även om man är aldrig blir mer än en talanglös rookie som jag :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kör några träningar och kolla vad du har för varvtider ca så ser du ju hur du ligger till. Rookie 1000 och även 600 brukar har rätt stor spridning tidsmässigt. Tävla är KUL även om man är aldrig blir mer än en talanglös rookie som jag :)

Du startar ju bra har jag hört iallafall :)

Under 09 ska jag köra dubbelt så många sprintrace som under 08, dvs 2.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Du startar ju bra har jag hört iallafall :)

Under 09 ska jag köra dubbelt så många sprintrace som under 08, dvs 2.

Ska du stå och tittat på ute i lecahavet på anderstorp i år med?

Jag letade igenom garaget i går igen var där och visade hojen. Hittar inte drivpaketet...... Fattar inte vart det kan ha tagit vägen.

/ Oskar

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0

Jag letade igenom garaget i går igen var där och visade hojen. Hittar inte drivpaketet...... Fattar inte vart det kan ha tagit vägen.

/ Oskar

Klart att han ska, fast med en skillnad, han står ännu längre ut i lecan nu när han har en tusenkubikare :D

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

/ Oskar

Det står skrivet i stjärnorna :hihi

Ok då får jag fixa kedja på annat håll, råger det.

Klart att han ska, fast med en skillnad, han står ännu längre ut i lecan nu när han har en tusenkubikare :D

:blah

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...