Bankörning & RR

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-

Kiss me!!
02.jpg

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Förgöraren ... the final stek!

Fuck it ... Öhlins, slick å skit ... jag går All-in ... byter till back-slick å blir brat till nästa säsong. Jag kommer per definition steka er alla ... ni är chanslösa ... ni kan lika gärna börja leka innefotboll eller nån annat fjolligt!

:yoparty

Bifogat

• bratForgoraren.jpg
    bratForgoraren.jpg
    50.1 KB · Visningar: 44

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Fuck it ... Öhlins, slick å skit ... jag går All-in ... byter till back-slick å blir brat till nästa säsong. Jag kommer per definition steka er alla ... ni är chanslösa ... ni kan lika gärna börja leka innefotboll eller nån annat fjolligt!

:yoparty

Fröken Wunder-baum... :D

Jag kommer steka dig i depån med moppen, och jag kommer steka dig på banan med andra moppen, och jag kommer steka dig mentalt när du ser mig komma så du packar ihop ditt härke och åker hem med svansen mellan benen.

Du kan redan nu se dig som STEKT!

//SteKarn

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Ville bara uppdatera er lite.

SMC Väst körning på Gotland kommer att gå av stapeln 10 och 11 juli 2010.:tummenupp

Det är inte bokningsbart ännu, vi kommer att gå ut med bokningsdatum när det närmar sig. Då gör ni bokningen på www.svmc.se/school.

Läste någon annan tråd om att GR inte var helt godkänd för MCkörning än då vissa hårda väggar sitter lite nära i avåkningszoner?
Jag kanske missuppfattade, hade för mig att det var någon/några som skadat sig allvarligt när de sopat in i betonghinder...? :brinnerup

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Läste någon annan tråd om att GR inte var helt godkänd för MCkörning än då vissa hårda väggar sitter lite nära i avåkningszoner?
Jag kanske missuppfattade, hade för mig att det var någon/några som skadat sig allvarligt när de sopat in i betonghinder...? :brinnerup

Det har körts mc på den banan sedan flera år. Jag har själv kört där och i mina ögon finns det i nuläget inga stora säkerhetsrisker (men en del tveksamma områden). Med tanke på alla körningar som anordnas för mc på Ringen så finns det definitivt inget förbud.
Däremot kan det vara så att en bana inte är godkänd för tävling med mc, se till exempel Kinnekulle som inte har ett sådant godkännande. Det gäller dock bara för tävlingsverksamhet.
Banan fick i år nationellt godkännande för bil. Dom fortsätter varje år att utveckla banan och planerna är storslagna. Kolla gärna in på www.gotlandring.com

Jag har i och med min åsikt ovan, INTE sagt att det INTE finns några säkerhetsrisker på Gotland. Det är upp till var och en att bedöma. Jag vill hålla denna tråd ren från sådana diskussioner. Så har någon (i vanlig SH-anda:tungan) lust att föra en sådan diskussion så starta en ny tråd i ämnet är ni snälla :tummenupp.

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Den är inte godkänd för roadracing, men det är fritt fram att köra motorcykel där. Och ja, det finns några ställen som är farliga på GR, samt att avåkningszonerna inte består av gräs eller leca utan stenkross av kalksten...

Vid 2:20 in i denna filmen kan du se hur mjuk banan är utanför asfalten.
[YOUTUBE-ID]hdpx2WKH7oQ[/YOUTUBE-ID]

Kinnekulle är inte heller godkänd för roadracing, men det är fritt fram att köra motorcykel där. Avåkningszonerna är ju inga zoner direkt utan räcken mm kommer ganska så snart...

Men SMC är inte där för att tävla eller för att folk ska lägga personbästa varvtid. Båda banorna är riktigt roliga att köra, och det svänger mycket/ofta. Så i utbildningssyfte är det bra banor, och vid dessa tillfällen så går det att dämpa hastigheten vid riskområden med konor mm.

• Gilla
Reaktioner: tcg

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Den är inte godkänd för roadracing, men det är fritt fram att köra motorcykel där. Och ja, det finns några ställen som är farliga på GR, samt att avåkningszonerna inte består av gräs eller leca utan stenkross av kalksten...

Vid 2:20 in i denna filmen kan du se hur mjuk banan är utanför asfalten.
[YOUTUBE-ID]hdpx2WKH7oQ[/YOUTUBE-ID]

Kinnekulle är inte heller godkänd för roadracing, men det är fritt fram att köra motorcykel där. Avåkningszonerna är ju inga zoner direkt utan räcken mm kommer ganska så snart...

Men SMC är inte där för att tävla eller för att folk ska lägga personbästa varvtid. Båda banorna är riktigt roliga att köra, och det svänger mycket/ofta. Så i utbildningssyfte är det bra banor, och vid dessa tillfällen så går det att dämpa hastigheten vid riskområden med konor mm.

:tummenupp:Bugar

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Om det står att det max är 102 db som gäller, är det alltid stillastående eller alltid förbipasserande, eller det beror på bana? :gnissla

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Om det står att det max är 102 db som gäller, är det alltid stillastående eller alltid förbipasserande, eller det beror på bana? :gnissla

Beror på bana men oftast är de förbipassering som gäller. 102 låter dock aningens högt om det skulle gälla förbipassering. De flesta banorna brukar ha 95 dB tror jag så min gissning är att det är stillastående.

Bästa är ju att höra med banägaren eller arrangören vad exakt dom avser.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Beror på bana men oftast är de förbipassering som gäller. 102 låter dock aningens högt om det skulle gälla förbipassering. De flesta banorna brukar ha 95 dB tror jag så min gissning är att det är stillastående.

Bästa är ju att höra med banägaren eller arrangören vad exakt dom avser.
Japp, får göra det. :)

Bokade tre dagar på gotland ring precis, ska bli gött! 3kkr kändes ganska lagom?

Ni som kört banan, tror ni den är rolig med en motard?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Japp, får göra det. :)

Bokade tre dagar på gotland ring precis, ska bli gött! 3kkr kändes ganska lagom?

Ni som kört banan, tror ni den är rolig med en motard?

Japps, jag vet att den är rolig med motard.

Första gången var det läskigt med alla höjdskillander. Andra gången var det pice of cake. Banan är duktigt bred så raceputtarna kommer susa om dig så hjälmen snurrar ett varv. Det är dock bara roligt :krama

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Japps, jag vet att den är rolig med motard.

Första gången var det läskigt med alla höjdskillander. Andra gången var det pice of cake. Banan är duktigt bred så raceputtarna kommer susa om dig så hjälmen snurrar ett varv. Det är dock bara roligt :krama
Det är fint med höjdskillnader. Bara dom två, tre stycken som är på knutstorp är riktigt roliga :)

Du menar att jag kommer puttra förbi sportmopparna väl? ;) (valde näst "sämsta" gruppen..)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning