Då måste de reglerat reglerna på sista tiden....sist jag kollade var det bara Folksam
Vet ni hur länge era FB har godkänt bankörning?
Inte riktat till dig nu enbart men jag vill starkt råda folk att kolla hur vad som _verkligen_ gäller. Vad en telefonsäljare säger till er behöver inte stämma för 5 spänn. En säljare kan säga att det gäller för bankörning och en kan säga att det inte gäller, det beror på hur säljaren tolkat deras interna reglar.
Jag kan ta som exempel när jag pratade med en lite mer insatt person på Folksam så sa han som så att deras försäkring gäller om det inte finns något tävlingsmoment under bankörningen. T.ex. så gillade dom inte tidtagning men man kan lika väl tävla mot en kompis och iochmed det tävlingsmomentet så gäller inte försäkringen. Likväl gäller den inte om två kompisar tävlar mellan stockholm och göteborg, det behöver inte ske på bana med andra ord.
Till slut är det så att om trafikförsäkringen _verkligen_ gäller eller inte är egentligen inte upp till försäkringsbolagen utan det bestämmer "lagen", läs mer
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19751410.HTM
Om något händer och försäkringsbolaget sätter sig på tvären så får man ta upp det i rätten. Dock är det ju inte fel att välja ett bolag som är så vänligt inställt som möjligt till bankörning, t.ex. Folksam