Bankörning & RR

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Får inte ihop hojen tills imorgon så om någon ska till falken så kan väl ni köpa min plats som jag förskottsbetalt.

Mvh Andreas

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Nån hær som ska till kinnekulle den 17 maj?

Har funderat lite på det men dom verkar inte vara sugna på att få dit racingfolk ? Blir svårt att använda däckvärmare när man måste stå i anvisat led. Jag hoppas att jag har fel, Kinnekulle är ju skitrolig + att det är ganska vettiga pengar !

Saxat från hemsidan:
Regler:

Om du är ute efter att testa gränser och "lägga snabbaste varvet" bör du ta racinglicens och träna roadracing istället.

Föraren ansvarar för att motorcykeln har för andamålet giltig trafikförsäkring, är besiktigad och i fullgott skick. Motorcykeln skall vara i standardutförande såsom i trafiken, dvs skall klara en kontrollbesiktning hos Bilprovningen. Slicks är tillåtet, däck skall vara i god kondition. Oregistrerade eller avställda motorcyklar accepteras ej. Alla hojar SKALL vara försedda med skattemärke, alternativt skall faxbekräftelse på påställning kunna uppvisas.

Tidtagning är ej tillåten, detta är INTE träning inför tävling.

Varje grupp har en markering i depån som man ska parkera bakom, på led. Ställ inte din mc någon annanstans.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
!

Saxat från hemsidan:
Regler:

Om du är ute efter att testa gränser och "lägga snabbaste varvet" bör du ta racinglicens och träna roadracing istället.

Föraren ansvarar för att motorcykeln har för andamålet giltig trafikförsäkring, är besiktigad och i fullgott skick. Motorcykeln skall vara i standardutförande såsom i trafiken, dvs skall klara en kontrollbesiktning hos Bilprovningen. Slicks är tillåtet, däck skall vara i god kondition. Oregistrerade eller avställda motorcyklar accepteras ej. Alla hojar SKALL vara försedda med skattemärke, alternativt skall faxbekräftelse på påställning kunna uppvisas.

Tidtagning är ej tillåten, detta är INTE träning inför tävling.

Varje grupp har en markering i depån som man ska parkera bakom, på led. Ställ inte din mc någon annanstans.

Känns som dom gör lite som dom vill. Förra året var jag där och körde och en föråkare körde då med slicks vilket inte var tillåtet då, dessutom körde han med laptimer vilket inte heller är tillåtet. Jag frågade varför han körde slicks och fick då svaret att föråkarna måste ju va lite snabbare å så skratta han. Och de var dessutom massa snack om varvtider.

Känns ju som dom får godkänna däckvärmare om man nu får ha slicks.:3freak

Färdigklagat från mig.:)

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Känns som dom gör lite som dom vill. Förra året var jag där och körde och en föråkare körde då med slicks vilket inte var tillåtet då, dessutom körde han med laptimer vilket inte heller är tillåtet. Jag frågade varför han körde slicks och fick då svaret att föråkarna måste ju va lite snabbare å så skratta han. Och de var dessutom massa snack om varvtider.

Känns ju som dom får godkänna däckvärmare om man nu får ha slicks.:3freak

Färdigklagat från mig.:)

Då är det alltså en massa regler som ska finnas på hemsidan "bara för att " !
Lutar åt att jag anmäler mig isåfall, känns som ett ganska seriöst upplägg med föråkare o allt.

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Japp!

Igår fick man ett mail att Falkenberg är fullt, med folk i kö för att köra (tur att man serieanmält sig:) ).
Så med andra ord står det klart att det blir utkvalning på Falken i superbike,
hmmm lite väl spännade:skrämd va man inte närvös innan är man det nu:)

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Japp!

Igår fick man ett mail att Falkenberg är fullt, med folk i kö för att köra (tur att man serieanmält sig:) ).
Så med andra ord står det klart att det blir utkvalning på Falken i superbike,
hmmm lite väl spännade:skrämd va man inte närvös innan är man det nu:)

Kan tänka mig att det är en och annan ProSBK åkare som vill köra på Falken innan deras race där. Så det kommer nog att bli knallhårt.

Kul för oss i publiken :)

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Kan tänka mig att det är en och annan ProSBK åkare som vill köra på Falken innan deras race där. Så det kommer nog att bli knallhårt.

Kul för oss i publiken :)

Ja vad är det till kval 40 och 32 till start har jag för mej, 8 st ska bort:brinnerup :)
Samtidigt växer magvärken inför A-torp ;) håller på att packa nu, åker om någre timmar:) Race nervositet är så gott:D

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ja vad är det till kval 40 och 32 till start har jag för mej, 8 st ska bort:brinnerup :)
Samtidigt växer magvärken inför A-torp ;) håller på att packa nu, åker om någre timmar:) Race nervositet är så gott:D

jag oroar mig inte att några göteborgare blir utkvalade det är ju hemma bana för er ni vet dom hemliga spåren :tummenupp

kör hårt nu i helgen och lycka till :yoparty

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750

Har också för mig att det är 32 till start på Falken.

Visst är det jobbigt/härligt när det börjar dra ihop sig till race :)
På Anderstorp lär det väl inte bli någon utkvalning så där får du ju ett bra besked på vart du ligger i fältet.

Kommer förhoppningsvis ner 1 dag och kollar på er.

Kör hårt och gummisidan ner!!! :banana

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...